Gå til innhold

Hvor får man kjøpt "bjønnfitte" ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal dere ha med eller uten mens? :tease:

 

Det vil si sånn oransj farge som identifiserer deg i terrenget (hvis du er jeger).

 

Personlig bruker jeg den gode gamle jegerluen ute, har altid likt den :D

 

Du får kjøpt slike i en hver jaktbutikk\ villmarksbutikk med respekt for seg selv.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
hehe, de bli kalt det da.. Hvertfall eneste navnet jeg har hørt x]

 

heter det bare lue med pels ?

5206270[/snapback]

Offisielt i militæret så kalles de vel plagg-hode-varm eller noe slikt :cry: Ok, jeg aner ikke, men de har ihvertfall noen SÆRE navn på ting (som er ifølge et system). F.eks kanne-tut-fleksibel som jeg husker godt. BF er som kjent populært kalt Bjørnefitte (BF), et passende navn igrunn :)

 

EDIT: De vet garantert på Armyshop hva du mener med Bjørnefitte :)

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Som tilleggs informasjon kan jeg nevne at en liten svipp tur til murmansk er ikke å forakte, da man kan skaffe BF'er med overlegen kvalitet til en billig penge. Ellers har faktisk forsvaret slutta med BF( I hvertfall for grensesoldatene i Kirkenes), der har dem nå begynnt med slike Bergans vind luer.

5206428[/snapback]

 

Jeg brukte BF i fjor og jeg må si at det er en gedigen tabbe om de fjerner den. Nest beste militære plagget.

Lenke til kommentar
Som tilleggs informasjon kan jeg nevne at en liten svipp tur til murmansk er ikke å forakte, da man kan skaffe BF'er med overlegen kvalitet til en billig penge. Ellers har faktisk forsvaret slutta med BF( I hvertfall for grensesoldatene i Kirkenes), der har dem nå begynnt med slike Bergans vind luer.

5206428[/snapback]

 

Jeg brukte BF i fjor og jeg må si at det er en gedigen tabbe om de fjerner den. Nest beste militære plagget.

5209208[/snapback]

 

Og det beste er

Endret av co2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...