Gå til innhold

pvp på en normal server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med og forsvarte ett angrep på en by igår, de hordene som kom hadde jo selvfølgelig pvp på, jeg har normalt ikke det. er det slik at jeg blir pvp flagget kun for dette angrepet eller må jeg slå det av på en måte? spiller på thunderhorn, normal server.

i tillegg lurer jeg på fargene på spillere, hva er egentlig forskjell på de med grønn tekst og de med lilla?

er noob ja, i tilfelle du lurte ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Hva mener du med normal server? :p PvP eller PvE?

Hvis du spiller på en PvE server så må du kanskje slå av PvP ja. Men det kan jeg ikke så mye om.

De spillerne med Grønt nick er pvp flagget, de som har blått/lilla nick er ikke pvp flagget. Altså horde kan ikke angripe de alliance folka med blått nick.

Til horde blir det slik at de som er rød til deg er pvp flagget, og de blå er ikke det.

Skrevet

Med mindre du skrev /pvp for å bli PvP-flagget så skal du bare kunne vente i 5minutter så forsvinner PvP-flagget (merket som et skjold ved bildet av din karater in-game)

Skrevet
Med mindre du skrev /pvp for å bli PvP-flagget så skal du bare kunne vente i 5minutter så forsvinner PvP-flagget (merket som et skjold ved bildet av din karater in-game)

5017217[/snapback]

hadde det skjoldet igår iallefall, sto noe om honorable alliance greier på det. kommer og går det alt etter om du er i "krig" eller ikke?

er kommandoen /pvp for på og /pve for av?

Skrevet

Følgende gjelder på PVE servere og PVE RP:

Folk som har blå/lilla nick er ikke PVE-flagget, og kan dermed ikke bli angrepet av motsatt fraksjon. De som har grønt nick er folk på din fraksjon som er PVE-flagget og disse kan bli angrepet av alle fra motsatt fraksjon, også de som ikke er PVP-flagget. Dersom en som ikke er PVE-flagget angriper, vil han umiddelbart bli PVP-flagget selv også. Motsatt fraksjon som er PVP-flagget har rødt nick.

For å bli PVP-flagget har en 3 valg, skrive /PVP, angripe PV-flagget spiller eller NPC, eller hjelpe en PVP-flagget medspiller, f.eks ved å heale, caste intellegence buff eller lignende på vedkommende.

For å bli kvitt PVP-flagget må du vente i 5 minutter. I løpet av denne perioden må du ikke gjøre noe som vil gi deg PVP-flagg. Det betyr ikke angripe noen av motsatt fraksjon, eller hjelpe noen på din egen side.

Skrevet

Maltas, posten din trenger litt redigering.

På en PvE-server vil du flagges for PvP hvis:

-Du går inn i en fiendtlig storby.

-Du angriper en fiendtlig NPC.

-Du angriper en fiendtlig PvP-flagget spiller.

-Du assisterer en vennlig PvP-flagget spiller (f.eks healer ham).

-Du flagger deg selv for PvP ved å skrive /pvp i chatten (her må du skrive /pvp igjen for å fjerne pvp-flagget).

-Du går inn i en Battleground.

-Du går inn i en Arena (Gurubashi eller Dire Maul, her er det forresten Free-for-all PvP (både horde og alliance kan angripe deg)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...