Gå til innhold

Ny Lagringsdisk 400GB, hvilken skal jeg ta?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Så at MPX har en Western Digital SE16- 400GB disk til 1799,-

Er den noe bra eller burde jeg tatt enn annen?

 

Kom gjerne med erfaring om denne disken.

 

btw, har 2 raptor disker fra før av :) fornøyd med dem, uanntatt støy da, men det må man leve med.

 

* Emnetittel rettet av moderator *

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken. Det heter "hvilken", ikke "hvem". :D

 

Tror fortsatt det er 200GB diskene som gir mest GB pr. krone, men ellers så ville jeg ha valgt Seagate på grunn av at de etter min erfaring med en handfull disker i ulike størrelser er kjølige, stabile og bråker lite i forhold til alternativene.

Lenke til kommentar

anngående dialekter og sånn. Hvilken i all verdens dialekt sier de hvem istede for hvilken? Det vil jeg gjerne vite.

Ja, du kan bruke hvem, men da må du formulere settningen annerledes igjen.

 

Men tilbake til topicen da :) Jeg ville faktisk gått for 2x250 GB Samsung disker istede jeg. Da får du kjappe og stabile disker. De er også nokså stillegående. Hadde det ikke vært for at jeg har så mye plas nå hadde jeg kjøpt 2x 250 og 1x 80 GB Samsung selv. Men jeg har ganske mye plass nå så det er ikke så mye vits.

120 GB WD`en min og 120 GB Seagaten min bråker iallefall endel. Varm blir de også.

Lenke til kommentar
anngående dialekter og sånn. Hvilken i all verdens dialekt sier de hvem istede for hvilken? Det vil jeg gjerne vite.

Tror det er noen østlandsdialekter, spesielt mot grensen til Sverige?

 

Jeg var i forsvaret med en som sa konsekvent "hvem".

 

For eksempel "Hvem bil?" Jeg fikk ikke noen forståelse før jeg fikk det forklart at det betydde "Hvilken bil?"...

Lenke til kommentar

Som vanelig sporer ting av....

 

Poenge er ihvertfall at han skal ha en ny harddisk! Jeg ville gått for maxtor disker, uansett størrelse. Har 1.2 TB her!

WD liker jeg ikke lenger, dør fort.

Seagate skal liksom være stillegående og kalde, jeg merker ikke noe forskjell på de fra WD, bortsett fra at ingen av Seagate diskene har gått i dunken.

 

Maxtor derimot, f.eks 300 giga versjonene :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har fikset den grove skrivefeilen (eller bruddet på retningslinjene angående skriving på dialekt) så jeg håper denne delen av diskusjonen er ferdig nå.

 

Ellers ser jeg ikke helt grunnen til å kjøpe 400 GB når man får 500 GB i form av 2x250 GB til under den prisen (fra ca 1600kr). Siden han har Raptor fra før så antar jeg det er uaktuellt å ha OS, programmer og spill på den nye disken. Hvis antagelsen er rett så blir det vel mest snakk om store filer på den nye disken (musikk, video etc). Det betyr igjen at mengden cache og aksesstiden har veldig lite å si for ytelsen. Det som har noe å si på ytelsen her er transferrate. For best mulig ytelse til en lavest mulig pris så er det absolutt å foretrekke 2x250GB i Raid0 fremfor 1x400GB. (NB. Backup er selvfølgelig nødvendig både med og uten Raid0)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Som vanelig sporer ting av....

 

Poenge er ihvertfall at han skal ha en ny harddisk! Jeg ville gått for maxtor disker, uansett størrelse. Har 1.2 TB her!

WD liker jeg ikke lenger, dør fort.

Seagate skal liksom være stillegående og kalde, jeg merker ikke noe forskjell på de fra WD, bortsett fra at ingen av Seagate diskene har gått i dunken.

 

Maxtor derimot, f.eks 300 giga versjonene :thumbup:

Tja ...

 

Det blir vell smak og behag. Har personlig mistet 5 hardisker på under 6 måneder (Egen tråd angående det). Uansett: Maxtor var de 4 første diskene som gikk føyken. På 2 av diskene som jeg hadde garanti på, mottok jeg WD tilbake selv om butikken også har Maxtor i sitt sortement. Jeg har hvertfall sverget for at jeg aldri mer skal ha Maxtor inn i huset igjen :)

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Vel har en Maxtor 300GB ekstern disk.. grei nok den, men den kan ikke brukes som download disk elns... blir bare filer som blir "lost" osv..

 

Men poenget er at jeg bruker perdags dato en Shuttle SN25P der har ejg plass til 3 HDD jeg har alt brukt den ene til Raptor'n dvs 2 igjen...

 

Og da vil jeg ikke ha 2x250... fordi det syns jeg blir for lite...

Vis jeg kjøper en på 400GB nå, så kan jeg utvide med nok en 400GB seinere..

 

Men bruker jo en stasjonær pc og da så..det er et fett...

Men hvorfor ta ekstra med tyngde når man kan få alt i en.

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...