Gå til innhold

QTek 8310 - erfaringer og spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

www.i-mate.no

 

Da eg kjøpte mobilen min for eit par veker sida (i-mate sp1) var det kun engelsk på den. Oppgraderte den til norsk, og fikk norsk ordbok også. Alt i alt er eg meget fornøyd.

 

Eineste minuset så langt er alarmklokka på den, den var alt for laber!

Ringer jo ikkje til du slår den av! Eg vånker ikkje av imate sp5 alarmen, må finne eit program!

Lenke til kommentar
heisan...

har lett litt rundt her nå og ellers på nettet, men jeg finner ikke mange folk som har noe å si om qtec 8310...

derfor lurer jeg på: er denne telefonen god? hvis jeg kjøper den hos f.eks Komplett, er da operativsystemet (windows mobile 5.0) på norsk= og er det ordbok på norsk?

jeg venter egentlig på sendo x2, men det er visst forgjeves...

 

så er det noen som har noen erfaringer eller noe å si om qtec 8310?

er den verdt 4000?

 

på forhånd takk

4973623[/snapback]

 

Hei

Fikk min 8310 i dag og den ser grei ut, men ordboken på norsk er elendig. ----ellers

så langt jeg har funnet ut kan du bare slette 1 og 1 melding, det er ikke valg for å slette alle meldinger i feks innboksen. Oppsett for Edge,SMS osv skjønner jeg lite av og jeg ville satt pris på om noen forklarte hvordan telefonen skal settes opp.

Lenke til kommentar

heisann, og takk for svar, men du er nok litt sent ute, har snart hatt mobilen i en uke, og er bare fornøyd (nesten)

 

ordboken syntes jeg er genial, den skriver jo nesten hele meldingen for meg, jeg skriver jo nesten bare det samme i alle sammen.. hehe... til kjæresten min...

 

det er mulig å slette alle meldingene i en mappe samtidig jo.. hvis du trykker på meldingsknappen, og velger sms, da kommer du sannsynligvis inn i innboksen, eller noe sånnt. trykk så på meny, så på (3) mapper. da velger du den mappen du vil slette innholdet i, og flytter "markøren" over den... så trykker du meny igjen og (3) Slett SMS

 

da kommer det en advarsel om at du sletter alle meldinger i den mappa...

Lenke til kommentar

jalejale:

Det var som sagt bare et forslag.

Du kan jo kanskje prøve ASCII kode. Jeg vet bare at jeg har selv hatt store problemer med å få forskjellige maskiner(OS) og nettverkskort til å fungere trådløst. Det kan jo hende at SuperG står i veien for å på den koblet opp?

Si i fra når du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer denne telefonen, men finner at de fleste norske web-shopper har denne med norsk OS.

Jeg ønsker engelsk OS på telefonen men med norsk ordbok. Er det mulig å flashe denne med engelsk OS om man kjøper en med norsk OS eller er dette ikke mulig?

5186125[/snapback]

 

 

Jeg kjører min med engelsk OS og norsk T9. Ikke noe problem, du velger det uavhengig av hverandre.

Lenke til kommentar
jalejale:

Det var som sagt bare et forslag.

Du kan jo kanskje prøve ASCII kode. Jeg vet bare at jeg har selv hatt store problemer med å få forskjellige maskiner(OS) og nettverkskort til å fungere trådløst. Det kan jo hende at SuperG står i veien for å på den koblet opp?

Si i fra når du finner ut av det :)

5203983[/snapback]

 

jeg har ASCII kode akkurat nå faktisk, har også prøvd med 64bit, men funket like dårlig da... men hvis jeg tar av all kryptering funker det smertefritt...

ikke har jeg superG på routeren heller...

skal prøve litt til, hvis det ikke går, da gir jeg opp, skal kjøpe ny trådløs router om et halvt år uansett...

Lenke til kommentar
heisann, og takk for svar, men du er nok litt sent ute, har snart hatt mobilen i en uke, og er bare fornøyd (nesten)

 

ordboken syntes jeg er genial, den skriver jo nesten hele meldingen for meg, jeg skriver jo nesten bare det samme i alle sammen.. hehe... til kjæresten min...

 

det er mulig å slette alle meldingene i en mappe samtidig jo.. hvis du trykker på meldingsknappen, og velger sms, da kommer du sannsynligvis inn i innboksen, eller noe sånnt. trykk så på meny, så på (3) mapper. da velger du den mappen du vil slette innholdet i, og flytter "markøren" over den... så trykker du meny igjen og (3) Slett SMS

 

da kommer det en advarsel om at du sletter alle meldinger i den mappa...

5201541[/snapback]

Lenke til kommentar
jalejale:

Det var som sagt bare et forslag.

Du kan jo kanskje prøve ASCII kode. Jeg vet bare at jeg har selv hatt store problemer med å få forskjellige maskiner(OS) og nettverkskort til å fungere trådløst. Det kan jo hende at SuperG står i veien for å på den koblet opp?

Si i fra når du finner ut av det :)

5203983[/snapback]

 

jeg har ASCII kode akkurat nå faktisk, har også prøvd med 64bit, men funket like dårlig da... men hvis jeg tar av all kryptering funker det smertefritt...

ikke har jeg superG på routeren heller...

skal prøve litt til, hvis det ikke går, da gir jeg opp, skal kjøpe ny trådløs router om et halvt år uansett...

5206169[/snapback]

 

Da er det jo uten tvil i krypteringen problemet ditt ligger...

Jobber du iherdig nok, finner du nok en løsning. Der er jeg faktisk HELT sikker.

Lenke til kommentar

Har nå hatt gleden av å ha denne telefonen i ca en uke og jeg må si at det er en knall telefon!

 

Jeg må innrømme at jeg angret litt etter å ha betalt 4000,- for den, men etter at jeg hadde hantet den på postkontoret og fått brukt den litt er jeg ikke i tvil.

 

Kan varmt andbefale den!

Lenke til kommentar
jalejale:

Det var som sagt bare et forslag.

Du kan jo kanskje prøve ASCII kode. Jeg vet bare at jeg har selv hatt store problemer med å få forskjellige maskiner(OS) og nettverkskort til å fungere trådløst. Det kan jo hende at SuperG står i veien for å på den koblet opp?

Si i fra når du finner ut av det :)

5203983[/snapback]

 

jeg har ASCII kode akkurat nå faktisk, har også prøvd med 64bit, men funket like dårlig da... men hvis jeg tar av all kryptering funker det smertefritt...

ikke har jeg superG på routeren heller...

skal prøve litt til, hvis det ikke går, da gir jeg opp, skal kjøpe ny trådløs router om et halvt år uansett...

5206169[/snapback]

 

Da er det jo uten tvil i krypteringen problemet ditt ligger...

Jobber du iherdig nok, finner du nok en løsning. Der er jeg faktisk HELT sikker.

5212724[/snapback]

Lenke til kommentar
jeg syntes du er veldig flink til å quote andre larskri, men du er ikke fullt så flink til å skrive selv?

5225830[/snapback]

5258084[/snapback]

 

Hei

Du har rett i at jeg ikke er flink til å skrive, men jeg har bare spurt om hjelp en gang? Fikk god hjelp med å slette innboksen og jeg skjønte etterhvert at ordlista stod på engelsk. Til mitt bruk fungerer telefonen utmerket (som telefon og modem)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min 8300 i noen uker nå og er driit fornøyd... Digger Windows mobile (enda så rart det kanskje høres ut).... hadde WM03 2nd før og må si WM05 er mye bedre. Kommer ikke til å skifte tror jeg.......

 

Jeg merker det tilogmed på telefonregningen at jeg har fått wifi på fonen dah! surfer som faan på wifi ;) fungerer drit bra og er enkelt...

 

Eneste jeg savner er 3. parts software jeg kan stappe qtek'en min med... jeg finner foreløpig ingen WM05 baserte programmer... Hadde vært glim om noen kunne komme med tips...

 

Jeg trenger blåtann remote for winamp og opera som must's.... Håper opera mekker nettleser snart for IE er totalt ubrukelig.......

 

Kom med tips til hvor jeg kan finne freeware a folkens....

Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som sliter med ActiveSync 4.1? Må slette partnerskapet mellom telefon flere ganger om dagen (hver gang jeg kobler til telefonen). Å få den til å kommunisere direkte med Exchange 2003 Sp2 er bare å gi opp, både via WLAN og USB.

 

Er ikke veldig fornøyd med denne telefonen. Den gamle Qteken min var mye bedre på synkronisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...