Gå til innhold

skjermplugg mangler en "pinne" - what to do?


Anbefalte innlegg

jeg tok i kveld fram en gammal skjerm fordi jeg har fått en til pc hjemme, men når jeg slo på skjermen så kom det ikke noe bilde. sjekka nærmere og fant ut at på den pluggen på ledninga fra skjermen til skjermkortet så manglet det en av de mange små "pinnene". regner med at det er derfor den ikke viser noe bilde. får bare et orange lys på skjermen (ikke det grønne) og en svart skjerm.

 

hvis det er denne pinnen som mangler, kan man få kjøpt en ny enkelt pinne å stappe inn i den tomme slotten?

 

hvis det ikke går an så lurer jeg på om man kan kjøpe en ny plugg? problemet er at den ledninga som går fra skjermen til skjermkortet står fast i skjermen og er ikke avtagbar. det betyr at jeg kanskje er nødt til å klippe av ledninga og lodde på en ny plugg noe jeg dessverre ikke kan.

 

noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er nødvendig av pinner i en VGA-skjermkabel er signal og jord for hhv. rød, grønn, blå, hsync og vsync. Det vil si pin 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 13 og 14 (r, g, b, r-jord, g-jord, b-jord, hv-sync-jord, hsync, vsync). Resten av pinnene kan du koke og spise til middag.

Endret av muffe
Lenke til kommentar
Det som er nødvendig av pinner i en VGA-skjermkabel er signal og jord for hhv. rød, grønn, blå, hsync og vsync. Det vil si pin 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 13 og 14 (r, g, b, r-jord, g-jord, b-jord, hv-sync-jord, hsync, vsync). Resten av pinnene kan du koke og spise til middag.

5111733[/snapback]

 

God fordøyelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...