Gå til innhold

AC/DC på Telenor Arena 18 februar og 15 juni 2009


sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stadionkonserter er alltid noe ekstra spesiellt, selv om mere folk betyr mere bråkete fyllebøtter også (som nordlendingen du bråket litt med). Er alltid noen maximalt slitsomme folk som enten bøller vettet av de rundt seg, står og roper og skriker helt urelaterte ting (som 3 trøndere som sto og brølte på Holy Diver under halve Maiden-konserten), og fylliker som brøyter seg bakover for å kjøpe mere øl, og skal brøyte seg tilbake fremst igjen på tilbaketuren mens de søler halvparten på folk og blir aggressive fordi de ikke når frem til kompisene sine.

 

Har vært på 3 konserter på valle hovin før (Iron maiden, metallica, bruce springsteen). Det er bare noe særegent med utendørs og gigantiske skjermer som viser film fra scenen, og det store publikumsbruset som er der hele tiden.

 

Men når det er sagt, så er Norgespublikummet relativt tamt ift til i andre sørligere land som India, eller sør-amerika. I Norge hopper kanskje de 20-30 fremste radene mens de som står lengre bak føler seg utelatt og gjør ingenting, mens på footage fra f.eks. Mumbai i India bølga hele stadionet under typiske "hoppepartier".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Men når det er sagt, så er Norgespublikummet relativt tamt ift til i andre sørligere land som India, eller sør-amerika. I Norge hopper kanskje de 20 fremste radene mens de som står lengre bak føler seg utelatt og gjør ingenting, mens på footage fra f.eks. Mumbai i India bølga hele stadionet under typiske "hoppepartier".

Det er noe av det som irriterer meg mest med Norge + konserter. Er man på konsert, så skal man ikke bare stå der, man skal riste løs, litt shaka-laka! Man skal IKKE stå stille og trampe takten!

Blir litt frustrert, for vil så gjerne at ting skal være slik jeg vil ha dem :(

Lenke til kommentar

Tror oss nordmenn bryr oss litt for mye om hva sidemannen kanskje tenker hvis vi slipper oss helt løs, til å tørre rett og slett.

 

Tenker på Heaven&Hell-konserten, der sto det en kompisgjeng på 3 fjortisergutter rett foran meg, og de greide liksom ikke å slippe seg løs, men så hele tiden på hverandre og fniste og "liksom-headbanga" også kniste til kompisene igjen.

Lenke til kommentar

nettopp kommet hjem nå etter konserten, dette var min 3 acdc konsert blir nr 4 til søndag i Gøteborg.

 

av de 3 acdc konsertene jeg har hvert på var den i dag klart dårligst i forhold til de andre men den var fortsatt bra. hva er det med norsk publikum jeg og flere kamerater stod 2m fra gjerde nr 2 og når vi hoppa fikk vi beskjed av folk som rundt oss om og roe oss ned og stå stille og se på. hva faen. det var 10000000000 ganger mere liv i publikum i sprektrum i 2000 enn i dag. var folk som sloss rundt oss, en fyr som slo ned en fordi han ikke slutta og hoppe

 

skjønner godt som var på acdc for første gang i dag syns det var supert men, i forhold til tidligere og var det ikke bra, noe som mange av de folka som har sett de før som jeg snakka med var enig om.

 

skal skrive lengre i morgen om hva jeg mener men, skal på jobb kl 7 så må ta kvelden.

 

nå ser jeg bare fram i mot søndag med en ny acdc konsert

Lenke til kommentar

Fantastisk! Øresus og hes i stemmen, samt sliten i ben og armer. Deilig konsert! De ser jo ut som om de er klare for å krepere (spesielt Angus), men de holder på, og lager det sykeste sceneshowet. Sekstiåringer som løper rundt på scena og stripper er passe sykt! Fy for et show og fy for en konsert! Hvis de spiller på siste verset, spiller de fanden meg bra!

Lenke til kommentar
Deilig konsert! De ser jo ut som om de er klare for å krepere (spesielt Angus)
jeg var i budapest 23/3, jeg ble faktisk oppriktig bekymret for at Angus skule tippe om på scenen :)

 

Men enig at konserten bare var helt syk, religiøs opplevelse sånn egnetlig.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Jeg sto foran miksetårnet ved den lange scena. Jeg hoppa hele tiden og folk ble sure på meg, hva faen? Jævla tapere som tror dette er en jævla Celine Dion konsert. Eneste grunnen til at jeg ikke klinte til flere var fordi jeg hadde lovet de jeg var med å ikke lage bråk for engangs skyld. Jeg filma Thunderstruck med mobilen min da, og da ser jeg en fyr forran meg som nesten fikk sjokk fordi noen dyttet han litt. Kan jeg legge ut videoer her forresten, går det?

 

En annen ting: Folk som kjøper ørepropper må være stokk dumme, de deler jo ut gratis inne på konsertområdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...