Gå til innhold

Reklame for Elkjøp - villedende markedsføring?


Anbefalte innlegg

I går så jeg en reklame for Elkjøp hvor en fyr satt og skrev et langt dokument, og hadde kommet til konklusjonen (etter 500 og noen sider), hvor det så kom flere feilmeldinger om "harddisk-feil", som de kalte det. En stemme sa deretter "på tide med ny PC?".

 

Er ikke dette villedende markedsføring? Det fyren trenger er for guds skyld en ny harddisk, ikke en helt ny PC...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel en grei reklame det, kan ikke si den er vill-ledende på noen som helst måte, de reklamerer jo for anti rynkekremer til 15.000 kr literen med at den skal fjerne "fine linjer" uten at det virker en dritt, så hvorfor ikke denne??

"Alle andre gjør det, så hvorfor ikke jeg?"-holdingen er noe av det som ødelegger.

Lenke til kommentar
Er ikke dette villedende markedsføring? Det fyren trenger er for guds skyld en ny harddisk, ikke en helt ny PC...

For å se det fra en litt annen synsvinkel: hadde det ikke vært enda mer klare tegn på villeding(?) hvis du så han satt med en helt ny data ? (litt lys og slikt)

 

 

Det de vil fram til, er sikkert at han fyren, har en gammel data som er iferd med å bryte sammen, ergo "ny data ?".

Lenke til kommentar

Om maskinen er gammel eller ikke har heller lite å si. Ut ifra reklamen kunne man ikke bedømme alderen på maskinen.

 

Det som er galt med reklamen er at den gir et inntrykk om at hvis man har problemer med harddisken, så må man kjøpe en helt ny PC.

 

Det blir omtrent som dette (satt litt på spissen):

 

- Eksosannlegget på bilen min trenger en overhaling.

- Å nei du, hele bilen må skiftes ut! Kjøp en ny, vi har faktisk flere til salgs her!

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Er ikke dette villedende markedsføring? Det fyren trenger er for guds skyld en ny harddisk, ikke en helt ny PC...

For å se det fra en litt annen synsvinkel: hadde det ikke vært enda mer klare tegn på villeding(?) hvis du så han satt med en helt ny data ? (litt lys og slikt)

 

 

Det de vil fram til, er sikkert at han fyren, har en gammel data som er iferd med å bryte sammen, ergo "ny data ?".

:) evnt kunne jeg sendt han noen tilfeldige data, så kunne han kjøpt ny datamaskin hos Elkjøp?

 

Poenget til Elkjøp er vel bare at de er stedet å gå dersom man trenger ny datamaskin(PC om du vil). Nå kan sef det diskuteres, men likefullt er det mange som faktisk kjøper sin PC hos Elkjøp. De fleste av oss foretrekker sikkert å kjøpe PCer fra folk som vet hvordan man skrur den på, hva som er forskjell på hardware og software og ikke utelukkende prøver å presse på folk produktene de tjener mest på å selge.

Lenke til kommentar
Så den der ja haha! De prøver å få folk med harddiskfeil til å kjøpe ny printer og et kamera:) Noen på markedsføringsavdelinga til elkjøp drikker nok på jobb

Da vill jeg begynne med den jobben å!!! :yes:

hehe :innocent:

 

Det går ikke an å få den feilen som var på reklamen heller.... da må du lage den selv :p

 

På tide med ny pc, hvorfor reklamerer de for laptop og ikke stasjonær pc?

Elkjøp er litt spesielle de vettu :p

Holder meg til de gode nettbutikkene vårres jeg :D

Lenke til kommentar

Flisespikkeri, og kun det. Det reklameres for så mye dumt, på så mange dumme måter i dag, at jeg kan ikke skjønne at denne skulle være noe værre.

Uansett hva jeg skal handle, sjekker jeg ut pris og kvalitet på flere plasser først, det bør vel alle andre som skal handle elektronikk gjøre også(?).

Hvis ikke, er jeg tilbøyelig til å si at man fortjener det om man går på en smell.

Endret av *Thug*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...