Gå til innhold

Hardware.no: Plagsomme Posten-reklamer - vekk!


Anbefalte innlegg

Har alltid syns at HW har holdt et veldig godt nivå på reklamefronten, reklamene er relevante, til tider nyttige (mange gode "ukens tilbud"-reklamer f.eks) og lite plagsomme. Av denne grunn har jeg unnlatt å legge til ad1.hardware.no i Adblock'en - men dette vil snart bli endring på.

 

Reklamene jeg irriterer meg grenseløst over er de grusomme Flash-sakene fra Posten (eksempel her) - de er ikke relevante, og de er vanvittig forstyrrende, det er komplett umulig å fokusere på innholdet så lenge én millimeter av den reklamen er synlig på skjermen.

 

Så spørsmålet er; hva er best? At folk leser artiklene godt og får utbytte av det, eller at mesteparten "går inn det ene øyet og ut det andre"?

 

 

EDIT: Og ja, jeg vet vi har en tråd ved navn hardware.no er et reklame-juletre!, men siden det er kun Posten-reklamen jeg reagerer på syns jeg det kunne være greit å lage en egen tråd for akkurat dette temaet.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan ikke HW svare i denne tråden? Jeg forstår det slik at @kd skriver artikler for hw og programmer.no (for øvrig anbefales det å lese de). Men hvorfor kan ikke HW svare her i stedet for at en halvrepresentativ person er nødt til å spørre på intraforumet, få svar og ikke få lov til å fortelle oss andre det?

 

*vurderer å begynne artikkelskriving for hw for å komme frem med mine spørsmål og tanker*

Endret av fjartan
Lenke til kommentar
Men hvorfor kan ikke HW svare her i stedet for at en halvrepresentativ person er nødt til å  spørre på intraforumet, få svar og ikke få lov til å fortelle oss andre det?

5137972[/snapback]

Jeg må bare få presisere at ingen har gitt meg noen som helst form for munnkurv, men det er slik at det som skrives på intraforumet vanligvis ikke skal ut til vanlige brukere/lesere. I tilfelle noen misforstod. ;)

Lenke til kommentar

La nå ikke dette bli en debatt rundt hva @kd skal få lov til å si og ikke. Eller hva andre sier for den saks skyld.

 

Det har blitt tatt opp internt og brorparten syntes ikke det var noe i veien med disse reklamene. De som sitter med siste ordet har heller ikke syntest å reagere på det. Dere må huske at det er reklamene som driver hele nettverket. Uten dem ville ikke dette verdt den siden det er i dag. Hvis det betyr at vi må tåle noen posten-reklamer, ja da får vi gjøre det. Hvis dere tenker over det er Posten ganske sentral i webshop-bransjen. Det er stort sett de som frakter alt du kjøper over nett. Dette tjener de store penger på. Og det de driver med her er merkevarebygging. En kjent måte å reklamere på. Så faktisk er ikke dette så irrelevant som dere vil ha det til.

 

:)

Lenke til kommentar
La nå ikke dette bli en debatt rundt hva @kd skal få lov til å si og ikke. Eller hva andre sier for den saks skyld.

 

Det har blitt tatt opp internt og brorparten syntes ikke det var noe i veien med disse reklamene. De som sitter med siste ordet har heller ikke syntest å reagere på det. Dere må huske at det er reklamene som driver hele nettverket. Uten dem ville ikke dette verdt den siden det er i dag. Hvis det betyr at vi må tåle noen posten-reklamer, ja da får vi gjøre det. Hvis dere tenker over det er Posten ganske sentral i webshop-bransjen. Det er stort sett de som frakter alt du kjøper over nett. Dette tjener de store penger på. Og det de driver med her er merkevarebygging. En kjent måte å reklamere på. Så faktisk er ikke dette så irrelevant som dere vil ha det til.

 

:)

5145582[/snapback]

 

 

Rellevant eller ikke, får være en annen diskusjon...men hvor blir det av fortjenesten til reklamen om alle begynner å bruke f.eks adblock? Da er det ingen som ser noen reklame.... Greit nok at siden drives en del av reklameinntekter, men siden hadde ikke vært den samme uten oss brukere heller ;)

Lenke til kommentar
Det har blitt tatt opp internt og brorparten syntes ikke det var noe i veien med disse reklamene. De som sitter med siste ordet har heller ikke syntest å reagere på det. Dere må huske at det er reklamene som driver hele nettverket. Uten dem ville ikke dette verdt den siden det er i dag.

Rettelse: Det er de besøkende som driver nettverket. Uten dem ville det ikke vært noe hw.no.

 

Hvis det betyr at vi må tåle noen posten-reklamer, ja da får vi gjøre det. Hvis dere tenker over det er Posten ganske sentral i webshop-bransjen. Det er stort sett de som frakter alt du kjøper over nett.
Volvo er også ganske sentral i webshop-bransjen. Posten har sansynligvis hundrevis Volvo lastebiler som faktisk tar seg av den fysiske frakten mellom webshop og kunde. Ja til Volvo-reklamer på HW!

 

Dette tjener de store penger på. Og det de driver med her er merkevarebygging. En kjent måte å reklamere på. Så faktisk er ikke dette så irrelevant som dere vil ha det til.
Jeg liker Posten mindre og mindre for hver gang jeg ser de reklamene - men det er jeg kanskje alene om, så det blir musepiss i havet for Posten..

 

 

For å konkludere: Jeg er særdeles uenig i avgjørelsen, men respekterer den likefullt. Til gjengjeld blir dere nødt til å respektere at jeg bruker Adblock og kommer til å gjøre det så lenge det er fare for å komme ut for disse reklamene.

 

Vil også høyst anbefale både "de som sitter med siste ordet" og de som har laget de aktuelle reklamene om å lese om "banner blindness". Senere tids utvikling kan tyde på at de har noe å lære.

 

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar

Har selv irritert meg grønn over de "#¤%/%& Posten reklamene, eneste som faktisk er godtatt er den med regnvær så lenge det er "fint vær" er det heller ingen forstyrelser.

Og de forbaska ungene som vogger fra side til side. Å konsentrere seg over innholdet i feks. en artikkel blir vanskelig da.

Hvis forumet blir invadert med samme type reklame(ikke at det er sannsynlig) vil jeg for min del boikotte hele opplegget.(adblock)

Lenke til kommentar

Kanskje en henvendelse til posten er aktuelt? underskriftskampanje om hvor mye vi hater de reklamene. At alle(les: de som hater reklamene) starter med adblock vil vel neppe være noe gunstig for posten.

 

Synd det ikke går ann å filtrere vekk enkelte reklamer, siden jeg selv liker de andre som viser diverse tilbud etc.

Eller har noen en adblock sak med filter funksjon for hver enkelt reklame liggende?

Lenke til kommentar
Synd det ikke går ann å filtrere vekk enkelte reklamer, siden jeg selv liker de andre som viser diverse tilbud etc.

Eller har noen en adblock sak med filter funksjon for hver enkelt reklame liggende?

 

Adblock kan da filtrere bort enkelte reklamer den.

Det er bare hvis du legger inn

*ad1.hardware.no*

eller

*ad1*

eller noe i den duren du tar bort all reklamen. Hvis du legger inn direktelinken til reklamen så er det ikke noe problem. Da kan du boikotte posten, men fortsatt se ukens tilbud på komplett.no :)

Tordenflesk linket direkte til 3 av postens reklamer her på hw.

Lenke til kommentar

Hvis man velger å bare stoppe posten reklamene så vil jo ikke HW ha noen spesielt god grunn for å fjerne reklamen. Dersom man blokker alt så går det ut over mange reklame kunder, og da vil kanskje posten-reklamene forsvinne. Selv har jeg fjernet støtte for flash i min daglige nettleser. Det er utrolig befriende, spesielt på VG...

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...