Gå til innhold

amd x2 kjølepasta?


SpARxXx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den thermalpaden som er på kjølerern din funker helt glimmrende, men skal du oerklokke så kan det være lurt med bedre kjøler og arctic silver 5 :yes:

 

btw.. gratiss med Dualcore :tease:

Både med tanke på oversriften på tråden og alt hype rundt kjølepasta forunderer det meg stort at man ikke forlengst har introdusert X2/D pasta. Et must for Dual Core :tease:

Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 11/10/2005 : 00:26

  Har alle nyere AMD CPU`er denne Thermal Paden på kjøleren (som Intel sine CPU`er), da sikter jeg til denne? 

Alle boxed kommer med den pad'en på kjøleren. Har kun hørt om et tilfelle der den vistnok ikke var der, det viste seg forøvrig at han ikke hadde sett godt nok...

 

Mr_Razer Skrevet 10/10/2005 : 16:06

  Artic silver 5 er lit dyrere enn de andre, men også litt bedre enn de andre..

Alle har råd til den, koster 50kr eller noe sånt.. 

Ja, det er vel en opplest og vedtatt sannhet. De som virkelig trenger dette er de som enten overklokker, og hvor en grad til eller fra faktisk betyr noe. Og ikke minst, hvis man av en eller annen grunn demonterer kjøleren. Pasta/pad er å betrakte som engangs, og de tester jeg har sett viser at denne pad'en faktisk er bedre enn "vanlig" pasta, altså silikonbasert billig klin...

 

Her er forresten en link til Tom's der P4 560 ikke greide og holde seg under trhottle temp med silikonbasert pasta i steden for orginal pad.Her

 

Så SpARxXx, ja den er mer enn god nok til normal bruk, bare vær klar over at den trenger enn viss nedsmeltningstid før den fungerer optimalt, og ikke bruk den flere ganger (som også gjelder andre pastaer).

Lenke til kommentar
Min X2 4400 ble levert med en heatpipe kjøler påført ordentlig kjølepasta(ligner på AS) og ingen j@&la pad.

Denne kjølepastaen er nå byttet ut med as5 hos meg. Til nå ser det ut som at pastaen som var på ved levering, er vell så god som AS 5, jeg ligger 1-1,5 grader høyer ved idle. Har ikke teste ved full load enda. Et moment kan være at den nypåførte as5 ikke har fått "gått seg til" enda.

 

Det skal sies at boxed kjøleren er kick ass. lå på 40 grader ved full load tidligere.

Ekte heat pipe kjøler, vuderer og skifte vifta for å se hvor mye jeg kan tyne ut av denne kjøleren.

 

Er ikke sikker, men tror vifta er 90mm.

Lenke til kommentar

Slenger fort inn at alle Boxed-prosessorer blir levert med tilstrekkelig kjøler og en kjølepasta-løsning, så forbruker ikke skal trenge å kjøpe noe ekstra for å få montert prosessor. Om disse boxed-kjølerene holder eller ikke kan det diskuteres opp og ned om, men det er helt klart at de duger i et normalt ventilert kabinett, og montert korrekt. Støynivå og temperatur er opp til hver enkelt å avgjøre, hvor kresen man er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...