Gå til innhold

Grønnskjær i filmer


pstub

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg (eller egentlig min samboer) har et problem med sin Packard Bell Laptop. Filmer i Windows Media Player får et rart fargestikk, med sterk overvekt av grønt, og man tror alt man ser er Hulken! Det rare er at dette bare gjelder viedoer. Det er overhodet ikke noe problem med bilder, internet-eksplorer, office eller noe annet, altså BARE video-delen i WMP! Jeg har oppgradert til nyeste skjermkort drivere, re-installert WMP, fjernet alle codecs (hadde K-Llite codec pack installert) og gjort alt jeg kan tenke meg. Det rare er at problemet bare plutselig dukket opp, uten at noe nytt var installert eller noe var fjernet!

 

Specs: http://support.packardbell.com/no/mypc/?Pi...tform_Lynx#show

 

Noen som kan hjelpe meg å løse dette problemet for min kjære?

 

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper du ganske enkelt har for mye grønn-nivå på skjermkortet...Sjekk det.

 

Start->Kontrollpanel(ControlPanel)->Skjer(Display), der velger du settings, og colormanagement....

5020016[/snapback]

 

Ettersom det bare gjelder på film, og bare film-biten av skjermen når jeg ikke kjører fullskjerm er det nok ikke der problemet ligger...

Lenke til kommentar
Tipper heller at det er noe feil med "codec".

Ta å last ned en "codec pack" som feks Nimo Codec Pack, installer og se om det hjelper

5020141[/snapback]

 

Som jeg nevnte har jeg installert OG avinstallert siste tilgjengelige K-Lite Codec Pack (2.54 Full) uten at dette har gjort noe hverken for eller mot problemet.

Lenke til kommentar
Tipper du ganske enkelt har for mye grønn-nivå på skjermkortet...Sjekk det.

 

Start->Kontrollpanel(ControlPanel)->Skjer(Display), der velger du settings, og colormanagement....

5020016[/snapback]

 

Ettersom det bare gjelder på film, og bare film-biten av skjermen når jeg ikke kjører fullskjerm er det nok ikke der problemet ligger...

5022212[/snapback]

 

Du kan endre fargene separat for desktop og overlay med nVidia sine drivere. Sikkert slikt med ATI.

Om du har nVidia sjekk Color Correction for Overlay.

 

Edit: Ser nå at du har S3 gfx. Sikkert noe slikt i driverene til S3 også.

Endret av johneinar
Lenke til kommentar

Er du sikker på at det ikke er Hulken dere ser på? :!:

 

Prøv nye skjermkortdrivere. Jeg forventet å se at laptopen hadde et nVidia skjermkort, for jeg hadde et tilsvarende problem med en av driverne til nVidia (filmer ble orange). Problemet forsvant med nye skjermkortdrivere.

 

EDIT: for ordens skyld, du har et "S3 Graphics ProSavageDDR" skjermkort.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Har du prøvd å gå inn på fargevelger i windows media? Klikk in på vis>forbedringer>fargevelger. Her kan du stille inn på nyanser, og metning av farger. Men siden du har prøvd vlc player og får samme resultat, så er det jo en stor mulighet for at det har med skjermkort instillinger, eller med skjermkort å gjøre. Kjermkort har jo også egne instillinger på hvordan vise video. Man sier jo alltid at: har du prøvd å installere nyeste driver. For en tid siden så måtte jeg faktisk finne en eldre driver. Man kan jo også prøve det. Fin en eldre driver, og codec som dere hvet dere hadde fra før problemet startet. Og finn en eller annen video eller film av det slag dere brukte da ting virket. Er problemet der enda, ja da må det være skjermkort instillingene som det er noe med. Man kan alltids reinstallere windows på nytt. Ikke alltid like gøy det.

Lenke til kommentar

Takker igjen for nyttige inspill. Joda, vet at det er er S3 Graphics ProSavage DDR skjermkort, og har akkurat installert nyeste drivere fra deres hjemmesider i håp om å få løst problemet. Men akk... Hjalp ikke det heller. Men det er jo veldig merkelig når det bare plutselig dukker opp fra en dag til en annen, eller hva?

Har faktisk også hatt problemet på min stasjonære og da var det format c: som gjaldt men har ikke tid til å styre med sånt på den bærbare nå!

Jeg skal prøve dette med overlay osv og farge-instillinger, men syns instillings-programmet til S3 ser litt rart ut når man er vandt med nVidia.

 

Flere forslag mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

Problemet er løst, er ikke helt sikker på hva jeg gjorde, men var noen instillinger med Overlay eller noe sånt som jeg satte til Default, og plutselig virket det!

 

På min stasjonære PC har nå følgende problem dukket opp på Web-TV: Funker fint først, så blir plutselig bildet helt grønt, og snudd opp ned! Noen som har peiling på hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Problemet er løst, er ikke helt sikker på hva jeg gjorde, men var noen instillinger med Overlay eller noe sånt som jeg satte til Default, og plutselig virket det!

 

På min stasjonære PC har nå følgende problem dukket opp på Web-TV: Funker fint først, så blir plutselig bildet helt grønt, og snudd opp ned! Noen som har peiling på hva det kan skyldes?

5066452[/snapback]

 

 

De fleste skjermkort instillinger har en tilbakestilling knapp i programvaren. Sånn at du får alle instillingene på skjermkortet tilbakestilt til fabrikk instillinger. Noen ganger er det bare en knapp å klikke på for å få alt tilbakestillt. Andre ganger er det for hver instillings option på skjermkortet ditt. Jeg anbefaler deg å få alt tilbakestillt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...