Gå til innhold

Oppdatering til Battlefield 2 (versjon 1.03) (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du installert spillet i default path eller et annet sted?

I tilfelle får vist patchen problemer om du har kastet på en \ til slutt.

 

Edit:

If you chose a custom directory during initial installation and added a trailing slash to the link (for example E:\EA Games\Battlefield2\) the patch will not install correctly. If you installed to the same place without the trailing slash (E:\EA Games\Battlefield2) you should not have any problems.

 

To fix the problem with your installation you can either reinstall (which is the easier solution) or edit the following registry entries :

 

In:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{04858915-9F49-4B2A-AED4-DC49A7DE6A7B}]

 

The InstallLocation field’s data of : X:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2" must not have a backslash at the end.

 

As is the same for InstallDir field in:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\EA GAMES\Battlefield 2]

 

 

Please do not edit your registry if you are not sure what you are doing. We cannot be held responsible for any problems which occur as a result of incorrectly altering your registry. If you are uncertain for any reason please use the reinstallation method to fix your problem.

 

If after this you are still have problems patching, please contact your local EA Tech Support team (details can be found in the Support forum here).

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Jeg har nå jobbet med å få patchen installert i timevis, og har funnet et mulig problem. Det var ikke noen "trailing backslash", ei heller noen konflikt med Norton eller de andre "usual suspects" ved slike problemer så langt jeg kunne se.

 

Så fant jeg denne tråden: Patching failed. Løsning. Og den satte meg på sporet av en mulig årsak. Den posten foreslår at man kopierer filene som pakkes ut i brukerens(!) Temp folder når patchen kjøres til Battlefield mappen og kjører patch.exe derfra. Det prøvde jeg, og da så det ut som den gikk helt til slutt, dog med en rekke meldinger om manglende filer underveis.

 

Etterpå ville fortsatt ikke BF2 starte, men det fikk meg til å tenke: Hvis patchen kjører i program-mappen, men ikke i Temp-mappen, noe må være forskjellig. Og den opplagte forskjellen (i hvertfall for en programmerer) er path'en til filene. Og det slo meg at dette kunne være et godt gammeldags Windows-problem: Mitt brukernavn på Win XP er det vanlige "Fornavn Etternavn". Etternavnet mitt har en norsk bokstav i seg, nemlig 'æ'. Og det er det slett ikke alle program som liker.

 

Så for å teste om det kunne ha noe med saken å gjøre laget jeg meg en ny bruker på maskinen som bare het 'Geir', og installerte fra den. Og jupp, det fungerte strålende! :cool:

 

Nå skal det sies at siden dette var en helt ny bruker på maskinen kan det være andre ting som er forskjellig, så det er ikke sikkert at det faktisk var et problem med path. Men det vill være morsomt om andre med samme problemet og med 'æøå' i brukernavnet prøvde det samme...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Noen som har fått til å installert patchen? Laster den ned nå, men blir grafikken fikset eller? Sikter til den lagginga som plutselig opptrer (spillet stopper i 1 til 5 sek, for å så fortsette som vanlig.)

Tror nok det heller er mangel på ram eller noe slikt ;) . Hvor mye ram har du? Bf 2 er ekstremt kravstor når det kommer til ram :yes:

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at siden dette var en helt ny bruker på maskinen kan det være andre ting som er forskjellig, så det er ikke sikkert at det faktisk var et problem med path. Men det vill være morsomt om andre med samme problemet og med 'æøå' i brukernavnet prøvde det samme...

 

Geir :)

Heheh, latterlig av EA, kunne de ikke brukt en annen temp katalog. :nei:

 

Hadde selvsagt ø i login, logga på xp pro med administrator, og vips inn med patch. Hvem tenker på gammel dos problematikk som man ikke har jobbet med på åresvis :p

 

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...