Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Skal jeg bare kjøpe en Opty 170 (2GHz) fra SHG til 950 kroner? Denne klarer jeg vel å få til 3GHz på luftkjøling?

8984508[/snapback]

Jeg har ikkeno problem med og nå 3 GHz med en 165 :p, men der er det HK som begrenser meg :(, så en god 170/175 holder nok leenge ;)

9216245[/snapback]

 

Ikke alle steppinger som er såpass gode, dessuten er vel SHG utsolgt for 170'er nå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da satser du på 175 :wee:

 

Men det finst mange gode 165er der ute å, enten så får du en som klokker bra, eller en som nesten sliter på standard frekvens... Liksom ikke så mye imellom ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Eller kjøpe min 165 :ph34r:
Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk en 165 her i går med stepping CBBE 0615 MPMW

 

Noen som har noen erfaringer med denne steppingen?

 

Kjører den på 2610 med 1.4 i volt men opplever stadig at pc`n restarter seg selv.

Rammen jeg bruker er OCZ pc3200 ram på 217mhz og volt 2.7.

PSU`n min er en chieftec 340 watt

Lenke til kommentar

kjører den på ett DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D hovedkort og kjøleren jeg bruker er en zalman 7700 cu.

 

opplevde akkurat det samme med min 3700+ som nådde 2,7 men den klarte heller ikke henge med på høyere hastigheter.

 

har du noen forslag til psu som trolig vil gjøre en bedre jobb?

 

CPU`n idler på ca. 40 grader og jeg kjører følgende innstilling:

 

RAM divider: ddr300/150mhz

FSB: 290

Multiplier: 9

HT-link: 3

Endret av Snix
Lenke til kommentar

Da har du hovedkort som klarer jobben fint.

 

Du har sjekket minnet for feil?Har du prøvd å gi minnet litt mer spenning?

 

Hvilket skjermkort bruker du?

 

Til ditt oppsett vil jeg anbefale denne Misten.Du kan vurdere 600w versjonen også,hvis du har planer om å oppgradere pc innen rimelig tid.Uansett,disse Mist psuene er meget bra og støyer også lite.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

kjører ett gigabyte 7800gt skjermkort

 

har testet litt nå med laveste hastighet på minnet,men har fortsatt de samme feilene når jeg øker hastigheten på cpu`n :(

 

kan du anbefale noe program for å teste minnet eller skal jeg bare kjøre memtest i bios?

 

lurer nok på om det er psu`n som ikke klarer å holde følge

 

tempraturen på cpu`n er rundt 40 idle og maks 60 før den restarter seg..

 

takk for all hjelpen hittil :thumbup:

Lenke til kommentar

har fått meg den mist psu`n som ble anbefalt her men sliter fortsatt med reboot..

 

har også prøvd å kjøre memtest i windows og får ikke oppe noen feil på minnet mitt

 

pc`n restarter seg selvom cpu temperaturen ikke nærmer seg 45 garder..

 

kjører nå cpu`n på 2610 mhz og 1.45 volt

 

har prøvd alt fra 1.35 til 1.55 volt og opplever fortsatt samme problemet :(

 

noen som har noe forslag for å få bedre klokk på cpu`n min?

Lenke til kommentar

Forutsatt at du har noe kjøling på dem vil alt opp til 1,5 være helt trygt, har selv hatt dem opp 1,6 - 1,7 for kortere perioder..

Ville forsøkt å øke nb først

 

Edit:

Har du et cpuz bilde av cpu og ram? Det er jo muligens rammen din som ikke vil mer for alt jeg vet

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Du kan jo også kanskje som ledd i feilsøking prøve å sette commandrate 2T i steden for 1T Snix.

Men mener du altså at maskinen restarter selv om du kjører lavere frekvenser enn dette eller?

 

Slik jeg forstår det spør du om to ganske forskjellige ting, hvordan bil kvitt restart, og hvordan komme høyere i klokk?

 

Prøv i alle fall tingene som Lucky og Likmark sier (kjør memtest lenge)

Bruk gjerne også en devider som gir lav minnehastighet selv om du vet minnet alene klarer høy fart. Det samme med HTT multipler når du skal forsøke å komme litt lenger. Man bør jo forsøke å eliminere seg frem til hva som stopper, og da er det like greit å være på den sikre siden mener jeg. Har forresten også selv erfart at maks fungerende minnhastighet har vært noe helt annet med høy cpu-klokk enn uten på A64...

 

Men disse "tilfeldige" restartene du plages kan jo skyldes veldig mye, nesten hva som helst, også software/drivere.

 

Sånn generelt er det jo aldri noen garantier for overklokking. Har selv DFI NF4 LP Expert, "selveste klokkekongen, fsb500+ kortet" Jeg får ikke min Opty 165 en eneste Mhz over 2800, og fsb går ikke over 320. På den positive siden er dette min HTPC, og den kjører 2,75Ghz på 1,38V så selv om det ble dårlig med imponerende SuperPi resultater, er jeg likevel veldig fornøyd til daglig bruk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ccbbe 0615 Mpmw er ikke noen særlig god stepping.. har hatt 2 stk selv.. og ingen av dem klarte mere enn 2.6ghz...

 

men ccbbe 0615 Dpmw og Epmw er derimot gode steppinger...

kommer som oftest fint over 3ghz..

 

så problemet ligger vel i at cpu'en er for dårlig... :(

 

-Tamw.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

det er noen dager sia det ble posta her nå, men ikke lengre sia enn at jeg våger meg på å poste mine resultater fra forrige ukes "blod på tann" testing :roll:

 

screenshotet sier det meste, profilen sier resten ;)

 

(bildet ble tatt noen timer etter testrunden, derfor er tempene så lave)

 

jeg tror cpuen klarer mer, men den blir for varm (60 grader) i normal romtemp, så jeg må ha bedre kjøling, noe jeg ikke tror jeg gidder å bry med, da det neppe er noe merkbart mer å hente på et 24/7 oppsett

post-22769-1191831228_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...