Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regenering putter et "Regneration shield" på dyret. Det sier at når et dyr mottar dødelig skade eller blir drept på annen måte skal det i steden for tappes og all skade fjernes fra det.

 

Det medfører at dyret ikke blir fysisk tappet før etter det skulle ha dødd, ikke i det man betaler for regenerasjon.

Lenke til kommentar

Det fjerner ikke bare skade, regenerate funker også mot f.eks destory (Destroy target Creature). Men det funker ikke mot effekter som senker toughnessen til 0 (Target creature gets -2/-2 until end of turn), Remove (Target creature is removed from the game) eller Sacrifice (Target player sacrifices a creature).

 

Vigilance er vel bare at creaturet ikke trenger å tappes når det angriper, så de blir også tappet ja.

Lenke til kommentar

Bare for å mase så spør jeg igjen :p

 

Når man announcer en spell legger man den på staken eller da? så betaler for den?

 

Vet ikke om dette har noe med det å gjøre men hørte en som sa at (som eks) når noen spiller en sliver som gir +0/+2 kan man sjokke den før det skjer. Riktig?

Lenke til kommentar
Bare for å mase så spør jeg igjen :p

 

Når man announcer en spell legger man den på staken eller da? så betaler for den?

 

Vet ikke om dette har noe med det å gjøre men hørte en som sa at (som eks) når noen spiller en sliver som gir +0/+2 kan man sjokke den før det skjer. Riktig?

Det der har jeg også lurt litt på. Har en kompis med ganske god peiling som pleier å fikse saken, men husker ikke helt hvordan det gikk.

 

Og så har den gamle 'Interrupt' som har blitt fjernet nå. Interrupt gikk før instants, og det har forvirret en del diskusjoner. Men hvordan instants fungerer mot hverandre vet jet ikke helt. Men når det gjelder Shock og +0/+2 saken mener jeg at creaturet vil overleve. Hvis du bruker Shock først så kan motspilleren svare med å bruke +0/+2. Det er jeg 99% sikker på. Og hvis du bruker +0/+2 først så er det hvertfall ingen vits å bruke Shock. For da har creature uansett 3 i thoughness.

 

[Edit]: Misforstod spørsmålet.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Instants mot hverandre:

Den siste som blir spilt resolver først.

 

Hva mener du med den Sliveren? Hvis den har en static ability som gir +0/+2 vil denne gjelde fra den er i spill. Du kan godt spille shock i respons på at motstanderen spiller Sliver, men da vil ikke +0/+2-sliveren være i spill ennå, så den kan du ikke targete. Du kan derimot targete og drepe en annen sliver som allerede er i spill som respons på at den blir spilt.

Lenke til kommentar
Instants mot hverandre:

Den siste som blir spilt resolver først.

 

Hva mener du med den Sliveren? Hvis den har en static ability som gir +0/+2 vil denne gjelde fra den er i spill. Du kan godt spille shock i respons på at motstanderen spiller Sliver, men da vil ikke +0/+2-sliveren være i spill ennå, så den kan du ikke targete. Du kan derimot targete og drepe en annen sliver som allerede er i spill som respons på at den blir spilt.

7968986[/snapback]

Fikk en forklaring fra han som sa det:

Men det er egentlig ganske logisk. Sliveren kommer inn i spillet, og da legger man "alle slivers får +0/+2" på stacken, og når denne resolver så får alle mer i toughness, med mindre noen dreper sliverene mens den abilityen ligger på stacken.

Hva mener dere om det?

Går den statiske abilityen på stacken?

Lenke til kommentar


405.1. A static ability does something all the time rather than being activated or triggered. The ability isn't played-it just "exists." Such abilities apply only while the ability is on a permanent in play, unless the ability is covered by rule 402.8 or rule 402.9.

 

Jeg tolker det på den måten at en Static Ability ikke går på stack, men vil være aktiv så lenge dyret er i spill. Før det er i spill kan man ikke targete det med shock.

Lenke til kommentar

405.1. A static ability does something all the time rather than being activated or triggered. The ability isn't played-it just "exists." Such abilities apply only while the ability is on a permanent in play, unless the ability is covered by rule 402.8 or rule 402.9.

 

Jeg tolker det på den måten at en Static Ability ikke går på stack, men vil være aktiv så lenge dyret er i spill. Før det er i spill kan man ikke targete det med shock.

7969879[/snapback]

Etter å ha lest det mener jeg og det.

Men det står jo strengt talt ikke hva som skjer når en permanent med en statisk ability kommer inn i spillet.

Lenke til kommentar
Hei, unnskyld hvis noen har spurt om dette før, men hvor (hvis noen plass) er det mulig å få solgt kort?

7971853[/snapback]

Det er en del som selger på forskjellige auksjons sider osv på nettet.

Finn.no eboy.com eller noe slik.

Ellers kan du kanskje finne noen privat som vil kjøpe.

Tror også outland kjøper kort, de sluttet med det i kristiansand, men kansje i andre store byer.

Lenke til kommentar

405.1. A static ability does something all the time rather than being activated or triggered. The ability isn't played-it just "exists." Such abilities apply only while the ability is on a permanent in play, unless the ability is covered by rule 402.8 or rule 402.9.

 

Jeg tolker det på den måten at en Static Ability ikke går på stack, men vil være aktiv så lenge dyret er i spill. Før det er i spill kan man ikke targete det med shock.

7969879[/snapback]

Etter å ha lest det mener jeg og det.

Men det står jo strengt talt ikke hva som skjer når en permanent med en statisk ability kommer inn i spillet.

7970582[/snapback]

Er fortsatt ikke helt overbevist om dette.

 

Men det var noe annet jeg lurte på egentlig, hvorfor kan man ikke få kjøpt Kamigawa thema decks når man kan få Visions?

Spiller litt på nettet og der er det slik.

Er ikke inne alt de "offisielle" magic ordningene men har fått med meg at sett som blir gamle eller noe slik "går ut", noen som kan forklare?

Lenke til kommentar

Fikk svar fra wizards.com om statiske abilitys:

Static abilities do not use the stack and are generally applied before any player has a chance to play a spell or ability. So in the cast of the Watcher Sliver, you could not Shock it before the +0/+2 is applied to itself and all other slivers.
Lenke til kommentar
Instants kan spilles akkurat når man føler for det. Men om man kan spille f.eks Terror (Destory target non-black creature) hvis det ikke eksisterer noen creatures i spill (ikke at jeg forstår hvorfor noen hadde hatt lyst til å gjøre det) vet jeg ikke.

7982909[/snapback]

Synes bare det kan bli litt kaotisk. Dessuten synes jeg jeg husker at det var noe med prioritet, den spilleren som er i sin main phase har prioritet så ingen kan gjøre noe før han har gjort noe først eller sagt pass. Da går prioriteten rundt bordet.

Tror man må ha gyldig target for å kaste en spell.

Lenke til kommentar

212.5a A player may play an instant card from his or her hand any time he or she has priority.

408.1c The active player gets priority at the beginning of most phases and steps, after any game
actions are dealt with and abilities that trigger at the beginning of that phase or step go on the
stack. No player gets priority during the untap step and players usually don’t get priority during
the cleanup step (see rule 314.3). The player with priority may play a spell or ability, take a
special action, or pass. If he or she plays a spell or ability, or takes a special action, the player
again receives priority; otherwise, the next player in turn order receives priority. If all players
pass in succession (that is, if all players pass without taking any actions in between passing), the
top object on the stack resolves, then the active player receives priority. If the stack is empty
when all players pass in succession, the phase or step ends and the next one begins.

 

Forkortet og på norsk: I begynnelsen av en fase får den aktive spilleren prioritet, og kan velge om han eller hun vil gjøre noe eller ikke. Hvis han eller hun velger å spille en spell eller gjøre noe annet får vedkommende prioritet igjen. Så snart den aktive spilleren velger å la spillet gå videre får neste spiller prioritet, og kan kaste instants bruke abilities og lignende. Stacken begynner å resolve når alle har sagt "pass" etter hverandre.

 

Angående targets:

409.1c If the spell or ability requires any targets, the player first announces how many targets he or
she will choose (if the spell or ability has a variable number of targets), then announces the
targets themselves. [b]A player can’t play a spell or ability unless he or she chooses the required
number of legal targets.[/b] The same target can’t be chosen multiple times for any one instance of
the word “target” on the spell or ability. If the spell or ability uses the word “target” in multiple
places, the same object, player, or zone can be chosen once for each instance of the word
“target” (as long as it fits the targeting criteria).

 

Altså kan man ikke spille en spell uten å ha gyldige targets for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...