Gå til innhold

Kan vi få postcounter tilbake?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med de som mener at det er greit å se hvor erfarne de forumbrukerne som svarer på innlegg er. Unødvendig tungvint å gå inn på hver enkelts profil.

Vet at jeg kan bruke Diskusjon.no-skin, men jeg liker hardware.no-skin'et bedre. Diskusjon.no blir sammentrykket og smalt på skjermen.

Lenke til kommentar

Postcounteren er standard i IPB, hvorfor fjerne? Det er jo bare statistikker, og selvom jeg ikke bryr meg om hva andre har, så er det greit hvis en skulle ha behov til å se det hos noen.

 

Den "boksen" vi har der avatar og det er, er så tomt nå at det ser ut som noe ikke er helt ferdig eller noe der. Hadde vært fint om dere fylte den opp med et eller annet, som f.eks "mest aktiv i" eller noe sånt.

 

Bare min mening..

 

- Carl

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Viser postcounter virkelig hvor mye erfaring en person har? På hvilken måte? Hvor mye erfaring man har å surfe på forumet?

 

En person som har 1 postcount kan ha mer erfaring i veldig mye mer enn en som har 10 000 postcount's. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette er så viktig..?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Men det hade jo vært fint om de som mener at antall postcount er en indikasjon på "erfaring" kunne fortelle hva de legger i dette erfraingsbegrepet og på hvilken måte dette kan være til hjelp? Uten en slik forklaring er jo utsagnet "viser erfaring" helt verdiløst!

5014081[/snapback]

 

Vil jo aldri være 100% sikkert, men vanligvis har en med 12.000 poster større erfaring i forhold til en med 100 poster, alltid er det noen nye også som er glupe, men vanligvis har de som har vært medlemmer i mange år større kunnskap enn de nye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Da kan du jo bare se når en person er registert, for det står jo fortsatt ;)

 

Det kan være rett det du sier om erfaring, men det blir jo igrunn gjetting.. Nå har f.eks jeg vært registert som en annen bruker siden 2004 og flere hundre i postcount.. Nå som jeg har knapt 100 og er nettopp registert så kan jo dette tyde på at jeg er temmelig ny her, noe jeg egentlig ikke er.

 

Jeg har sett tilfeller der de er noen som poster, KUN for å få postcount..

 

Dette er to ting som gjør at postcounts kan misforstås..

 

Jeg mener at datoen som brukeren er registert på viser mer. En som er registert i år 2002 trenger f.eks ikke å ha mer enn 400 poster, men likevel kunne personen ha lest dobbelt så mye som en person som har 1000 postcounts som er registert i 2004.. Uavhenig om han på 1000 postcount har postet kun for å få counts..

 

Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor dette er i noen skins og at det ikke er i noen andre.. Noen som kan gi en forklaring på det?

Lenke til kommentar

Hvorfor post-count vises i noen skins, og ikke i andre tror jeg nok ahr noe med at forumtech ansvarlige har glemt å fjerne den på de forumene det gjelder. Dette sikkert fordi de har hatt nok å gjøre med andre ting. Jeg skal dog ikke si noe for sikkert.

 

Og jeg er igrunnen enig her i de som spør om hva folk definerer erfaringsbegrepet som. Hvor mange poster en person har, viser ingen ting om den personens erfaringer, kunnskapsnivå med mer. Hvorfor folk har fått dette for seg vet jeg ikke. Tvert imot. Jeg ville heller sett på fødselsdatoen til folk hvis det er erfaring og kunnskap dere er ute etter. For hvem vet vel ikke at en 40 åring har mer erfaring enn en 15 åring?

 

Dessuten er det mange som enttopp bare poster søppelposter/spam for å få opp postcount. Når en slik person har fått mange poster, blir han da noe mer seriøs? Er han da noe mer til å stole på. Erlig talt skjønner ejg meg ikke helt på nyttefunksjonen av postcount. Det eneste den er god for er at vi moderatorer kan se hvor streng vi skal være overfor en bruker. Det er alt!

 

Jeg synes at det er positivt at den er blitt fjernet fra innleggene. Den er jo fortsatt i profilen, så de som absolutt må se den kan jo gå inn der. Nei, takke seg til. Det er faktisk noe som heter å gjøre seg opp en mening om noe. Det går faktisk ann å selv vurdere hvor erfaren en bruker er, ved hjelp av å lese innleggene deres.

 

Selv driter jeg langt i om postcount-en står i innlegg eller ikke. Dersom folk virkelig har behov for den kan de gerne få ha den for min del. Jeg vurderer dog ikke en bruker/person etter antall innlegg. Blant annet har jeg sett at flertallet av seriøse brukere er dem som gjerne har færrest innlegg. Det er hvertfall min observasjon! Samme kan det igrunnen være. Det forumstyret kommer fram til, blir nok engang det oss brukere må leve med. Som sagt bryr jeg emg ikke, og dermed kan jeg likeså si meg ferdig med denne diskusjonen.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Eller hva med heller å forandre "postcount" til "bokstavcount" istedet? De fleste vil jo da få et svimlende høyt tall. Det må jo bare gi en helt orgasmisk opplevelse til de som fokuserer så veldig på postcounten! :thumbup:

Kanskje også legge til en ny smileycount som viser hvor mye erfaring man har i å bruke smileys?

Hvem har feks. mest erfaring med ordet "skal" eller "det" ?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...