Gå til innhold

Noen råd ang. nytt hovedkort?


Kick150

Anbefalte innlegg

I dag har jeg et Asus A7N8X v2.0 DeLuxe hovedkort, socket A. Skjermkortet er et ATI Radeon 9600 series AGP. CPU er AMD Athlon XP 2079 MHz 2800+, Barton chipset. Hvis jeg ønsker å bytte til et bedre hovedkort, hva kan dere anbefale? Jeg tenker også da på spilling. Må jeg i såfall bytte ut alt? Litt knotete spørsmål dette, men håper dere skjønner. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er spilling som er prioritet ville jeg ha byttet ut alt. Hvor my penger er det du har tenkt til å bruke?

5111925[/snapback]

 

Vel, har ikke tenkt så mye på det, i grunnen. Ikke alt for mye :no: . Men samtidig vet jeg at skal man ha noe som duger, så får jo lommeboka svi. Men behøver ikke være det råeste av det råe, men ihvertfall bedre ytelse enn det jeg har i dag.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet du har er et av de beste Socket A kortene,så å bytte hovedkort blir meningsløst. Du må bytte hvertfall hovedkort og cpu,men du bør bytte skjermkort også.

Hvor mye penger hadde du tenkt til å bruke på oppgradering?

Hvor mye og hvilken ram har du?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Det hovedkortet du har er et av de beste Socket A kortene,så å bytte hovedkort blir meningsløst.  Du må bytte hvertfall hovedkort og cpu,men du bør bytte skjermkort også.

Hvor mye penger hadde du tenkt til å bruke på oppgradering?

5111969[/snapback]

 

Problemet i dag, er at jeg ikke får installert de nyeste spillene. Vet at det er et ganske bra hovedkort. Men det hjelper ikke når jeg ikke får installert spill. Kanskje det holder at jeg bare bytter grafikk-kortet og event. cpu? Cpu'en har jo med hastigheten å gjøre når man bruker maskinen? Jeg har dessverre ikke så stor kunnskap innenfor dette med hva som passer sammen i en pc, men jeg lærer... :yes: .

Lenke til kommentar
Her er et eksempel på en bra oppgradering:

 

Oppgraderingspakke med HK,CPU og ram.  2550 kr.  512mb ram er lite,så du bør kjøpe en 512 brikke til. Hvis ikke du har god ram fra før?

 

Skjermkort:Sapphire Radeon X800GTO 256MB.  1495 kr.

5112022[/snapback]

 

Ahaa, det der så jo intr. ut. :dribble: Bedre enn det jeg har i dag, ja. Skal tygge og lese litt på specsene, og kanskje jeg bestiller? Minnet jeg har i dag, er 2x256MB DDR SDRAM.

 

Thanks :thumbup:

Lenke til kommentar

kan virkligen anbefale det x800gto korte. Husk at du må ha et hk som støtter pci express, og ikke AGP spor som du bruker nå. Og husk å få et hk som har samme soket som cpuen du har (om du ikke skal bytte denne). Bare ved en slik oppdatering så vil du nok merke bra ytelse forskjell i i spill.

 

Ellers så er jeg 110% enig i at den oppgraderings pakken fra komplett ser meget fin ut.

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst til å bruke lite penger, anbefaler jeg å oppgradere med følgende:

 

I stedet for den pakken fra komplett, ville jeg gått for denne fra www.shg.no

 

AMD 64 3200+ s939 boxed 1284,-

Asrock 939dual SATA2 hovedkort (tar både PCI-e og agp, så du kan beholde skjermkortet ditt litt lenger) 521,-

512 mb PC3200 Crosair Value ram: 417,-

 

Sum: 2219,-

 

Da har du en AMD 64 3200+ med 1024 mb ram, radeon 9600, som er oppgraderbar mot PCI-E skjermkort og nye amd M2 socket...

 

Anbefales!!

 

En forumlink til hovedkortet. Et hovedkort som gir mye for pengene!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=455838

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Hvis du har lyst til å bruke lite penger, anbefaler jeg å oppgradere med følgende:

 

I stedet for den pakken fra komplett, ville jeg gått for denne fra www.shg.no

 

AMD 64 3200+ s939 boxed      1284,-

Asrock 939dual SATA2 hovedkort (tar både PCI-e og agp, så du kan beholde skjermkortet ditt litt lenger)        521,-

512 mb PC3200 Crosair Value ram: 417,-

 

Sum: 2219,-

 

Da har du en AMD 64 3200+ med 1024 mb ram, radeon 9600, som er oppgraderbar mot PCI-E skjermkort og nye amd M2 socket...

 

Anbefales!!

 

En forumlink til hovedkortet. Et hovedkort som gir mye for pengene!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=455838

5112306[/snapback]

 

Har fått masse bra info her. Takk til dere alle!!

:thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...