Gå til innhold

Truer med å trekke Windows fra Sør-Korea


Anbefalte innlegg

En drøss av drivere følger med linuxkjernen, og de fleste enheter er allerede installert når operativsystemet er installert. De fleste distroer har automount, det vil si at USB-enheter automatisk blir mountet opp når de blir koblet til.

Til G: grunnen til at jeg nevnte kommandolinjen var at jeg ville vise hvor enkelt det du spurte om kunne gjøres med kommandolinjen. Selvfølgelig har man grafisk brukergrensesnitt, X Window Systems. Og man har mange forskjellige miljøer å velge mellom. De to mest populære er Gnome og KDE. Disse to har størst funksjonalitet, og i hvert fall i KDE vil windows-brukere kunne kjenne seg igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste distroer har automount, det vil si at USB-enheter automatisk blir mountet opp når de blir koblet til.

5093733[/snapback]

 

Det samme gjelder Sony DUO Stick og SD minnekort hvis PC'en din har det...

 

Skjermkortdrivere må du sannsynligvis klare å finne på egenhand med mindre du har betalt for en kommersiell distro. Men f.eks i Suse (gratis versionen) ligger dem i Updates så de blir lastet ned og installert automatisk.

Lenke til kommentar
De fleste distroer har automount, det vil si at USB-enheter automatisk blir mountet opp når de blir koblet til.

5093733[/snapback]

Skjermkortdrivere må du sannsynligvis klare å finne på egenhand med mindre du har betalt for en kommersiell distro. Men f.eks i Suse (gratis versionen) ligger dem i Updates så de blir lastet ned og installert automatisk.

5095953[/snapback]

Skjermkortdrivere må man installere selv i Windows uansett, så det er ikke noe særlig forskjell.

Lenke til kommentar
Artig:

 

"Noting that South Korea blows $100m per year on Microsoft bugware, Linspire honcho Kevin Carmony has made a formal offer to South Korean President Roh Moo-hyun to license every computer in the realm for the bargain price of $5m."

 

http://www.theregister.co.uk/2005/11/04/li...ractially_free/

5105927[/snapback]

 

Betale for Linux? Det finnes vel nok av gratis-varianter?

Endret av T2
Lenke til kommentar
Artig:

 

"Noting that South Korea blows $100m per year on Microsoft bugware, Linspire honcho Kevin Carmony has made a formal offer to South Korean President Roh Moo-hyun to license every computer in the realm for the bargain price of $5m."

 

http://www.theregister.co.uk/2005/11/04/li...ractially_free/

5105927[/snapback]

 

Betale for Linux? Det finnes vel nok av gratis-varianter?

5106344[/snapback]

 

De trenger kanskje support, Linspire fullversion burde ha kommersielle drivere installert og klar for mediastreaming over insternett ved installasjon. Og til slutt er det værdt å nevne at Linspire og Xandros er to distroer som re lagd for å gjøre overgangen fra Windows lettere.

 

Noen som vet om det finnes Live-CD til BSD, har lyst til å teste det ut.

Lenke til kommentar

Kult tilbud! Jeg håper sørkorea slår til. Det hadde nok laget litt liv og røre i MS-ledelsen som hittil har trodd at de "eier verden" :)

 

T2: Jeg tror Linspire er en ganske solid, enkel og lett gjenkjennelig distribusjon, som dermed kan få en meget bra mottagelse, selv blandt de windows-frelste i landet. Gratis distroer er sikkert også et alternativ, men det spørs om det gir for lite støtte og andre muligheter. Sør-korea kunne sikkert også ha laget sin egen distro (ala norske skolelinux), men det krever nok en god del forberedelser og betalte programmerere. Det betyr at det kanskje er like greit å gå for Linspire sitt tilbud. Jaja, det er bare noen løse tanker jeg har rundt det.

 

Edit: Dette kan også være et enormt PR-stunt fra Linspire. Tenk skriveriene verden rundt om de får tilslag på tilbudet.. Det hadde skapt kjokkbølger i dataverden og gitt mange andre lands regjeringer noe å tenke på. "Hvis det går an der, så må det vel gå an her også". Linspire hadde fått et gigantisk punkt på skrytelista si. Sør-korea er også storeksportører av teknologi så jeg ser ikke bort i fra at det kan få ringvirkninger for hva landet produserer og leverer til resten av verden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...