Gå til innhold

QTek 8310 - erfaringer og spørsmål


Anbefalte innlegg

Merker at ActiveSync 4.x har store problemer med brannmuren min (eller omvendt. Brannmuren har problemer med AC.). Er forøvrig Sygate, men lest at det blir trøbbel med bl.a Zone Alarm og. Det gir seg utslag i at ting henger seg kraftig opp.

5269159[/snapback]

 

Hei, oppdaget dette selv og har gått over til windows firewall og det funker fint på den stasjonære.

 

På laptopen har jeg ZoneAlarm firewall, og når jeg plugger i USB kabelen får jeg bluescreen of death. Kan konflikten med zonealarm skape en SÅ stor reaksjon, eller er det noe annet? Jeg får syncet over IR på laptopen, men USB kabelen er no go.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer Opera Mini på denne mobilen, som ett greit alternativ når man er utenfor wlan-dekning og vil ha en kjapp nyhetsoversikt og spare litt penger på datatrafikken takket være Opera's proxy-løsning?

 

Eller finnes det noe bra alternativ til standardprogramvaren Internet Explorer som kan komprimere de nedlastede sidene?

 

Og hva syntes dere om batteritiden, ved f.eks. bare bruk uten wlan og som telefon og litt mp3-spiller?

Lenke til kommentar
Opera Mini fungerer bra det... tilogmed bedre enn IE... dessverre er det ikke wifi støtte...

 

Opera 8,5 er vel rett rundt hjørnet for WM05... Det er sluppet for pocketpc, så da er nok smartphone ikke langt unna

5521687[/snapback]

 

Takk for svar, hørtes strålende ut :) Tenkte å bruke IE for surfing på wifi hvis jeg kjøper Qtek 8300/8310 og Opera Mini når jeg har edge/gprs-dekning! Så får jeg gå over til Opera 8.5 for bruk når jeg er innom områder med wland-dekning, den dagen det slippes.. ser på forumet til Opera at de konsentrerer seg om PocketPc-utgaven i første omgang for så å etter hvert lage en versjon for WM05.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvorfor man må inn i regedit for å få Edge til å funke. Fuglte en guide på windowsmobile.no og har Edge på den nå...men hvorfor? Man skulle tro det kom rett ut av boksen.

 

AKIRA

5522280[/snapback]

 

 

Det er EDGE dekning rett ut av boksen, men den viser G ikonet uansett. Eneste den fiksen gjør er å differensiere ikonene G for gprs og E for edge, slik at du vet hva slags dekning du har.

Lenke til kommentar

Hva er folks erfaring med kamera på denne mobilen.

 

Jeg tok tre test bilder idag, Ett mot et åpent rom, ett mot en bærbar og så et litt nærmere keyboardet på laptopen.

 

Vel...samtlige 3 var blurry og ute av fokus. Jeg har hatt mobilen i 2 - 3 dager og har ikke rukket å smøre vaselin på linsa, så jeg skulle tro at den var litt bedre enn som så.

 

Har noen hatt lignende erfaringer?

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Jeg har hatt mobilen i 2 - 3 dager og har ikke rukket å smøre vaselin på linsa, så jeg skulle tro at den var litt bedre enn som så.

 

5527905[/snapback]

 

Hmmm.. bruker du ofte vaselin, og så til hva? :tease:

 

Men on topic, jeg venter spent på Qtek 8310 nå med 1 gb minnekort og handsfree med inngang til 3.5mm jack-plugg! En venn av bestekameraten min opplevde at bilen hans sa takk og farvel i forgårs og trengte derfor penger.. han hadde tenkt å legge ut mobilen på qxl.no, men jeg tilbød han 2500-, og han slo til! Telefonen er rundt fem uker gammel og kjøpt på Komplett, så føler jeg fikk en grei deal..

 

Skal møte han i morgen for å betale og hente telefonen, og minnekortet er på vei i posten sammen med handsfree'en. Den skal nemlig erstatte min SE K750i som mp3-spiller og jeg vet ut i fra en studiekamerat som eier Qtek 8300 at det originale headset'et er lite bra!

 

Ett lite spørsmål, kan man kjøre mer enn ett java-program samtidig? Og utenom windowsmobile.no, andre sider dere kan anbefale å besøke for programme og informasjon?

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Til dere QTek 8310-eier, har noen av dere brukt SE K750i en stund og kan si noe om forskjellen i batterilevetiden på disse, hvis dere ser bort fra bruk av wlan (som jeg regner med bruker en god del batteri)! Er nemlig svært fornøyd med SE K750i sin batteritid og vil nødig leve med en telefon som har en del dårligere.. men selvfølgelig så er den jo mer avansert og det vil vel komme en "trade-off" mellom mye funksjonalitet og lavere batterikapasitet (QTek) vs lite funksjonalitet og bra batteritid (K750i).

Lenke til kommentar

Kan dele mine erafringer med I-mate SP5m (musikkversjonen);

 

MP3-spilleren syns jeg er meget bra, Windows Media Player for mobiler. Dette er også det programmet som tar seg av videoavspillingen. Du har mange valgmuligheter, og de dedikerte tastene foran på telefonen fungerer ypperlig :)

 

Batteri; batteriet må jeg si jeg ble positivt overrasket over. Med mitt bruk (10 mld om dagen, 5 min samtale, samt en del MP3-avspilling) holder batteriet i fire-fem dager. Hadde forventet kanskje halvparten av denne kapasiteten. Batteriet kan for øvrig lades gjennom den medfølgende USB-kabelen (om PCen din støtter det), eller via vannlig ladekabel. Kontakten er som på vanlige MP3-spillere, Mini-USB. WLAN trekker dog en del strøm, så det kan vøre en fordel å ha den deaktivert

 

Skjerm; Den beste skjermen jeg har vært borti på en mobil, uten at jeg har prøvd Nokia's N90. Den har dog bare 65k farger, men duger godt likevel, takket være den gode oppløsningen (QVGA, 240x320). Dette er i mine øyne viktigere enn mange farger.

 

WLAN; WLAN er genialt, og det fungerer faktisk utrolig bra. Du aktiverer WLAN gjennom Comm Manageren (som har fått egen tast på venstresiden av telefonen), og vips får du automatisk beskjed om at nye nettverk i området er tilgjengelige. Da får du vite SSID'n på de, og om de er sikkerhetsaktivert. Om de er det, så må du inn med WEP. Har du først skrevet inn WEP-koden en gang, trenger du ikke den igjen neste gang. Selv om WEP-koden endres på det nettverket du kobler deg til (sant, har prøvd selv)

 

Til slutt; Kan sterkt anbefale denne telefonen. Har hatt den siden jul, og den har fungert utmerket. Har kommet mange "Ååh, Windows. Hvor er CTRL-Alt-Delete-knappen på'n 'a?" og lignende, men den har fungert som en drøm :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...