Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Kommer hjem til Bærum på ferie i morgen, og blir til 9. mars. Dersom dere skal spille en gang mellom der kan jeg jo få spilt litt?

 

Har et ganske tett program i uka som kommer. Eneste dagen jeg har mulighet vil være torsdag 8.mars, men da er det vel også aktivitet på Outland, så er usikker på om det vil være plass til å sitte der da.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Gjenåpner denne tråden litt, jeg. Får se om noen andre ser den.

 

Har fått skikkelig lyst å begynne å spille MTG igjen etter mange års opphold. Har mista alle kortene mine (hadde en hel brødboks full), men det er kanskje like greit for jeg husker ikke hvordan decks jeg hadde bygget og alt sånt. Må starte på scratch. Det er ikke noe problem, kan bare kjøpe et par forskjellige theme-decks til å komme igang med.

 

Sitter og ser på youtube-lærevideoene på playmagic.com, som lærer deg det helt grunnleggende spillet. Jeg spilte et par år for masse år siden, så alt er ikke glemt, husker enda reglene for det meste og hvordan spillet fungerer. Jeg hadde noen skikkelig killer røde decks husker jeg. Har også lasta ned tutorial-spillet som ligger der (90MB cirka)

 

Problemet er at det er ingen i nærheten av meg som spiller. Bor i Asker, så outland er ikke så langt unna, men der er jo bare proffer som holder på i turneringer, og siden jeg ikke kjenner dem blir det litt rart og bare poppe opp og si "jeg vil spille"?

Husker jeg hadde et spill på PC'n som het MTG: Spells of the Ancients, som var en "kabal"-versjon av MTG der du kun spilte mot AI og hadde tilgang til hundrevis av kort og masse ferdiglagde theme-decks. Spilte det veldig mye også for meg selv for trening. Det er minst 10 år gammelt.

 

Når jeg spilte "back then" var vi en kompisgjeng som spilte nesten hver dag, aldri tournaments og sånt. Kjøpte boostere på Narvesen. Men alle var veldig engasjerte og kunne spillet skikkelig.

 

Greia jeg lurer på er hvordan jeg finner andre spillere..er det bare å skrive seg opp på en turnering så blir man matchet opp helt tilfeldig? Eller er det sånne klikker som bare spiller med hverandre og ingen andre? Hver gang jeg er innom Outland i Oslo ser jeg mange fulle bord med magic-spillere, men jeg føler ikke jeg bare kan bane meg på og spille med dem hvis det er bare venner, liksom..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Bitex: Om du er redd for proffene, kan du dra på drafting på Outland kl. 13.00 lørdager, da er det for newbies:) Selv bor jeg i Hokksund, er ingen å spille med her, bare én kompis. Så regner med det blir en del turer inn til Outland for å spille med folk der når økonomien blir stødigere! Er mye bedre miljø uten for sånne butikker, for der er det folk som engasjerer seg og er villige til både å bytte, lære bort og prate om Magic. Så om du har få folk i Asker å spille med - ta turen til Outland!:D

Lenke til kommentar

Om du ønsker en spillegruppe kan du vurdere å stikke innom magicthegathering.no

 

Det er litt inaktivt der, men vi er i alle fall et par-tre stykker som har møttes på Outland for å spille litt uoffisiell magic innimellom. I tillegg kan du gjerne sende meg en mail, eller legge meg til på MSN om du føler for uofisiell spilling (adresse i profil).

 

 

Om det er turneringsspill som er greia funker nybegynnerdraften på Outland bra, hver lørdag kl. 13 som Nimenoz sa.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 5 uker senere...

kom plutselig til å tenke på at hw forumet kanskje har en tråd om magic, så da søkte jeg og fant denne.

 

selv spillte jeg en del fra ca 5th til mercadian masques kom ut. så tok jeg en pause fram til høsten 06, og har vært aktiv sammen med venner og kjente i bø i telemark.

 

har vel kanskje 15000 kort fra ravnica blokk og fram til morningtide (gjevnt fordelt på alle setta), og regner med å kjøpe 2-3 displays av shadowmoor når den kommer 2. mai.

 

om noen spiller i nærheten av bø så er du/dere velkomne til å være med, vi pleier å spille på akademika i bøgata hver fredag.

 

de siste mndene har det vært litt labert oppmøte, men det er mest pga problemer med svenskene og turneringer. nå om dagen får vi kun prerelease og release turneringer, men jeg håper at det blir mer turneringer framover.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har ikke sett denne tråden før nå, men hvis noen spiller i Sarpsborg/Fredrikstad området, så er det bare å sende meg en PM hvis dere/du har lyst på en til spille kamerat. ;)

 

Har 2 decks som jeg har laget som jeg lurer på om noen kunne ta en titt på, og evt kommentere om de ville ha funket, eller evt noen endringer:

 

deck 1: http://www.mtgfanatic.com/Decks/ViewDeck.a...amp;PageSize=25

 

deck 2: http://www.mtgfanatic.com/Decks/ViewDeck.a...amp;PageSize=25

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg spilte en del magic fra ca Ursa's Legacy til Mercadian Masques/Den etter (planeshift? husker ikke) - Er kortene mine fortsatt verdt noe? Har sikkert 3000kr+ worth of kort fra den tida og før...

 

(Hørte nemlig noe om at seriene som har kommet siden har forandret spillet helt og at de gamle ikke er noe særlig lenger, stemmer det?)

Lenke til kommentar

til del ja, men noen kort er fortsatt veldig bra og passer med det "nye spillet".

 

Du kan sjekke om hvor mye dine kort er verdt på www.findmagiccards.com . Det vil ta fryktelig med tid, men da vet du det.

 

Eller så kan du kontakte din nærmeste outland butikk for å se om de samles der for å spille, så kan du møte opp der for å selge noen kort.

 

butikkene finner du her: http://www.outland.no/section.cfm?path=1

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Har også spillt magic. Men er svært inaktiv nå.

Begynnte vel å spille rundt 5th edition og har vært veldig av og på. har kort fra masse forskjellig, men mest fra onslaught/mirrodin blokkene.

 

Lurer også litt på å selge kortene mine. Har en 7000-8000 kort. hvorav det er en 500-800 rares (mange gode og en del 4x sett). Men hvor er det best å legge disse ut for salg? og er de verdt noe :S ?

Lenke til kommentar

vel jeg spiller fremdeles aktivt i bø i telemark. vi er på utkikk etter nye og gamle spillere som har lyst til å være med å spille.

 

vi spiller for det meste type 2, dvs decker som er bygd på de nyeste kortene, men det hender det blir litt gamle formater innimellom også. cube og commander er to formater som vi spiller litt nå og det er veldig moro og ganske varierende.

 

og til dere som har lyst til å begynne å spille igjen men ikke tør å ta kontakt med "proffer" på de vanlige plassene (slik som avalon osv) så er det ikke noe å tenke på. de fleste magic spillere er hyggelige (dog litt merkelige av og til :p) og setter pris på at nye og gamle spillere dukker opp. ikke vær redd for å ta med korta og spill noen runder.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Slenger meg på.

Har startet opp igjen jeg også :D

 

Startet en gang i tiden da tempest var på vei ut, og jeg sluttet mer eller mindre etter invation blokken, har en komplett samling av planeshift.

 

Har noen kort av seriene etter invation blokken, da jeg samler på slivers, og har nesten en komplett samling der også :)

 

spillsjefen.no kjøper kort, man får ikke de samme prisene som man kan få ved privatsalg, men har man lyst til å sjekke, taper man ikke noe :)

(skal selge en del av mine gamle der selv)

 

Liker veldig godt shards blokken (den nyeste) og starter nå opp igjen derfra.

Lenke til kommentar

shards blokken er ganske bra den. dog litt mye multicolor ute å går om dagen dersom du spiller med lorwyn/shadowmoor blokken også, så jeg håper at neste sett blir mer likt TS/PC/FS blokken.

 

har du lest om endringene som kommer i grunnserien til sommern? den skal nå hete M10, blir på 229+20 basic land og masse annet. bl.a. så er alle 5 planeswalkerne fra lorwyn bekrefta som reprint.

Lenke til kommentar

Jeg har selv spilt Magic i ganske mange år, og fikk lyst til å lage et program hvor man kan søke etter kort, registrere kort man eier/har lyst på og lage deck. Programmet er gratis og kan lastes ned herfra (for Windows):

 

http://itsmagicapp.blogspot.com/

 

Har fått mange positive tilbakemeldinger fra venner som bruker det. En av grunnene til at jeg laget det var at jeg syntes det tok alt for lang tid å søke i nett-applikasjoner etter kort.

Lenke til kommentar
jeg skal ta å teste det ut. kanskje jeg anbefaler det til spillgjengen også.

 

Kult :) Gi meg en tilbakemelding på hva du/dere synes. Gjerne på bloggen. Jeg har planer om å fortsette å utvikle på programmet, så fint om jeg får tilbakemelding på funksjonalitet (ting som mangler, ting som burde vært forbedret, men også hva dere evt liker med det). På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...