Gå til innhold

Trenger ikke 2GB RAM sier du...?!


Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ojojojojoj! Du sparte 5 sekunder på det meste på å kjøpe 2GB kontra 1GB! Det er jammenmeg verdt sine 1000 kroner gitt!... ehm?

Jeg vet, men se forskjellen fra 512MB til 2GB da! Dessuten så merker man litt forskjell fra 1GB til 2GB på andre ting, så ja jeg mener det er verdt pengene.

Lenke til kommentar
ojojojojoj! Du sparte 5 sekunder på det meste på å kjøpe 2GB kontra 1GB! Det er jammenmeg verdt sine 1000 kroner gitt!... ehm?

Jeg vet, men se forskjellen fra 512MB til 2GB da! Dessuten så merker man litt forskjell fra 1GB til 2GB på andre ting, så ja jeg mener det er verdt pengene.

Jeg merket en markant forskjell på 1 GB RAM og 2 GB RAM, så jeg mener ogå det er verdt pengene.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
endrebjorsvik89 Skrevet 05/10/2005 : 12:54

  Når jeg ser på testresultatene, ser det for meg ut som at 1024 MB fremdeles er nok. Eller har jeg oversett noe? 

Jeg må vel si at jeg ser det samme som deg...

Nå er ikke tysk kunnskapene så gode, og har ikke prøvd oversetteren, men ble ikke helt klok på hva slags oppsett, og timings som faktisk var brukt ved de forskjellige testene. Ut fra den A64 Tweeker bildet kjøres det CAS3, men vet ikke om det stemmer. Ble alle brikkene kjørt med samme timings, hastighet, og i dual channel?

 

Testen viser jo veldig klart at 512MB er for lite, men som "bevis" for at 2GB er nødvendig ble jeg ikke helt overbevist. Og det og fjerne pagefila har så langt jeg har sett ikke vist entydig gode resultater, og man må i så fall skru den av og på avhengig av oppgaver. Jeg tror de fleste generelt har mer igjen totalt sett med og heller skaffe seg en skikkelig rask HD, enn 2GB minne.

Men det er jo selvsagt aller best, i ren ytelse om man gjør begge deler, såfremt minnet er like raskt som det man bytter ut. Ellers går jo alt annet enn å loade BF2 egentlig tregere, altså alle oppgaver som bruker mindre enn 1GB...

Lenke til kommentar

Jeg har 2GB RAM og kjører med pagefila av akkurat nå. Ikke hatt noen problemer enda. Virker som mer ligger i fysisk RAM nå enn tidligere og gir da en liten ytelsesgevinst (noen ting er mer responsivt).

 

Må jeg sette på pagefila igjen, så blir den bare på 512MB tror jeg.

Lenke til kommentar
hva er best av 1 GB til 2000,- eller 2GB til 2000,- da?

 

har ikke så mye peil på minne :blush:

1GB settet vil overklokke bedre, og da være raskere i tester. Mens med 2GB så vil du merke forskjellen mer i de tinga du faktisk bruker PC'n din til.

 

Jeg har ett 1GB sett med OCZ PC3200 Platinum Rev2 som klarer DDR572 2.5-3-3-6 og med de får jeg klart mye bedre resultater i tester, men jeg valgte heller å kjøre med 2GB settet mitt av grunner jeg har forklart her.

Lenke til kommentar
hva er best av 1 GB til 2000,- eller 2GB til 2000,- da?

 

har ikke så mye peil på minne :blush:

1GB settet vil overklokke bedre, og da være raskere i tester. Mens med 2GB så vil du merke forskjellen mer i de tinga du faktisk bruker PC'n din til.

 

Jeg har ett 1GB sett med OCZ PC3200 Platinum Rev2 som klarer DDR572 2.5-3-3-6 og med de får jeg klart mye bedre resultater i tester, men jeg valgte heller å kjøre med 2GB settet mitt av grunner jeg har forklart her.

Hvor lenge tror dere man kan klare seg med 2048 mb ram før man må oppgradere med hensyn til spill?

Lenke til kommentar
hva er best av 1 GB til 2000,- eller 2GB til 2000,- da?

 

har ikke så mye peil på minne :blush:

1GB settet vil overklokke bedre, og da være raskere i tester. Mens med 2GB så vil du merke forskjellen mer i de tinga du faktisk bruker PC'n din til.

 

Jeg har ett 1GB sett med OCZ PC3200 Platinum Rev2 som klarer DDR572 2.5-3-3-6 og med de får jeg klart mye bedre resultater i tester, men jeg valgte heller å kjøre med 2GB settet mitt av grunner jeg har forklart her.

Hvor lenge tror dere man kan klare seg med 2048 mb ram før man må oppgradere med hensyn til spill?

2 år :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...