Gå til innhold

QTek 8310 - erfaringer og spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Breivik, kan jeg bekrefte at det blir lagt ut Norsk ROM for oppdatering når det gjelder din SP5. Den vil bli tilgjengelig på www.clubimate.com når den er klar.

 

Det ser ut til at det blir helt i starten av måneden.

 

Det er kun den som vil kunne oppdateres til norsk. F.o.m november vil den bli levert fra one2com med norsksom standard.

 

K-Jam vil ikke kunne oppdateres til norsk, men den leveres med norsk OS og tastatur når den kommer i november. For de som klarer seg med engelsk, er den tilgjengelig i butikkene nå.

Lenke til kommentar
Bah, sitter med imate SP5 her nå, som skal være lik qtek 8300. Jeg kunne aldri tenke meg at jeg skulle slite så mye med så enkle ting som å få en browser til å surfe via wlan...

5029454[/snapback]

 

Hmm, min funker fint den. Den skal jo automatisk bruke wlan framføre GPRS dersom den har internettsamband på wlan. Så kva du har gjort galt der, er det ikkje godt å sei.

Lenke til kommentar

Breivik:

Jeg har prøvd å sette alt av connections på "automatic", slik at den faktisk skulle komme til samme konklusjon som du, men det gikk ikke. Jeg har derfor også prøvd å stille inn manuelt hvilke tilkoblinger den skal bruke, via å sette wlan til "work", og gprs til "internet". Og videre satt internet explorer til å koble til via "work". No luck! :(

 

Ønsker gjerne forslag på hvorfor dette ikke virker, jeg har fått ip, og den sier connection established.

Lenke til kommentar
Breivik:

Jeg har prøvd å sette alt av connections på "automatic", slik at den faktisk skulle komme til samme konklusjon som du, men det gikk ikke. Jeg har derfor også prøvd å stille inn manuelt hvilke tilkoblinger den skal bruke, via å sette wlan til "work", og gprs til "internet". Og videre satt internet explorer til å koble til via "work". No luck! :(

 

Ønsker gjerne forslag på hvorfor dette ikke virker, jeg har fått ip, og den sier  connection established.

5029773[/snapback]

 

Det er ikke i ruteren problemet ligger i da? Husker jeg måtte inn på ruteren for å godta at ip-adressa skal få tilgang til internettet. Eller har du usikret wlan?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest om 8310 og 8300 støtter disse miniSD minnekort. Disse kortene har en maks størrelse på 512mb og jeg har erfaring med dette i forbindelse med at jeg har Moto MPx220. Litt kjedelig egentlig..

 

Når det gjelder GPS på denne fonen så har jeg også lest at den støtter minnekort med GPS støtte (SDIO slot).. Jeg er litt i tvil om dette fungerer da en gps mottaker skal ha direkte ”utsyn” (eller hva jeg skal kalle det) til himmelen da den mottar signaler fra satelitter. (det er mulig gps kortet bruker fonens antenne. Dette vet jeg ikke hvordan fungerer, men akter å finne det ut).

 

Når det gjelder WM05 på Qtek’en… kommer dette på norsk med norsk ordbok som er basert på T9. Til eksempel bruker motorola sin versjon av T9 som heter iTap. iTap er nesten helt likt som T9 med kun noen rekkefølge endringer osv..

 

I følge Dangaard er bekreftet leveringsdato for 8310 og 8300 (+/- et par dager) 10. november.

 

Quote TheseDays

Til andei: 1GB er største MiniSD pr i dag, og funker fint på SP5/8310

 

Dette visste jeg faktisk ikke.. Når jeg kjøpte Moto'n i januar var maks 512mb. Takk for info! :thumbup:

 

Til info: JEG SKAL HA ENTEN 8310 ELLER 8300 PÅ LANSERINGSDAGEN!! :) har ikke helt bestemt meg for hvilken enda ;) - Må også ha 1gb's kort fant jeg ut just nu! :) bittelittegranne snøtt med 512mb.

Endret av THacker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til info: JEG SKAL HA ENTEN 8310 ELLER 8300 PÅ LANSERINGSDAGEN!! :) har ikke helt bestemt meg for hvilken enda ;) - Må også ha 1gb's kort fant jeg ut just nu! :) bittelittegranne snøtt med 512mb.

5061088[/snapback]

 

Jeg sliter litt med å velge jeg også, men jeg syns 8310 er kulere enn 8300, men jeg liker veldig musikknappene. 8300 ser større ut på bilder og rundere. Jeg tror jeg kommer til å velge 8310, men har på følese at de fleste kommer til ha ha den modellen. :(:whistle:

Lenke til kommentar

jeg har bestillt en 8310 fra komplett, men de utsetter jo bare den leveringsdatoen hele tiden... nå er den 14.11 eller noe..

 

jeg likte ikke de musikk-knappene... dette er en telefon med utvidet muligheter for min del, ingen medie-telefon... det er heller ikke noe pes å gå inn på telefonen for å skifte sang for min del...

 

jeg tror de to telefonene er akkurat like store og rundt, bare at 8310 har mindre taster pga flere taster...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

så det du sier nå er at hvis jeg har krypering på 128bit på wlan'et mitt i heimen, så kan jeg ikke få koblet til mobilen?

hvis dette stemmer, så hadde det løst svært mange problemer for meg... jeg må jo ta av all sikkerheten på wlan'et når jeg skal koble mobilen til...

 

det har jeg egentlig liten tro på, for når jeg skriver inn passordet til wlan'et på telefonen, så kommer det opp at den er feil, og ber meg skrive inn en ny... og hvis jeg da skriver f.eks bare ett tegn, kommer det opp at det må være 5,10,13 eller 26 tegn i passordet... og hvis den bare støtter 64bit, så burde det jo ikke stått 26 tegn, ettersom 26 tegn bare er på 128bit? eller tar jeg feil her?

 

edit: skrivefeil

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Ser det har kommet nordisk rom for i-mate SP5 på hjemmesidene demmes nå. Har ikke testet selv, men lykke til alle sammen :)

5184298[/snapback]

 

Den fungerer flott, norsk T9 og hele pakka :-). Jeg har hatt litt problemer med rekkevidden på wlan, men ellers fungerer alt perfekt.

Endret av z10an
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...