Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tjaa jeg ville gitt maks 1600,- for det.

 

Muligheten for å klare 3.0ghz med 185,er omtrent den samme som med en 165.Min 165 klarte 3.0ghz med 1.55v spenning stabilt på vann.

 

Ikke for å ødelegge gleden med din tenkte oppgradering,men hvorfor ikke selge cpu/kh/minnet du har.

Koster ikke mye å skifte til f.eks:

 

Hovedkort

 

Minne

 

Cpu

 

For ca 3400,- får du nye kvalitets komponenter som yter mye bedre enn de du linker til.Regner med at du klokker,da jeg har funnet hardware som du kan virkelig leke deg med.

 

Husk at du sannsynligvis også selger de komponentene du har,og mellomlegget blir mindre.

 

Kanskje ikke rette tråden å foreslå Intel,men pytt pytt :p

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Men det er akkurat det at jeg vil ha AMD :no: Vet ikke om det er like enkelt å klokke Intel osv? Pluss har egentli alltid likt AMD.

 

Men en Opty 170 @ 3GHz er vel ikke dårlig det vel? I forhold til den E6420-en du foreslo?

 

3400 kroner var ikke gale nei! Men må da også ha nytt skjermkort til ~1700 kroner, så blir rundt 5000 om jeg skal bytte til Intel, i forhold til ~4000 å oppgradere mitt 939-system. Vet ikke helt hva jeg burde gjøre jeg? :cry:

 

Edit: Håper trådstarter og dere andre godtar litt OT :dontgetit:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Har ikke noe imot amd jeg heller.Har hatt flere systemer.

 

Nå kjenner jeg ikke budsjettet ditt,og hvor ofte du oppgraderer.Men å "søle" bort 2000,- på 939 systemet nå,er etter min mening bortimot bortkastet.

 

Ettersom jeg forstår skal du klokke,og du kan nesten ikke sammenligne ytelsen på en 3.0ghz opty kontra f.eks en E6420,som du i de aller fleste tilfeller kan klokke til 3.2ghz-3.4ghz.Intel kommer også med nye cpu modeller i slutten av Juli,med 1333mhz fsb.Prisene på de er ikke fastsatt enda,men vil nok ikke bli altfor dyre.Da vil nok dagens modeller synke litt i pris også.

 

Å klokke på Intel plattformen skal du ikke bekymre deg for,da det er "grei skuring".

 

Men venter du noen mnd. kommer AMD med med nye cpuer som skal yte atskillig bedre enn dagens.Står endel her. Men da må du også skifte minne,hovedkort og selvsagt cpu.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Å vente på Barcelona eller andre prosessorer som ikke kommer iløpet av ca 1 måned tror jeg ikke jeg orker å vente på. Systemet mitt begynner å gå dørgende sent, og holder ikke ut så lenge. Men å vente til slutten av Juli kan være aktuelt, siden prisene på Intels prosessorer skal falle drastisk i pris da.

 

Har vel egentlig ikke noe budsjett, men ca. 5000 kroner på ram, cpu og gpu maks kan man si. Er ikke ute etter å kjøpe det dyreste, heller litt billigere og klokkevennlig hardware. Synes det er kjempekjekt å klokke, spesielt når jeg kan kjøpe komponenter til x antall tusen mindre enn kameratene mine, og "skryte" av at jeg har høyere ytelse enn dem, hehe.

Lenke til kommentar

Nei, la oss nå slutte å snakke om Intel før noen begynner å bli sure på oss :p

 

Tenker jeg ikke gjør en så heftig oppgradering alikevel, så kjøper sikkert en Opteron 165. Men frykter jeg vil få en med dårlig stepping. Er det mulig å få vite dette før man kjøper prosessoren? Eller er alle som kjøpes nå av bra stepping?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 170 fra netshop, og fikk en LCB9E 0651MPMW, klokker rimelig greit, greier 2.8 GHz på 1.45V med en Zalman CNPS9700LED kjøler. Holder seg tett over 30c idle og like over 50 last. Det er et kjent problem med LCB9E at de klokker ganske godt, men går rimelig varme, men om man gjør som meg og bruker noen kroner på kjøling så gjør ikke det noe. CNPS9700LED kan også brukes til AM2 og s775, men sitter nok best på AM2 sine hovedkort, som støpt!

 

Fikk med den gode nye kjøleren fra netshop sin opteron, den med kobber-base og 4 heatpipes, god den, men ikke god nok til LCB9E sin varme max overklokk :whistle: Sett med MINE øyne da :)

Endret av andregr
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

min opty 180 lå seg ikke overklokke..har prøvt alt og lettet i forum opp og ned... den gå på 2,4 og det er umulig a setter opp fsp uten at maskinen stopper... til og med mitt asus OC verktøy via wwindows er det bråstopp når en setter den opp 5 %..

 

har 2 x 251 corsair twinx

asus a8n

opty 180 med en svær theramltake kjøler som fungerer meget bra

 

jeg vet sett opp strøm litt , slakk litt på ram , gir dem litt mer volt....men still the same

 

tips er velkommen her :thumbup:

Lenke til kommentar
LWSR Postet i dag, 19:22

jeg vet sett opp strøm litt , slakk litt på ram , gir dem litt mer volt....men still the same

 

tips er velkommen her 

Oppdatere bios om du ikke har nyeste final versjon.

Dersom du har prøvd alt dette du sier, må du begynne å gå systematisk til verks for å finne ut akkurat hva det er som forårsaker stoppen. Finn ut hva som går, og hva som ikke går.

 

Sett en lavere multipler slik at cpu farten går ned, og klokk opp både med og uten devidere på minnet kan være en grei start, da får du sjekket at hk tåler høyere fsb, og du kan se ca hvor minnet stopper. Du kan også prøve flere devidere, vet at det var en del som hadde noe problemer med enkelte devidere på A8N, men såvidt jeg vet ble dette fikset med en nyere biosversjon.

 

Det er også alltid lurt å sette flest mulig av instillingene manuelt, som minnefart, minnetider, 1T/2T, V-dimm, V-core, skru av C`n`Q, pci-e 100, pci- låst, HTT 4x, osv, osv, slik at hk ikke driver og forsøker å kompensere for det du gjør. Dette gjør det gjerne ellers om alt står på auto, og da blir det vanskeligere å finne ut av.

 

Ikke klokk fra Windows før du har funnet ut hva som er problemet, og i alle fall ikke før du har endret fra auto.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
min opty 180 lå seg ikke overklokke..har prøvt alt og lettet i forum opp og ned... den gå på 2,4  og det er umulig a setter opp fsp uten at maskinen stopper... til og med mitt asus OC verktøy via wwindows er det bråstopp når en setter den opp 5 %..

 

har 2 x 251 corsair twinx 

asus a8n

opty 180  med en svær theramltake  kjøler som fungerer meget bra

 

jeg vet  sett opp strøm litt , slakk litt på ram , gir dem litt mer volt....men  still the same

 

tips er velkommen her  :thumbup:

9110078[/snapback]

 

Hvilken stepping har du?

Lenke til kommentar
Et par spørsmål:

 

Er hele denne serien (140 - 170) dobbeltkjerner, bare med forskjelig cache?

Noen som kan bekrefte at komplett klarer å skaffe de på 10 dager?

 

 

I såfall blir dette en super etterfølger til 478 maskina mi

:yes:

5110670[/snapback]

 

165, 170, 175 og 180 er dobbeltkjerne. Så har du x2 serien også til s939, men i dag ville jeg kjøpt core2duo om jeg hadde litt mer penger, om jeg hadde litt strammere budsjett ville jeg kjøpt AM2, s9393 er ikke død, men allerede halvveis begravd :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...