Gå til innhold

Hardware.no: Plagsomme Posten-reklamer - vekk!


Anbefalte innlegg

Jeg liker Posten mindre og mindre for hver gang jeg ser de reklamene - men det er jeg kanskje alene om, så det blir musepiss i havet for Posten..

 

særlig så lenge det ikke er noe reelt alternativ til Posten, forstår egentlig ikke hvorfor de reklamerer engang.. har vi noe valg? Er det noen nettbutikker som tilbyr andre enn Posten?

 

Ellers slenger jeg meg med i skepsisen til flash reklamer. Før var det "pop-ups", nå er det flash reklamer som popper opp, spiller musikk og gjør annet dritt. Enkelte utenlanske nettsteder er bortimot ubrukelige pga denne type reklame, håper hw.no vet hvor grensen står.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*For min del, burde ikke reklame på nettet være animert (- levendegjort, bevegelse), dvs at det burde bare bestå av enkelte jpeg bilder e.l.

vg.no, og utallige andre nettsider er ganske tallrike på irriterende (og krevende) animasjoner.

 

Kanskje man burde få valgt selv om man vil se og høre reklame, om man er interessert.

Lenke til kommentar
særlig så lenge det ikke er noe reelt alternativ til Posten, forstår egentlig ikke hvorfor de reklamerer engang.. har vi noe valg? Er det noen nettbutikker som tilbyr andre enn Posten?

5151056[/snapback]

 

 

Forrige nettbutikk jeg brukte, hadde Tollpost som leverandør(eller var det DFDS ?...).

5151474[/snapback]

Ok, hvilken var det. Utenlandske tilbyr stort sett alternativer, de norske er mer sparsomme.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takker for tilbakemeldingene.

 

Annonsene til Posten Norge AS er, slik vi ser det, godt innenfor det vi tillater av utforming, format og budskap.

 

Posten ønsker bl.a. å opplyse om nye (eller eksisterende) tjenester som SMS-varsling, over natten ekspress, hjem på døren m.m. Om annonsene ikke bidrar til det eller skaper mye støy er det innspill vi tar med oss videre.

Lenke til kommentar

Kanskje det kan sies på en annen måte ?

 

Mye av reklamen på hardware.no er skredersydd.

Brukerne er derfor interessert i å følge med.

Den rene harmonien oppstår!

 

Så kommer Posten og ødelegger. Reklamen er uinteressant for brukerne av posten, irriterende vist og direkte dum i innholdet.

Harmoniet er brutt.

 

Hvis hardware.no trenger disse pengene, hvorfor kan man ikke tilpasse reklame fra posten bedre til brukerne? Vi er ganske mange og vi er ikke dumme. Fortjener vi ikke bedre ?

Lenke til kommentar

Greit nok at Posten reklamerer.........

 

Men betaler de mere for å ha sånneinteraktive tullereklamer...?

 

1. de er irriterende der di står å rister vugger blinker midt i artikkelteksten.!

 

2. De er STYGGE... Alt er Firkantet å eneste målet er at noen rører på seg... Mister budskape i hat...

Mener de hadde fått GODE tilbakemeldinger om de hadde hatt FINE annonser, farger å design med budskapet i klartekst på et bilde..

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med Postens reklame er først og fremst det faktum at posten i det hele tatt reklamerer. At det skal være nødvendig for Posten å reklamere for sine tjenester er bare et skrekkelig uttrykk for utvikllingen i samfunnet. Nesten som om sykehusene skulle begynne å reklamere: Se her, her er sykehusene, vi er billige og effektive, "vi er her for deg", "du betaler, vi opererer," "vi operere raskest," som om det var nødvendig å si det. Velferdssamfunnet blir en eneste stor og grisete bilselger. Fysj og føy!

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg med Postens reklame er først og fremst det faktum at posten i det hele tatt reklamerer. At det skal være nødvendig for Posten å reklamere for sine tjenester er bare et skrekkelig uttrykk for utvikllingen i samfunnet. Nesten som om sykehusene skulle begynne å reklamere: Se her, her er sykehusene, vi er billige og effektive, "vi er her for deg", "du betaler, vi opererer," "vi operere raskest," som om det var nødvendig å si det. Velferdssamfunnet blir en eneste stor og grisete bilselger. Fysj og føy!

5162613[/snapback]

 

Du har kanskje ikke fått med deg at Posten nå er et (riktignok statseid) AS som må konkurrere med en lang rekke andre selskaper, at antall brevsendinger er drastisk redusert de siste årene og at de må inn på nye forretningsområder om de skal overleve?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det som irriterer meg med Postens reklame er først og fremst det faktum at posten i det hele tatt reklamerer. At det skal være nødvendig for Posten å reklamere for sine tjenester er bare et skrekkelig uttrykk for utvikllingen i samfunnet. Nesten som om sykehusene skulle begynne å reklamere: Se her, her er sykehusene, vi er billige og effektive, "vi er her for deg", "du betaler, vi opererer," "vi operere raskest," som om det var nødvendig å si det. Velferdssamfunnet blir en eneste stor og grisete bilselger. Fysj og føy!

5162613[/snapback]

 

Du har kanskje ikke fått med deg at Posten nå er et (riktignok statseid) AS som må konkurrere med en lang rekke andre selskaper, at antall brevsendinger er drastisk redusert de siste årene og at de må inn på nye forretningsområder om de skal overleve?

5162774[/snapback]

 

Og du har kanskje ikke fått med deg at det er akkurat den utviklingen som "bureaucrator" kommenterer med negativt fortegn?

Ad topic:

Trolig er det en liten "fjortiss" (mentalt) i Posten's "markedsavdeling" som synes "dansene flash-babes" er kult og fremmer budskapet i reklamen..

Så feil kan man ta...

:D

Lenke til kommentar

btw; side med ordentlig plagsom og mye reklame:

http://www.auto-motor-und-sport.de/

 

edit: huff, ja, hva skulle vi gjort uten Posten? Jeg er faktisk for at brevforsendelser skal legges ut på anbud og at man stiller helt klare krav til punktlighet etc i en eventuell 2-4 års avtale. Ellers er det svært lite unikt med Posten som vi faktisk trenger å ta vare på, min oppfattelse er at Posten lever litt i fortiden, men samtidig gjør noen desperate forsøk på å følge med i utviklingen... nesten litt som MS med Windows 9x i sin tid :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...