Gå til innhold

Sunn mat som er billig, eksisterer det?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å få styr på økonomien min etter jeg nok en gang har 200kr igjen på kontoen og det er 10 dager til jeg får stipend.

Jeg har kommet fram til at jeg bruker for mye penger på mat, så skal fra nå av følge et fast budsjett, men da kommer spørsmålet:

 

Hvor lite kan det koste å få nogenlunde dekt dagsbehovet for næring og protein?

 

Det vi skal diskutere i denne tråden er billigst mulig føde som oppfyller kravet nevnt ovenfor!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tunfisk, 3-5 kr pr. boks, sunt og godt. Supplèr gjerne med kokt ris til (15-25 for en pose med noen kilo i.)

Enkel oppskrift;

Tunfisk a la middag;

-1 boks tunfisk

-ønsket mengde ris

-krydre med hva enn du måtte finne fornuftig

Voilà!

mat.

 

Havregryn, rundt 10 spenn for 1 kilo.

Masse karbohydrater, men du trenger jo det også.

enkel, men morsom oppskrift:

 

-Ønsket mengde havregryn

-melk, også her så mye du vil ha.. (tror vel du kan bruke vann, men det er nok no dritt)

-strø på litt kanel (!)

-og, hvis du er en slik som nyter et lite sukkerkick til frokost, strø på ønsket mengde med sukker. (anbefaler uten. :) )

-Hiv hele sulamitten i mikroen på et par min, og du har deg selv en førsteklasses havregrøt.

Jummay! :)

 

annen mat: tja.. trenger du så mye mer enn tunfisk,ris og havregryn da? billig og sunt.

 

:)

Lenke til kommentar

Karbonadesmørbrød med speilegg er en klassiker. Burde ikke være noe problem å komme under 10 kr. pr. smørbrød hvis man kjøper en 12pk egg, et brød og en pakke karbonader. Ellers er potetstappe en billig og grei måte å få i seg poteter på. Å velge first price produkter eller handle på lidl som det ble foreslått her er ikke dumt. Da får man mye mer mat for pengene.

Lenke til kommentar
Tror en boks lapskaus koster 40kr eller noe, og viss du spiser halve den til dagen går vel det akkurat. Er bare litt synd at du da ikke har råd til frokost/lunsj/kvelds. :p

5110594[/snapback]

 

Nei.. en boks lapskaus kan du få til rundt 20 kr.. Men tunfisk er greit. Kjøper du en sånn sekk med ris og lager ris med tunfisk (i forskjellig smak) kan du leve billig en stund.

Lenke til kommentar

Det billigste er jo å la være å spise. På én måte er det jo sunt og, bare tenk på alt det usunne du ikke spiser.

Hvis du greier å manipulere kroppen til å tro at den har fått mat selv om du ikke har det, kan du også spare en del penger.

 

Støtter Crazysteps; lag alt fra bunnen av. Billigere og bedre :)

 

...ellers skal jo daumann på boks gi deg det du behøver av næring.

Lenke til kommentar

Jeg tror tunfisk og ris må være det mest økonomiske du kan spise. Ris er veldig billig og godt, plutt at tunfisk har en konsistens som er veldig lik kylling og smaker ganske godt. Går jo an å blande litt tomat eller lignende grønnsaker nedi der også. En boks med hakkede tomater er billig hvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...