Gå til innhold

Er Q tec PSUer dårlige eller gode?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med q-tec så betaler du for det du får, og absolutt ikke noe mere. Har hatt noen få gode erfaringer med q-tec kabinetter, men strømforsyningene deres er noe herk, og jeg underdriver ikke når jeg sier at du kan komme til å bli nødt å kjøpe ny maskin pga q-tec strømforsyning.

 

edit: skriveleifer, mange...

Endret av meitemark
Lenke til kommentar

Q-tec bråker sykt, er ofte ustabile, viser til peak watt, IKKE ekte watt (dette betyr at en annen PSU på 200w kan være kraftigere).

For den prisen ville jeg absolutt kjøpt et av disse merkene: Fortron source, Hiper, NorthQ, Aopen, Tagan, Antec, Enermax..

Alle finner du i listen her.

Det kan alltid være en ide å sjekke ut tester på nettet om du ikke vet hva som er bra..

Eller spørre her selvsagt ;-)

Lenke til kommentar

Noen får Q-tek produkter som blir ødelagt med en gang, andre får produkter som gjør jobben uten problemer. (som meg, min 550W Gold PFC har dratt overklokkede dual K7 systemer med mange disker og andre systemer i 3.5(?) år)

 

Men sjangsen for å få et mandagsprodukt er nok en del høyere enn hos andre produsenter, så jeg hadde valgt en annen PSU til dobbel pris.

Lenke til kommentar
Q-tec bråker sykt, er ofte ustabile, viser til peak watt, IKKE ekte watt (dette betyr at en annen PSU på 200w kan være kraftigere).

For den prisen ville jeg absolutt kjøpt et av disse merkene: Fortron source, Hiper, NorthQ, Aopen, Tagan, Antec, Enermax..

Alle finner du i listen her.

Det kan alltid være en ide å sjekke ut tester på nettet om du ikke vet hva som er bra..

Eller spørre her selvsagt ;-)

5229357[/snapback]

 

Tja. Hvis du snakker om den samme som trådstarter snakket om så er nok ikke en annen 200watts psu kraftigere.

 

Hva den kan kjøre på kontinuelig skal være rundt 0.75 - 0.80 av peaken. Det vil si at den Q-tec en skal kunne kjøre på rundt 500 watt.

 

Forøvrig så har jeg hatt min i flere år nå , og den har fungert utmerket her.

Lenke til kommentar
hva mener dere om Q tec PSU er?

Så nemlig en til 470kr som var på 650W!

det var litt billigt...

Hva mener dere?

5220665[/snapback]

Q-tec oppgir som tidligere nevnt peak-verdier, men de andre oppgir nominell effekt.

Det betyr at f.eks. Aspire 520 W til 510,- er minst like kraftig, mye stiligere, bedre kvalitet og bare noen får kroner dyrere.

 

Derfor er det ingen grunn til å kjøpe Q-tec (og ja også mitt HK er blitt drept av Q-tec...)

Lenke til kommentar

Jeg kjørte et busjett socket A system med overklokket Sempron 2200+ en stund med "350w" q-tec PSU.

 

3,3v railen lå på ca. 3v

5v railen droppet til utrolige 4,08v!

12v railen lå på ca. 11v

 

Q-tec er ikke noe å anbefale, den Aspire 520w PSUen ser bra ut, leverer maks. 26A på 12v railen hvis jeg husker riktig. Og det er veldig bra! Ville gått for den.

Lenke til kommentar

Qtec er sikkert grei viss du bruker den i en gammel pc. Men for å si det sånt ville jeg ikke brukt en Qtec PSU i den nye pcen for 20 000++

 

Jeg var å satte i en ram brikke for en kamerat for ca ett år siden. Der det var en Qtec strømfornyning og Qtec kabinett. Der fikk du faktisk strøm i deg viss du tok i dataen når den var igang. Om dette er strømfornyningen sin feil vet jeg ikke, men det kan godt tenkes. Hvordan hardwaren overlever har jeg ikke peilig på men men...

Endret av all right
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...