Gå til innhold

Opptøyene i Paris - pøbler eller "engasjert ungdom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og her var det jo som vanlig godt med historieløshet.

 

Vi gode, hvite europeere har jo alltid vært ikke-voldelige når vi har vært uenige i systemet.

5114541[/snapback]

Du siktet helt åpenbart ikke til meg, men tar meg friheten til å legge til at dette ikke dreier seg om å "være uenig i systemet". Dette er barbariske individer som forventer å få forståelse for at de forsyner seg av andre sin eiendom, eller bare knuser litt for å ha det gøy og for å, eh, "protesten" sin skyld.

Lenke til kommentar

Ikke rart Frankrike har tapt samtlige kriger siden Astrix&Obelix' tid når de ikke kan hamle opp med pøbler i sin egen bakgård ;)

 

Historisk kan en trekke paraleller til LA 1992;

http://en.wikipedia.org/wiki/1992_Los_Angeles_Riots

Etter 4 dager sendte man inn 4000 US Marines.

 

Franskmennene burde satt hardt mot hardt for lenge siden, nå er jeg tilbøyelig til å tro at Androrra kan okkupere Frankrike mens sosinomene sitter å analyserer "underliggende årsaka og trauma". :!:

Lenke til kommentar
Ikke rart Frankrike har tapt samtlige kriger siden Astrix&Obelix' tid når de ikke kan hamle opp med pøbler i sin egen bakgård ;)

 

Historisk kan en trekke paraleller til LA 1992;

http://en.wikipedia.org/wiki/1992_Los_Angeles_Riots

Etter 4 dager sendte man inn 4000 US Marines.

5114656[/snapback]

Nå er det sånn at jeg ikke har hørt om dødsfall under opptøyene utenom de 2 som ble drept av støt. Selvsagt er det ille med ødelagt eiendom og tapte arbeidsplasser, men jeg syns faktisk dødsfall er verre. Om hæren settes inn vil det ikke gå lang tid før det vil skje (50-60 døde under opptøyene i LA). Det er bra at de venter i det lengste med så drastiske tiltak og heller arresterer lovbryterne. (De har visst kommet til 800 nå.)
Lenke til kommentar
Ikke rart Frankrike har tapt samtlige kriger siden Astrix&Obelix' tid når de ikke kan hamle opp med pøbler i sin egen bakgård ;)

 

Historisk kan en trekke paraleller til LA 1992;

http://en.wikipedia.org/wiki/1992_Los_Angeles_Riots

Etter 4 dager sendte man inn 4000 US Marines.

5114656[/snapback]

Nå er det sånn at jeg ikke har hørt om dødsfall under opptøyene utenom de 2 som ble drept av støt. Selvsagt er det ille med ødelagt eiendom og tapte arbeidsplasser, men jeg syns faktisk dødsfall er verre. Om hæren settes inn vil det ikke gå lang tid før det vil skje (50-60 døde under opptøyene i LA). Det er bra at de venter i det lengste med så drastiske tiltak og heller arresterer lovbryterne. (De har visst kommet til 800 nå.)

5114704[/snapback]

 

800 arresterte? Skal de holde hundrevis av rettssaker, da? Bygge nye fenglser? Jeg misunner ikke franskmennene nå... Men hvordan går man i dialog med noen som ikke vil snakke med deg? Noen som har holdningen at "det er som å være med i Matrix!" Noen som ikke identifiserer seg som franskmenn, og som føler at de ikke skylder Frankrike noe. Hva gjør man med sånne som krever med den ene hånden og slår med den andre? Som ikke er takknemlige for at de fikk komme til velstand og mat på bordet, med sosialstønad og trygd, men i stedet er rasende for at de ikke har det like bra som alle andre franskmenn...

 

Finnes det en løsning?

Lenke til kommentar
Men hvordan går man i dialog med noen som ikke vil snakke med deg? Noen som har holdningen at "det er som å være med i Matrix!" Noen som ikke identifiserer seg som franskmenn,

5115033[/snapback]

De man går i dialog med er ikke dem du beskriver her. Det er naboene deres som opplever problemene til daglig. De som er minst overrasket over at det har blitt opptøyer og som til vanlig ikke blir hørt.
Lenke til kommentar
Preventivt: Gjøre slik at de får det like bra som andre franskmenn.

5115466[/snapback]

 

Det er det innvandrerne som må ta tak i, ikke den franske staten. Det er ikke så jævlig rart at arbeidsløsheten er høy når andelen som hopper ut av skolen er skyhøy. Hadde mobben fokusert på å gjøre et ærlig arbeid for å forbedre sin egen situasjon istedenfor å brenne ned hele nabolaget hadde kanskje ting sett litt annerledes ut.

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg bare ta avstand fra RagnarDanneskjolds historieløshet og forsøk på latterliggjøring av franskmennene. Å fremstille franskmenn som feige og ikke i stand til å vinne en krig er å drite seg ut for hele verden.

 

Men uansett, til poenget.

 

Det vi ser her er nok et resultat av sosialisme. Istedenfor at ellers helt normalt utrustede mennesker tvinges til å klare seg selv og få seg jobb for å overleve, blir de invitert inn til landet, og så blir de klienter av staten. De føler seg selvsagt svært komfortable, men de vil ha mer! Og staten gir velvillig. Men det kan aldri bli nok, og pøblene mener at de ikke har fått nok. Uten å løfte en finger mener de visst at de skal ha rett til å få nøyaktig like mye som, eller mer enn, de som faktisk jobber for føden.

 

Kombiner dette med et intenst hat mot ikke-muslimer og hvite, og en avsky for en vestlig sekulær kultur og landene som har tatt dem i mot, og du har en udetonert bombe.

 

Jeg skal være enig i at det er på tide å sette hardt mot hardt nå. Send in militære styrker med skarp ammunisjon, så skal vi se hvor gøy det blir å leke Matrix på kveldene.

Lenke til kommentar
Dersom det hadde vært kristne eller jøder som hadde løpt rundt og satt fyr på moskeer vil jeg tro det hadde blitt en del brudulje ut av det. Opptøyer, masseslagsmål, drap o.l. Jeg er spent på om vi nå får se kristne i Frankrike samle seg med "an masse" med stokker, steiner, molotovcoctails o.l. for å gå til krig mot "ungdomsopprørerne" i forstedene.

5116556[/snapback]

Går det ikke noen tusen franskmenn rundt med køller, skjold og skytevåpen allerede? Og mens muslimene brant ned, etter hva jeg forstod, en tom kirke, fikk disse inn en fulltreffer med tåregass i en moské da muslimene der feiret sin viktigste høytid. Og mens ungene som brant ned kirken vil bli arrestert vil politifolkene mest sannsynlig gå fri.
Lenke til kommentar

Jeg ser nå at de har begynt å tenne på Kirker i Frankrike.

 

Det blir i såtilfelle et interessant sosialt eksperiment. Venstresiden har jo lenge slått fast at det ikke er Islam som er farlig eller noe mer voldelig enn andre religioner. Det er religion i seg selv som er farlig. Denne tesen kan jo nå bli bevist eller motbevist.

 

Dersom det hadde vært kristne eller jøder som hadde løpt rundt og satt fyr på moskeer vil jeg tro det hadde blitt en del brudulje ut av det. Opptøyer, masseslagsmål, drap o.l. Jeg er spent på om vi nå får se kristne i Frankrike samle seg med "an masse" med stokker, steiner, molotovcoctails o.l. for å gå til krig mot "ungdomsopprørerne" i forstedene. Dersom dette skjer, skal jeg være tilbøyelig til å ta ovenstående tese litt mere seriøst. Dersom befolkningen holder seg rolig, så er det på tide at PK-mafiaen og venstresiden revurderer sin ubrukelige tese, som ikke kan underbygges med én historisk hendelse.

Lenke til kommentar
Går det ikke noen tusen franskmenn rundt med køller, skjold og skytevåpen allerede? Og mens muslimene brant ned, etter hva jeg forstod, en tom kirke, fikk disse inn en fulltreffer med tåregass i en moské da muslimene der feiret sin viktigste høytid.

 

Når ble det bevist at det var politiet som med vilje skjøt en tåregassgranat inn i moskéen?

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Går det ikke noen tusen franskmenn rundt med køller, skjold og skytevåpen allerede? Og mens muslimene brant ned, etter hva jeg forstod, en tom kirke, fikk disse inn en fulltreffer med tåregass i en moské da muslimene der feiret sin viktigste høytid.

Når ble det bevist at det var politiet som med vilje skjøt en tåregassgranat inn i moskéen?

5116613[/snapback]

Politisjefen uttalte først i media at det var ungdommer som hadde brukt pepperspray. Etterpå viste det seg at granat stammet fra politiets arsenal. Slike åpenbare løgner styrker ikke akkurat politiets troverdighet. Hvorfor var de så raskt ute med å legge skylden på innbyggerne?
Dette er å sette ting helt ut av sammenheng.
Det er ikke sammenlignbart nei. Men forutsetningen du setter for å bevise poenget ditt er heller ikke rimelig. Hvorfor skal "kristne" gjøre opprør når de føler at interessene deres er ivaretatt og at de bare kan tape på å bryte loven (i den betydning at de har noe å tape). Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Dersom det hadde vært kristne eller jøder som hadde løpt rundt og satt fyr på moskeer vil jeg tro det hadde blitt en del brudulje ut av det. Opptøyer, masseslagsmål, drap o.l. Jeg er spent på om vi nå får se kristne i Frankrike samle seg med "an masse" med stokker, steiner, molotovcoctails o.l. for å gå til krig mot "ungdomsopprørerne" i forstedene.

5116556[/snapback]

Går det ikke noen tusen franskmenn rundt med køller, skjold og skytevåpen allerede? Og mens muslimene brant ned, etter hva jeg forstod, en tom kirke, fikk disse inn en fulltreffer med tåregass i en moské da muslimene der feiret sin viktigste høytid. Og mens ungene som brant ned kirken vil bli arrestert vil politifolkene mest sannsynlig gå fri.

5116574[/snapback]

 

Dette er å sette ting helt ut av sammenheng. Tror du politimennene er på gaten med køller og skjold fordi de religiøst motivert skal "hevne" noe? Eller er det fordi det er jobben deres å sørge for ro og orden? Eller er problemstillingen min så ubehagelig at du må late som du ikke skjønte hva jeg skrev? Dersom det ikke er forskjell fra Islam til Kristendom, så forventer jeg herved at rasende Kristne samler seg til opprør og skal "ta" kirkebrennerne.

 

Mht. den tåregass-granaten så er jeg fristet til å lansere konspirasjonsteorier - at dette var gangstere som ville omgjøre dette fra en bandekrig til en religiøs krig.

Lenke til kommentar

Etter 11 dager med konflikt har president Jaques Chirac (tilgi mine skrivefeil) endelig kommet med en offisiell uttalelse. Han har følgende konkrete tiltak å komme med, etter 11 dager i møterommet:

Vår førsteprioritet nå er å gjenopprette ro og orden!
Godt tenkt, godt tenkt.

Er det bare meg, eller klarer Chirac det kunststykket å få Bondevik til å fremstå som en konkret og handlekraftig mann med sterke meninger? ROFL! Enestående besluttsomhet - dette kan jo bare gå rett vest!

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller klarer Chirac det kunststykket å få Bondevik til å fremstå som en konkret og handlekraftig mann med sterke meninger? ROFL! Enestående besluttsomhet - dette kan jo bare gå rett vest!

5116708[/snapback]

Spekulerer i at Chirac ønsker at Sarkozy skal drite skikkelig på draget før valget i 2007. Fransk politikk er herlige greier vet du.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...