Gå til innhold

Xbox 360 grafikk/ytelse


Zl8

Anbefalte innlegg

Nå ble det mye,komponent, RGB, scart her så jeg prøver meg på et spørsmål.

 

Jeg har en Phillips 37" (Piksel plus) som har støtte for både komponent (Blå, Grønn, Rød, osv) AV RGB Scart og vanlig scart kabel, men i tillegg så kan jeg bruke VGA.

 

Har Xbox 360 med Component HD-AV Cable men lurer på om det bli noe bedre bilde hvis jeg bruker enten RGB scart eller VGA kabel??

 

Retro...

5254114[/snapback]

 

VGA blir nok tilnærmet samme kvalitet, mens RGB er ingen vits å bruke, siden du da ikke får HD-oppløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å si det men jeg har ikke HD ready TV så og kjører på 480/WS/60Hz.

 

Har prøvd å sette 720p /1080i men får bare flimmer (mulig jeg har glemt å bytte fra TV til HD på kabelen)

 

I utgangspunktet har jeg bra bilde, men bare lurte på om det var mulig for meg å gjøre det enda bedre uten å måtte kjøpe ny TV.

 

Retro...

Lenke til kommentar
Nå ble det mye,komponent, RGB, scart her så jeg prøver meg på et spørsmål.

 

Jeg har en Phillips 37" (Piksel plus) som har støtte for både komponent (Blå, Grønn, Rød, osv) AV RGB Scart og vanlig scart kabel, men i tillegg så kan jeg bruke VGA.

 

Har Xbox 360 med Component HD-AV Cable men lurer på om det bli noe bedre bilde hvis jeg bruker enten RGB scart eller VGA kabel??

 

Retro...

5254114[/snapback]

 

VGA blir nok tilnærmet samme kvalitet, mens RGB er ingen vits å bruke, siden du da ikke får HD-oppløsning.

5254199[/snapback]

 

Jeg testa, og på min min plasma ble det bedre med komponent en VGA :)

Lenke til kommentar

Mye forvirring her! :lol: Ikke rart med alt dette HDTV styret for tiden..

Har et enkelt spørsmål her som ikke er relatert til Xbox360, men som er relatert til overfrøring av bilde til TV.

 

Har en gammel TV med vanlig scart inngang bak, ikke noe annet enn det og vanlig coax. Så har jeg en Scart-overgang lik den som følger med PlayStation altså lyd og bilde (gul kompositt). MEN det er også en s-video inngang på den scart-saken. Er da altså forskjellen bedre? Nå tenker jeg overføring av pc-bilde fra min bærbare. For når jeg bare overfører direkte blir bildet svart-hvitt på grunn av at fargene er adskilt i kanaler med s-video.

 

scartad.jpg

 

Men så tok jeg en liten ledning og gjorde overføring mellom pinne 15 og 20 i scart-kontaken og fargene kom. Betyr det med andre ord at jeg har såsi akkurat det samme som en vanlig kompositt-kabel gjør? Fordi bildet er ikke særlig skarpt..

 

http://www.cicoandcico.com/articles_doc/svideo-scart.php

 

Hmm, ser her at jeg har koblet sammen den røde kanalen til video inn på scartkontakten. Har merket at bildet er litt for rødt uten at jeg stiller på fargene. Er kanskje ikke beste løsning dette.. Vil sikkert bli det samme som kompositt.

 

Må nesten skaffe en slik rgb-scart. Har nok av komponent-kabler her på jobb!

 

Edit: La til link til scart oversikt

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Glemte å si det men jeg har ikke HD ready TV så og kjører på 480/WS/60Hz.

 

Har prøvd å sette 720p /1080i men får bare flimmer (mulig jeg har glemt å bytte fra TV til HD på kabelen)

 

I utgangspunktet har jeg bra bilde, men bare lurte på om det var mulig for meg å gjøre det enda bedre uten å måtte kjøpe ny TV.

 

Retro...

5254330[/snapback]

Kan man bruke 480p på en vanlig TV? Om det er mulig, så må jeg vel ha et component/scart adapter?

Lenke til kommentar

Lite nissespørsmål fra meg.. hvordan kan jeg finne ut om jeg har rgb mulighet på min tv?

 

har en CRT 28" panasonic, den er vel 4-5 år gammel, har 2 scart utganger bak, men gudene vet om de kjører på rgb.. Noen måte å sjekke det på? bortsett fra da å teste med en rgb kabel da seff.. :)

 

Greit å vite før jeg faktisk investerer i en xbox360..

Lenke til kommentar
Lite nissespørsmål fra meg.. hvordan kan jeg finne ut om jeg har rgb mulighet på min tv?

 

har en CRT 28" panasonic, den er vel 4-5 år gammel, har 2 scart utganger bak, men gudene vet om de kjører på rgb.. Noen måte å sjekke det på? bortsett fra da å teste med en rgb kabel da seff.. :)

 

Greit å vite før jeg faktisk investerer i en xbox360..

5257120[/snapback]

 

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Unnskyld begynner å bli lei alt RGB maset på forumet her nå.

 

Så, ALLE SOM HAR SCART I DERES VANLIGE TV`ER, JA DET ER 99% SIKKERT AT DET GÅR MED RGB SCART.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg bare lurer på en ting: jeg har satt x360 til 1080i og det funker veldig bra på tven min, og har også prøvd ut 720p, men ser helt erlig ikke den store forskjellen. Vet noen det og hva er i så fall best egnet? Er 1080i høyere  oppløsning og bedre enn 720p?

takker for svar !

:thumbup:

5260252[/snapback]

1080i er interlaced, altså tv'n oppdaterer bare annenhver linje. Så 720p som kjører progressive blir nok litt bedre i spill ja. Men er ikke helt sikker, kan ikke så mye om det. :p

Lenke til kommentar
Personlig ble jeg litt skuffet over xbox360 når jeg testet den på en elkjøpbutikk med cod2 i.

Et lite spørsmål. Er de andre spillene mye bedre grafisk enn dette, eller ligger de rundt det grafiske nivået der?

Synes bare det er fryktelig rart at xbox360 allerede skal være forbigått grafisk av en pc, allerede ved launch.

Regner vel med at det blir mye penere spill etterhvert, men ble bare bekymret ved første øyekast.

Kontrolleren til xboxen derimot...damn så bra.

Beste kontrolleren så langt. =)

Og nei..ikke bli fornærmet eventuelle fans....ytrer bare min mening =)

5246264[/snapback]

 

for det første er det bare en 90% ferdig version du har prøvd, Anti aliansing er ikke aktivert

 

 

og xbox 360 bruker veldig lite av sin max kraft på spillene som er ute nå

 

en liten quote:

 

"The Xbox 360 version is comparable to a high-end PC system running the game, and in some little cases -- like a lit landscape or a full-blown fighting sequence -- the Xbox 360 version looks superior"

 

"Most importantly, though, Call of Duty 2 on the Xbox 360 runs buttery smooth--even smoother than the PC version did for us in a lot of cases. Areas and situations that would cause most PCs to hitch up run perfectly fine on the Xbox 360 version."

 

 

så du trenger seriøst nye briller

5246345[/snapback]

 

Hva slags PC har de prøvd på der de får CoD 2 til å hakke på en PC med den oppløsningen og AA/AF-instillingene en xbox har?

 

AtW

Lenke til kommentar

Angående guiden til hjemmekino.no

 

Hvorfor er komponent tilkobling det beste mot en HD-ready tv når nesten ingen HD-ready TV har 1920 x 1080 interlaced (1080i), 1280 x 720 progressivt (720p), 1024 x 576 progressivt (576p) eller 852 x 480 progressivt (480p) som sin native oppløsning?

 

Mens med VGA kabel kan man velge oppløsninger som 1024x768 og 1360x768 som gjerne er native oppløsning på henholdsvis plasma og lcd. Gjør skaleringen det så bra at det likevel blir bedre med en "uoriginal" oppløsning?

 

Mulig jeg er tett i nøtta som aldri helt skjønner det der. Så fort jeg får svar så lurer jeg bare på noe annet i samme gata..

Lenke til kommentar
Tusen kroner for en kabel!! :ohmy:

5263447[/snapback]

 

Se på audiobransjen du, der skal du se mange overprisede kabler. Dette er jo i det minste ikke 1000 kroner for en digital kabel....

 

AtW

5263460[/snapback]

 

Ja det er helt sikkert! Altså jeg kjøpte noen kabler på Elkjip av alle plasser. En kompis jobber der og han ga meg en vennepris. Det hadde kosta over 500,- jeg fikk det fro 50,-!!! Ja 50,-!!

Lenke til kommentar
Angående guiden til hjemmekino.no

 

Hvorfor er komponent tilkobling det beste mot en HD-ready tv når nesten ingen HD-ready TV har 1920 x 1080 interlaced (1080i), 1280 x 720 progressivt (720p), 1024 x 576 progressivt (576p) eller 852 x 480 progressivt (480p) som sin native oppløsning?

 

Mens med VGA kabel kan man velge oppløsninger som 1024x768 og 1360x768 som gjerne er native oppløsning på henholdsvis plasma og lcd. Gjør skaleringen det så bra at det likevel blir bedre med en "uoriginal" oppløsning?

 

Mulig jeg er tett i nøtta som aldri helt skjønner det der. Så fort jeg får svar så lurer jeg bare på noe annet i samme gata..

5263526[/snapback]

 

HDTV`er kan alle de oppløsningene. Grunnen til at man har mange fler valgmuliheter med VGA er jo fordi den er mest beregnet for PC skjermer, som jo er så mye forskjelliig og sjelden widescreen.

 

360 rendrer spillene i 720p oppløsning så bildet blir ikke bedre selv om man kjører i høyere uoriginal oppløsning nei. Skal i teorien heller bli litt dårligere for da må bildet skaleres litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...