Gå til innhold

Lei av WOW, nye tips til mmorpg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har spilt WoW så vil guild wars være det kjedeligste noen sinne. Dette spillet er så tomt og meningsløst at det går ikke an.

Hold deg til WoW. bedre får du ikke. :yes:

Skrevet
Hvis du har spilt WoW så vil guild wars være det kjedeligste noen sinne. Dette spillet er så tomt og meningsløst at det går ikke an.

5098191[/snapback]

Du klarte ikke å lage en mer subjektiv post da?

Skrevet

5098191[/snapback]

Lite objektivt :p

Skrevet

5098191[/snapback]

Lite objektivt :p

5098689[/snapback]

lordjox.. så at du sa at du syns daoc var det beste spillet ... hvilket realm spiller du på? og hva slags klasser?

Skrevet
Battleground Europe : WWII Online

Ikke RPG spill, men beste krigs spillet jeg noen gang har testa.

Og kun online

Er MMO spill :)

www.wwiionline.com

5088216[/snapback]

Ah, en skikkelig kar!

Jeg spilte det en del selv før. Hva heter du in game?

Skrevet

Jeg var også lei WoW, stoppet faktisk å spille mmorpg spill helt. Men ble trukket tilbake, og grunnet min guild og venner har jeg aldri en kjedelig stund så lenge jeg er logget inn(om jeg får logget inn).

Tror faktisk de fleste mmorpg spillene er sånn, så lenge du finner deg noen venner du kan samarbeide med, eller kommer deg godt inn i communityet blir det kjedelig.. fordi det er jo ikke ment for å spille alene..

Skrevet

Ja, tror også det har mye å si om man har guild eller venner som spiller.

Samtlige av kammeratene mine spiller WoW, folk på jobb spiller WoW osv osv.

Men jeg ble så utrolig lei av å gå igjennom samme "instancene" hver dag.

UBRS og LBRS ble jo rutine for å få 3-4 items. Men sånn vil det vel alltid være i ett mmorpg. Men jeg mislikte Blizzard support så strekt at jeg sluttet.

Var igjennom UBRS sikkert 40 ganger, når jeg endelig fikk det itemet jeg skulle ha, så kunne jeg ikke ta det opp, ingen kunne. Så det ble 20 mails frem og tilbake med Blizzard om hvorvidt jeg skulle få eller ikke få itemet. Ente med at jeg gav opp og sa opp kontoen.

:mad:

Testa EQ2 Isle of Trails i går. Men må si dette ikke gav meg noe mersmak for å spille videre. Var så utrolig likt alt annet. Grafikken var nydelig, men har lite å si for ett spill så lenge gameplayet er bra.

Skrevet

Alle mmorpg spill idag er nesten dønn like, så er nok lite å få gjort enn å vente på andre mmorpg spill som lover noe annet, f.eks age of conan.

Du har det nok som meg, altid lyst på noe nytt og man vil spille et spill en stund men etter en stund vil du gå lei uansett å prøve noe annet.

Så som jeg ble sakt til for en stund siden

Ingen ! Er tydelig at du er lei av mangfoldet av mmorpg klonene ute der . Er noen unntak men det er ingen som du IKKE går lei av etterhvert dessverre.

Det som sies det er så sant som det går ann å bli, så jeg vil enten bare vente på noe "nytt" eller så bare ta et mmorpg spill du finner intressant som du ikke har prøvd og test det ut.

Jeg har værtfall funnet litt glede i CoH/CoV men hvor lenge det holder vet jeg ikke, er vel ikke lenge til jeg sitter med noe annet igjen om jeg skjenner meg selv rett.

Skrevet

som jeg sa.. sjekk ut daoc traileren..

http://camelot-europe.goa.com/en/index.htm?&page=trailer

hvis du ønsker litt innføring og hjelp, så stiller jeg meg tilgjengelig med alle råd og tips jeg har lært meg i løpet av de 3 årene jeg har spilt :)

det eneste som er negativt med daoc er at det er vanskelig å levle opp til level 20 siden ikke så veldig mange grupper utenom "primetime" har det.. men disse 20 levelene kan gjøres på 1-2 dager ved hjelp av quests og tasks.. enda kjappere hvis du velger en "easymode" klasse.. kan spytte inn noen + og - for daoc mens jeg er i gang

+

et modent spill med MYE innhold for alle levels. jeg har spilt i 3 år. hatt drøssevis med chars opp til maxlevel og enda har jeg ikke gjort alt som spillet har å tilføye.

beste pvp systemet noe spill har.

rikt utvalg av klasser som alle er spesielle på sin måte og som tilbringer sitt til grupper.

modne folk

bra stigningsgrad av vanskelighet.

du trenger ikke gå gjennom 2000 instancer som alle tar 5 timer å gjennomføre for å få bra utstyr.

bra brukerstøtte/lite nedetid (bortsett fra et par uhell de siste 2 månedene).

du har egne pve(player vs enviroment) og pvp/rvr (player vs player/realm vs realm) områder. er du i pve området kan ingen fiender få tak i og skade deg. du trenger hell er ikke "enable" deg for pvp som i "visse" andre spill.

veldig få goldfarmers og prisene er greie på de meste ting.

rvr-bonusene er fastsatt. du får så og så mange poeng for å drepe en player og du kan være logga av i 6 måneder og komme tilbake og ha akkurat samme rating.

akkurat merga 2 server hvilket gir dobbel så stor sjanse for å gruppe med folk.

du kan spille den mytologien du ønsker selv, det er 3 vidt forskjellige land som alle har sine egenskaper og helt unike klasser og grafikk.

spillet er fortsatt i stor utvikling og enda en ekspansionpakke kommer nå rundt jul hvor det vil bli ENDA lettere å få tak i "bra" utstyr. slik at det er lettere for den gjennomsnittlige player å bli klar for rvr.

-

mange klasser trenger en ekstra konto for å kunne fungere bra (såkaldt buffbot konto) men du har også klasser med selfbuffs og kampmuligheter hvis du ikke kan/vil bruke buffbot (i løpet av 3 år har jeg aldri hatt en egen buffbot men jeg har da stjålet mange buffs fra venner og kjente;))

er et par klasser som er virkelig overpowered men disse har akkurat kommet inn i spillet og tones sakte men sikkert ned til vanlig standard.

enkelte items er harde å få tak i (men ikke umulig, dette gjelder kun for level 50 og det er fullt mulig å klare seg uten de)

der har jeg lista opp litte grann :) jeg spiller for tiden Albion (king arthur, knights in shining armour og allt det der) på serveren excalibur. hvis mer info ønskes, så er det bare å si ifra ;)

http://camelot-europe.goa.com/en/

der har du 14 dager gratis trial hvor du får originalspillet og den første expansionpakka gratis. du kan også velge hvilken grafikkmotor du vil spille utifra hvor bra maskin du har.. har du en maskin som er 3 år gammel så kan du bruke den gamle grafikken, eller har du en bra maskin kan du kjøre den nyeste.. (eller som meg.. en middelmådig maskin, så spiller jeg med en blanding.. alt kan konfigurerers fra optionen der..

Skrevet
Morn dere.

Jeg har veldig lyst til å spille ett bra mmorpg, problemet er at jeg ikke finner ett.

World of Warcraft spilte jeg siden beta, men ble lei etter lvl 60 noen uker, samtidig som Blizzard.com har den verste supporten en kan tenke seg, men nok om det.

Anarcy Online har jeg også testet såvidt. Syntes missions og quests var latterlig "simpelt" lagt opp hvis man ser på WOW.

Ellers så er jeg litt fristet til å prøve Everquest 2, men er litt skeptisk.

Noen som vet om andre spill?

5088149[/snapback]

Prøv Eve Online. Alle andre MMORPG fremtoner seg som enkle i forhold.

Gjest Slettet+1242
Skrevet (endret)

Som sakt tidligere er Dark age of camelot det beste mmo'et når det gjelder player vs player. (land vs. land i dette tilfellet). Fjortisfaktoren er ikkeeksisterende, men det kan være meget vanskelig å begynne å spille på level 1, siden nesten alle er level 50.

EDIT: Jeg spillte det i 2 år, og ingen andre i sjangeren har nådd opp, og jeg har prøvd alle. Jeg nevner i fleng: Wow, guildwars, Everquest, Final fantasy XI, Anarchy Online.

En gang DAoC, alltid DAoC :thumbup:

Endret av Slettet+1242
Skrevet

Anngående Daoc, er det mulig å laste ned alle expansion pakken og slikt uten å måtte kjøpe de i butikken hvis man bestemmer seg for å begynne å spille spillet? altså si jeg prøver 14 dagers trailen og vil fortsette, kan jeg da laste ned Daoc+alle expansion pakkene fra siden dems eller noe? eller må jeg i butikken å kjøpe?

Skrevet
Anngående Daoc, er det mulig å laste ned alle expansion pakken og slikt uten å måtte kjøpe de i butikken hvis man bestemmer seg for å begynne å spille spillet? altså si jeg prøver 14 dagers trailen og vil fortsette, kan jeg da laste ned Daoc+alle expansion pakkene fra siden dems eller noe? eller må jeg i butikken å kjøpe?

5113673[/snapback]

jupp.. det er det som er billigst :) det gjør du fra subs-siden :) si fra hvilket realm du starter i.. velger du albion så kan jeg nok hjelpe deg litt i gang med tips og trix..

Skrevet
Joa, får se, må tenke litt over det.

Har veldig lyst på noe nytt å spille med er usikker på hva enda.

5114712[/snapback]

som jeg sa tidligere.. det er ikke så veldig spennende til lvl 20.. men etter det er livet deilig :) starte med litt bg action.. hvor du pvp'er mot folk som er fra lvl 20-24... hva liker du å spille da? mage eller fighter type? eller en blanding?

• 1 måned senere...
Skrevet

Prøv Everquest 2 :)

kjøper du det nå for tiden, så følger det med desert of flames espansion pack.. det koster ca 300 for begge :) du får også meg 1måneds gratis prøve tid..

Hvis du prøver det, så lag en character på Runnyeye serveren.. Send meg en PM her på forumet, så kan jeg hjelpe deg med å komme igang, samt svare på diverse ting du garantert kommer til å lure på :)

Shekaam

Paladin 35

Runnyeye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...