Gå til innhold

Så forbanna på buss sjofør, klage?


Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå kan man si at jeg har nådd mitt briste punkt!!

 

Jeg bodde i Asker for 2 uke sia, men nå har jeg flytta til ski!

Da jeg bodde i Asker fikk jeg en Skolebillett på 10 soner, som går fra Asker til Ås.

 

Det er ikke første gangen jeg tar bussen fra ski sentrum og til der jeg bor, men det er nok ganger til at en person har hindret meg 3 ganger!

 

Problemet er at han påstår at det skolekortet kun gjelder for Oslo vest, men når jeg har fått soner som gjelder fra Ås til Asker burde jeg kunne ta bussen fra Ski og hjem evt til Skolen..

Jeg har tatt bussen hver eneste dag hjem de siste 2 ukene, men hver gang han gamle idioten sitter bak rattet hindrer han meg ( i dag ble han irritert over at jeg ikke skjønte at kortet ikke gjelder)...

 

Er det noen som har en ide om hva jeg bør gjøre?

Jeg vurderer sterkt å ringe til SL (store oslo et eller anna) og klage evt få skolen til å skrive et brev som sier at det kortet gjelder!!

 

Noen som har noen forslag ??

Er mer enn takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Nå kan man si at jeg har nådd mitt briste punkt!!

 

Jeg bodde i Asker for 2 uke sia, men nå har jeg flytta til ski!

Da jeg bodde i Asker fikk jeg en Skolebillett på 10 soner, som går fra Asker til Ås.

 

Det er ikke første gangen jeg tar bussen fra ski sentrum og til der jeg bor, men det er nok ganger til at en person har hindret meg 3 ganger!

 

Problemet er at han påstår at det skolekortet kun gjelder for Oslo vest, men når jeg har fått soner som gjelder fra Ås til Asker burde jeg kunne ta bussen fra Ski og hjem evt til Skolen..

Jeg har tatt bussen hver eneste dag hjem de siste 2 ukene, men hver gang han gamle idioten sitter bak rattet hindrer han meg ( i dag ble han irritert over at jeg ikke skjønte at kortet ikke gjelder)...

 

Er det noen som har en ide om hva jeg bør gjøre?

Jeg vurderer sterkt å ringe til SL (store oslo et eller anna) og klage evt få skolen til å skrive et brev som sier at det kortet gjelder!!

 

Noen som har noen forslag ??

Er mer enn takknemlig for svar.

5241674[/snapback]

 

 

føler med deg, bor selv på Nordby, det er mot Vinterbro fra Ski, og jeg tar selv timesexpressen til Oslo hver dag, og det er mye fucka bussjåfører i follo :p

 

Ett eksempel: Det koster 46 kroner for tur til Oslo, men det er av buss dudsa som alltid skal ha 53.

 

Er jo bare snakk om 6 kroner sier dere kanskje? Joa,greit nok det, men koster det 46 så koster det 46.

 

Han som mener det koster 53 skal alltid krangle om det, og gir seg ikke før noen andre på bussen sier at jeg har rett. Han nekta meg t.o.m tur en gang, og jeg nekta å gå av, så blei det diskusjon med vektere... da føler du deg lur skjønner du :p, men lo godt når det blei påpekt at jeg hadde rett :p

 

Jeg hadde ringt SL og forklart situasjonen, sannsynligvis må du få ordna deg legg eller no, noe som beviser at du har kort til å reise dit du skal.

 

Bare vær glad du ikke er asylsøker i Mysen eller no du, ingen av bussjåføra er glad i de folka der :!: :!:

Lenke til kommentar

Hahaha, typisk. Bussjåførene i Ski er ofte sugne. :wee:

 

Edit: Jeg ventet på bussen ved Bamsebu jeg. Bussen kom, slapp av en gammel dame. Jeg sto helt tydelig på bussholdeplassen, men jeg var tydeligvis ikke god nok for bussen.

 

Den gamle damen som gikk av bussen holdt på å tryne, bussen var i bevegelse hele tiden.

Endret av Volcov
Lenke til kommentar

ja, buss er en rar ting i norge. ikke nok med at det koster deg halve lommeboka å bruke buss, men sjåførene er ofte komplette idioter. de fleste er jo greie, men det er alltid den ene fyren som dukker opp, som ødelegger hele opplevelsen med buss.

 

et par eksempler fra meg:

 

flere ganger før i tiden, har jeg sett en buss gå fra holdeplassen, og stoppet i et lyskryss noen meter borti gaten. jeg har da jogget bort, og banket på døren. samtlige ganger jeg har gjort dette, har døren til bussen vært rett ved fortauet. nektes seff inn. nå for noen dager siden, så jeg noe som virkelig fikk fyr i meg. en relativt ung dame gjorde det samme som meg, og det var slipping rett inn, og venting på henne og, selv om det ble grønt lys og det var flere biler bak. og bussen stod midt i veien, rett utenfor bystasjonen(i bergen, vel å merke). så om jeg kan trakke rett inn i bussen uten å være borti veien, så nektes jeg seff inn. men en dame kan visst bare spasere midt ut i veien, i tung trafikk vel å merke, og dunke på døren, og da går det fint. kjekt det ja.

 

en annen opplevelse av innkompetente sjåfører, var en som presterte å kjøre feil vei i et lyskryss. endte med at jeg, som satt midt i flokken av folk i bussen, måtte ut og stoppe trafikken, sånn at han kunne rygge tilbake og rette seg der han skulle. og når jeg kom inn igjen, så var setet mitt tatt og.

 

 

men her var en liten tanke. kanskje det er folka som tar bussen som er dum, og ikke sjåførene? å ta kollektivtransport her i landet er så utrolig bortkasta tid at det er helt teit. dyrt, tregt, og aldri er tabellene lagt opp slik at de faktisk gir deg tid til å nå bussen. og når du trenger det mest, så er det aldri en buss å se. når folk er så dum at de presterer å ta buss flere ganger daglig, så er det jo ikke rart at det smitter over på sjåførene. spesielt med alle de ungene de må utholde hver dag...

Lenke til kommentar
ikke nok med at det koster deg halve lommeboka å bruke buss
Feil, det koster 3-5 lommebøker. Den prisen du betaler er bare en brøkdel. Det samme gjelder for NSB og alt annet kollektvit som er drevet av det offentlige.

Å kjøre kollektivt med Norwegian fra Oslo til Bergen koster en tiendedel av hva det koster med tog, selv om halve flybilletten er avgifter. Men så er det jo bare urasjonelle mennesker med flyskrekk og dumme sosialister som heller vil kjøre sakte og subsidiert som kjører tog på lange distanser idag.

 

Løsningen på bussproblemet til trådstarter er å bytte ut de halvstalige kollektivselskapene med private serviceinnstilte selskaper.

Lenke til kommentar

joa, men nå er det snakk om skolebillett... sånn at jeg slipper å betale for å komme meg hjem!!

 

Tror ikke skolen er så keen på å leie inn Drosjer eller no sånn :p da ville nok det blitt en dyr utgift for skolen ettervert jah hehe....

 

Men seriøst Kimius, du har et poeng der! Men likevel så er det jo dem som har valgt jobben, så da har de bare å ha godt humør og behandle alle folk likt :p...

 

Vettafan hva jeg skal gjøre ass, man har jo bare godt av å gå litt.. kan vel holde ut de dagene han idioten der kjører..

Snakka med en som var bussjofør, han sa at SL bare er rutenetten elns men at bussene er eid av forskjellige firmaer.. så for å klage på han så skulle jeg se etter navnet på firmaet som står øverst foran og bak tror jeg.. er ikke helt sikker!

Lenke til kommentar

Her går det aldri busser før kvart over 8. om morgenen, mens jeg starter på skolen 8, og hadde det ikke vert for at jeg hadde gått i gausdal (bor i Lillehammer) måtte jeg ha gått til skolen, men får nå taxi hver morgen, ofte hyggelige, men var en som kjørte rett forbi meg og posto att jeg måtte stå mere synlig, fordi han sa att han ikke så meg...

 

Og for vel 2 uker siden, skulle jeg hjem fra skolen, men bussen kom aldri, hadde vert en ulykke lenger oppi gokk og bussen kom ikke fram, og tror du jaggu meg ikke at de ikke greide å sende en ny buss før en time etter at bussen skulle komme. pluss det at den bussen jeg skal ta hjem igjen fra stasjonen er den sisste som går om dagen, og den rakk jeg ikke... sa ifra om det til bussjåføren og han sa det ikke var hans problem at buss selskapet ikke greide å sende busser slik at folk rakk bussene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...