Gå til innhold

Kan vi få postcounter tilbake?


Anbefalte innlegg

Er det ikke noen fra forumstyret som leser tilbakemeldinger eller? Som kunne gitt en kommentar på denne saken.

 

Synes tilbakemeldinger om forumet-kategorien er veldig slapp, det blir ofte bare til en diskusjon mellom brukerne.

5023839[/snapback]

Word.

5023867[/snapback]

 

Er det brukere med slike "erfaringer" som posten over representerer man ønsker å kunne trekke ut fra postcount? Har denne brukeren nå ved å legge ved et spam-innlegg høstet ett ekstra "erfaringspoeng" hos dere postcountfikserte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antall tegn synes jeg er en god idé, men det burde være valgfritt å vises, og burde være i tillegg til antall poster. Det kunne også vært en idé med "gjennomsnittlig antall tegn per post", som også vil være valgfritt å vise under brukernavnet til brukere. Dette gir et mye bedre bilde på seriøsitet enn antall poster gjør.

 

Å hele tiden telle antall tegn i alle poster vil selvsagt påføre serveren en del mer arbeid. Dette kan bli løst ved å bare telle opp dette en gang i døgnet, for eksempel rundt 4-tiden på natta. Så vidt jeg husker er det rundt denne tiden det er færrest som er på, og det vil dermed ikke påvirke forumbrukerne i nevneverdig negativ grad.

 

PS: Funksjonen må selvsagt ekskludere det meste av bbCode og quotes, men ikke tekst i code- og spoiler-tagger.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Er det ikke noen fra forumstyret som leser tilbakemeldinger eller? Som kunne gitt en kommentar på denne saken.

 

Synes tilbakemeldinger om forumet-kategorien er veldig slapp, det blir ofte bare til en diskusjon mellom brukerne.

5023839[/snapback]

Word.

5023867[/snapback]

*vente på forumstyret*

Lenke til kommentar
Savner postcount ganske heftig ja..

 

de kunne bytta det ut med "registrert:"

5044278[/snapback]

 

Ja, de aller fleste er enige i det unntatt sjefene her... er visst større jobb å stille postcount til standard enn å fjerne den.

5044289[/snapback]

 

Jeg er ikke enig i at den burde _erstattes_ med registrert :ermm: Jeg synes alt som står under avataren kunne vært valgfritt i kontrolpanelet, da hadde alle fått det som de vil

Lenke til kommentar

Mine 50 øre:

 

Eg savner også postcount. Den viser til en viss grad erfaringsnivå og sinnstilstand. Med erfaringsnivå mener eg ikke entydig faglig. Eg tenker også på hvorvidt det er en snakk om en uerfaren eller erfaren bruker eg snakker med. Selv om en bruker med kun 4 poster kan ha mer kunnskaper enn en med 8000 poster, vil det i de fleste tilfeller være brukeren med 8000 som har skrevet flest innlegg. Og det viser til erfaring og respekt det også. Klart, noen kan spamme kun for å øke postcounten, men disse tar moderator seg av. Og når du skriver et innlegg, lærer du deg å skrive slik at andre forstår deg, du lærer å sette opp informasjonen korrekt og du vet etter hvert også at det finnes en søkefunksjon. Nye brukere vet ikke alt dette, og det kan da være enkelt enten å gi for mye kredit til en person, eller for lite. Med det mener eg at en med 8000 innlegg burde visst bedre, mens en ny bruker vil lære det fort. En hyggelig påminnelse/advarsel til den nye brukeren, eller en streng påminnelse til den erfarne. Uansett, det bør være valgfritt, så kan alle få det så de vil. Kan man velge å se eller å ikke se avatar, bør også telleren være en lett sak å få til.

 

Forøvrig vil eg også komme med en ide. Til alle som er glad i statestikker og gramatikk; hva med en skrivefeilteller? For hvert innlegg blir det talt opp skrivefeil, og summert opp slik: "3 skrivefeil i dette innlegget

304 totalt". Man har da lite en skulle sagt i rettskrivingsforumet ;)

statistikk er gøy!

 

"statistikk er som bikini. Det viser noe interresant, men skjuler noe vesentlig."

Lenke til kommentar
...Muligens det, men har blitt så vant til å se på erfaringen til brukerne også...

5005826[/snapback]

Erfaring har da vitterlig ingenting med antall poster å gjøre mener nå jeg.

Det er nok spamwhores her som poster all mulig dritt for å få mer "erfaring", så la heller postcounten være "skjult" som nå.

 

Just my 5,5 cents

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Eg savner også postcount. Den viser til en viss grad erfaringsnivå og sinnstilstand.

5044991[/snapback]

 

Hvordan viser postcount noe om sinnstilstand?

 

 

Klart, noen kan spamme kun for å øke postcounten, men disse tar moderator seg av.

5044991[/snapback]

 

Jeg sjekka en bruker bare for morro skyld etter å ha sett noe som lignet på spam-post, sjekka flere av hans poster. Alle inneholdt maks 5-6 ord som ikke inneholdt noe poeng, men som var relevant til saken, uten at det ble slettet av moderator.

 

 

Og når du skriver et innlegg, lærer du deg å skrive slik at andre forstår deg, du lærer å sette opp informasjonen korrekt og du vet etter hvert også at det finnes en søkefunksjon. Nye brukere vet ikke alt dette, og det kan da være enkelt enten å gi for mye kredit til en person, eller for lite. Med det mener eg at en med 8000 innlegg burde visst bedre, mens en ny bruker vil lære det fort. En hyggelig påminnelse/advarsel til den nye brukeren, eller en streng påminnelse til den erfarne. Uansett, det bør være valgfritt, så kan alle få det så de vil. Kan man velge å se eller å ikke se avatar, bør også telleren være en lett sak å få til.

5044991[/snapback]

 

Man ser når brukeren er registert, er man registert i år 2000 så er man en gammel bruker, er man registert i år 2005 og har 2000 poster er man en erfaren bruker (som spam-poster).

 

Jeg synes at når en bruker først er registert er mer rellevant enn antall poster.. Det er ikke alle som poster i hver en post de leser, noen leser uten å poste, er de som leser mindre erfarne?

 

Man har fortsatt muligheten til å se hvor mange poster en bruker har ved å klikke på brukernavnet. Så i det tillfellet med kreddit som du nevnte (sjelden at andre brukere bruker å gjøre dette uansett) så er det jo bare å klikke på brukernavnet..

Lenke til kommentar
Hvordan viser postcount noe om sinnstilstand?

 

Eg skrev feil. Eg mente ikke at postcount mente noe om sinnstilstand. Og for å være ærlig husker eg ikke helt hva eg mente med det da. :blush:

 

Jeg sjekka en bruker bare for morro skyld etter å ha sett noe som lignet på spam-post, sjekka flere av hans poster. Alle inneholdt maks 5-6 ord som ikke inneholdt noe poeng, men som var relevant til saken, uten at det ble slettet av moderator.

 

Eg snakker da om brukere som spammer mye, 100+ poster som spam. Det er da det blir et problem, og da har et tiltro til at moderatorene gjør noe.

 

 

Man ser når brukeren er registert, er man registert i år 2000 så er man en gammel bruker, er man registert i år 2005 og har 2000 poster er man en erfaren bruker (som spam-poster).

 

Jeg synes at når en bruker først er registert er mer rellevant enn antall poster.. Det er ikke alle som poster i hver en post de leser, noen leser uten å poste, er de som leser mindre erfarne?

 

Man har fortsatt muligheten til å se hvor mange poster en bruker har ved å klikke på brukernavnet. Så i det tillfellet med kreddit som du nevnte (sjelden at andre brukere bruker å gjøre dette uansett) så er det jo bare å klikke på brukernavnet..

5045527[/snapback]

 

Joda for all del, men å kunne eventuellt velge selv hadde ikke skadet. Dessuten, om en som bruker registrerer seg i år 2000, trenger han ikke å ha vært aktiv i hele perioden... Eg selv ble ikke aktiv på forumet før etter 1-1,5 år. Eg fikk da i ditt tilfelle 1-1,5 år ekstra med tiltro/erfaring. Det vil eg si er like feil, eller rett om du vil.

Lenke til kommentar

Er ikke så superviktig for meg å vite hvor erfaren en bruker er. Så lenge svaret hans eller hennes kan hjelpe meg, bryr det meg fint lite om vekommende er erfaren eller ikke. Nei, jeg vil ha postcount fordi jeg synes det er gøy å se hvor mye en bruker har skrevet - hverken mer eller mindre. Jo vanskeligere det er å få tak i informasjonen (f.eks. hvis jeg må klikke meg inn på brukerens profil), jo dårligere tanker får jeg om hvordan det som interesserer meg er lagt tilrette.

Lenke til kommentar
Blir fornøyd med Disjusjon-skinnet:

- Fjern det meningsløse bruker .nr

- fjern "GRUPPE" siden det samme står oppgitt under avatar.

5045742[/snapback]

Er enig i overstående punkter, bare masse unyttig svada. Samme med signaturer, holder med maks en linje. Synes ikke postcounteren trengs å vises, finner den under profilen til hver enkelt bruker alikevel.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...