Gå til innhold

Kan vi få postcounter tilbake?


Anbefalte innlegg

Når alle skinnene blir ferdigstillt kunne dei hatt med følgande under ein eventuell avatar:

 

Bruker

Postcount

 

På HWB.no-skinnet står det:

 

Bruker

GRUPPE:

Registert

 

Er ikkje dei 2 første det samme? Eg antar at det på ein moderator vil stå:

 

Moderator

GRUPPE: Moderator

Registrert:...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Postcounten kan være god for noen ting.

 

1. Den kan vise sånn ca. hvor lenge en bruker har vært medlem, eller hvor aktiv.

2. Den har en litt respekterende effekt, dette vil si, at jo mer inlegg du har, jo høyere status har du. Menneskelig.

Det som kan være dumt er at det blir konkuranse mellom enkellte hvor de kunkurerer om mest inlegg, og spammer. (Evnt. totalt unyttige innlegg)

Lenke til kommentar
Postcounten kan være god for noen ting.

 

1. Den kan vise sånn ca. hvor lenge en bruker har vært medlem, eller hvor aktiv.

2. Den har en litt respekterende effekt, dette vil si, at jo mer inlegg du har, jo høyere status har du. Menneskelig.

Det som kan være dumt er at det blir konkuranse mellom enkellte hvor de kunkurerer om mest inlegg, og spammer. (Evnt. totalt unyttige innlegg)

5008883[/snapback]

Jeg er for det meste enig i det du sier, men man kan også oppleve at enkelte brukere med lav postcount blir tatt useriøst. Så det kan egentlig slå begge veier.

 

Dessuten finnes det mange ultrasmarte brukere med latterlig lav postcount (enten pga. lav aktivitet, eller pga. nesten utelukkende posting i off-topic (i de seriøse kategoriene)). Flere av disse har jeg veldig stor respekt for til tross for lav postcount.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Eg synest det er greit å ha postcount. Altså, om du har 4000 eller 10 000 har forsåvidt ikkje så mykje å sei, men om du ser ein tråd som ikkje er heilt i lodd kan det være greit å sjå om brukaren har 3000 eller 2 innlegg.

5009117[/snapback]

 

Hvorfor?

Jeg har sett utallige eksempler der en eller annen som har 3000 innlegg i CS-forumet svarer noe som er helt på jordet og i strid med det en som har superpeil og 10-15 innlegg sier.

 

Å stole på at et svar er riktig bare pga. brukeren sin postcount er tragisk dumt.

 

Edit: Når skal folk forså at høy postcount ikke er ekvivalent med å ha peil?

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Eg synest det er greit å ha postcount. Altså, om du har 4000 eller 10 000 har forsåvidt ikkje så mykje å sei, men om du ser ein tråd som ikkje er heilt i lodd kan det være greit å sjå om brukaren har 3000 eller 2 innlegg.

5009117[/snapback]

 

Hvorfor?

Jeg har sett utallige eksempler der en eller annen som har 3000 innlegg i CS-forumet svarer noe som er helt på jordet og i strid med det en som har superpeil og 10-15 innlegg sier.

 

Å stole på at et svar er riktig bare pga. brukeren sin postcount er tragisk dumt.

 

Edit: Når skal folk forså at høy postcount ikke er ekvivalent med å ha peil?

5009142[/snapback]

Var ikkje det eg meinte. Eg var nok litt dårlig i forumuleringen, men med "ikkje heilt i lodd" tenkte eg meir i retning av at den var feilposta, hadde mykje SMS-språk eller bar preg av av postaren ikkje kunne reglane på forumet. Eg sikta ikkje til kvaliteten på informasjonen vedkommande kom med, men omstendighetane. Eg meiner på ingen måte at høgare postcount = meir kunnskap, alle (bør) vite at det ikkje på noko vis er ein ting å måle ein brukar på.

 

Kan jo setje meg sjølv som eit godt eksempel der, eg kan ikkje skryte på meg mykje kunnskap sjølv om eg har 8800 innlegg, det ville vært løgn.

 

Dersom ein med 3 postar lagar ein tråd i feil kategori, spør etter piratkopier eller liknande som strider med retningslinjene er du mykje mildare i din dom, sidan vedkommande nok ikkje har lest kvart punkt i retningslinjene, og det overraskar vel ingen?

 

Høyrest ut som eg leiker litt moderator, sikkert ikkje heilt ugrunna, men om eg ser ein som har posta i feil kategori med eit dårlig emnefelt prøver eg å svare på spørsmålet og forklarar på eit god måte kva retningslinjer han har brutt samtidig som eg rapporterer tråden. Var det derimot ein med 3000 postar som la eit emne som omhandla Nero Burning Rom i "Annet on hardware", ville eg berre rapportert den.

 

Grunnen er at eg har fleire ganger sett moderatorar som ikkje tar hensyn til at ein brukar er ny på forumet, og hans første post blir stengt med ei lang lekse om feilpost og emnefelt.

 

Igjen, eg henviser ikkje til kvalitet på informasjon eller spørsmål, men korleis det er framstilt i forhold til retningslinjene. Eg forstår at innlegget mitt kan være misvisande, så det må eg berre beklage på det sterkaste. :)

 

Ha ein ellers fin laurdag ;)

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke jeg kom til å savne synlig postcount i den nye versjonen, men det har jeg faktisk gjort. Jeg liker å se hvor erfarne brukere er, om de har 4000 innlegg eller 10. Slitsomt å gå inn i profilen til folk jeg ikke vet om o.l. Enig med @kd at det kan være en valgmulighet, synes at alt som står under avataren kan gå ann å velge bort/legge til jeg :) Kanskje utenom det er bruker eller moderator.

Lenke til kommentar
Dersom ein med 3 postar lagar ein tråd i feil kategori, spør etter piratkopier eller liknande som strider med retningslinjene er du mykje mildare i din dom, sidan vedkommande nok ikkje har lest kvart punkt i retningslinjene, og det overraskar vel ingen?

 

Høyrest ut som eg leiker litt moderator, sikkert ikkje heilt ugrunna, men om eg ser ein som har posta i feil kategori med eit dårlig emnefelt prøver eg å svare på spørsmålet og forklarar på eit god måte kva retningslinjer han har brutt samtidig som eg rapporterer tråden. Var det derimot ein med 3000 postar som la eit emne som omhandla Nero Burning Rom i "Annet on hardware", ville eg berre rapportert den.

5009537[/snapback]

 

Aha, da forstår jeg.

Men uansett, jeg ser ihvertfall det å informere en bruker om hva han har gjort galt, enten han/hun er ny på forumet eller ei som en moderators plikt og vil da nøye meg med å rapportere posten. Om du har lyst til å informere brukeren om hva overtrampet var er jo det kjempeflott.

 

Men uansett er det jo opptil flere brukere med mange tusen poster som ikke er klar over hva retningslinjene sier i det hele tatt...

 

Skal ikke være greit gitt.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg uneig med de som vil at postcount skal være synlig uytenfor profilen. Jeg skjønner i det hele tatt hvorfor det er så viktig å måtte se den. Den sier jo faktisk absolutt ingenting om kvaliteten på postene hans. Derimot sier selve posten/innlegget om det er noe bra. For å si det på en annen måte, man trenger jo bare å lese igjennom det gjeldende innlegget for å se om det er god kvalitetet over det.

 

Man finner også ut, jo mer tid man bruker på dette forumet, hvem som er kvalitetspostere, og hvem som ikke er det. Dessuten står jo fortsatt postcount u profil, så de som har så veldig stor interesse av å se hvor mange poster en person har kan jo gå inn der.

 

zeph har dog et poeng. Dog ville jeg tro at dette heller gjelder for oss moderatorer som faktisk er de som modererer. Det å kunne se hvor mange poster en bruker har er jo en av de tingene vi skal se på når vi modererer et innlegg/tråd. Dersom det er en ny bruker er vi jo ganske milde, og flytter heller tråden en å stenge den f. eks. Dog er jo dette moderatorers jobb, så vanlige brukere trenger slett ikke å se postcount synes jeg da.

 

Hvis dere ser på meg, så har jeg jo "bare" 2000 poster. Vil dette si at jeg er en under gjennomsnittet bruker? Jeg synes helt personlig ikke det. Hvertfall med tanke på at jeg ble spillmdoeraotr. Folk må lære seg at høyere postcount er det samme som en bedre og mer seriøs bruker.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Kan ikke folk bare gi faen i å bry seg med hvorfor mange av oss liker å se postcount da??

Det beste hadde vert om man kunne skru av eller på visning av count i kontrollpanel.

Så kan vi som liker å se den, vise den, mens fanatikerne som av en eller annen grunn er livredd for at den skal vises, slipper det.

 

G

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...