Gå til innhold

Døde (røde) pixler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen produsenter har null toleranse for døde pixlser. Andre varierer. Noen sier at du får byttet når de er nærmere senter (slik som din), mens hvis de er ut mot siden så kan bytte være vanskeligere.

 

Men er ikke maks grensen 3?

 

Men ikke tro som min kompis, at det er 1%. I hans tilfellet måtte det til over 10.000 dødepixler for å få byttet :D

 

 

EDIT: Hvordan har du tatt bilde? Er det med digital kamera eller print screen knappen?

 

Er det med print screen knappen så er feilen ett annet sted, da denne tar bildet av hva PCen viser, og ikke hva skjermen viser. Det var en annen her inne som tok print screen bilde av sin defekte skjerm, og markerte hvor det var også videre, men vi så ingen feil fordi det var selve skjermen og ikke PCen det var noe feil med. Men du har nok brukt kamera siden pikselen vises. hvis du har ikke har satt en inn med paint shop.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

AndersT2 viss du ser på linken min så vil du kunne nøyaktig finne ut kor mange døde pixler eller subpixler det må vere for å å komme med reklamasjon.

 

At nokre produsenter har 0-grense men avhenging av plassering er noko som går utanfor reklamasjonsretten men på den aktuelle produsents garantiordning.

 

Edit:

Ser av svaret er under at skjermene skal ha reklamasjonsrett ved 5 pixler (rekner med dette gjelder subpixler (grønne, blå og røde) og dermed er garantien her bedre enn reklamasjonsretten (som hadde krevd 1.48x5 7,35 avrunda til 7 døde subpixler før det var reklamasjonskrav, 1400x1050-opplysning)

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
AndersT2 viss du ser på linken min så vil du kunne nøyaktig finne ut kor mange døde pixler eller subpixler det må vere for å å komme med reklamasjon.

 

At nokre pordusenter har 0-grense men avhenging av plassering er noko som går utanfor reklamasjonsretten men på den anktuelle produsents garantiordning..

Da dette er en 1557E så er den kjøpt hos Netshop eller PS Data, og begge de firmaene har 5 pixel grense...

Lenke til kommentar
AndersT2 viss du ser på linken min så vil du kunne nøyaktig finne ut kor mange døde pixler eller subpixler det må vere for å å komme med reklamasjon.

 

At nokre pordusenter har 0-grense men avhenging av plassering er noko som går utanfor reklamasjonsretten men på den anktuelle produsents garantiordning..

Da dette er en 1557E så er den kjøpt hos Netshop eller PS Data, og begge de firmaene har 5 pixel grense...

produsent merke, ikke type merke

Lenke til kommentar
Prøvde massasje - funka ikke..

 

Får en alle penga tilbake om en "angrer", og hva skal en i så fall kjøpe da? Plages nemlig osgå med W-Lanet :blush:

 

Og ja - det er et printscreen fra desktoppen, bare for å markere området :)

Har du kjøpt den hos psdata så får du igjen alle dine penger, men Netshop trekker de 1500-2000,-kr for montering-demotering-b vare osv kalles tilvinningskjøp i lov paragrafen for kjøp og salg av barone bærbare.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet på min 1557k. Døde pixler. Tydelig at Tundras skjermer er av dårlig kvalitet.

 

Min hadde så mye som 5 døde, og pc'en var HELT ny.

Sendte mail til psdata, og fikk i svar at 4 pixler er minimum for å få byttet skjerm på garantien.

Greit nok, sendte den inn og fikk den tilbake for litt over 3 uker siden.

Men det var ikke hele historien. Nå, nylig på den nye skjermen, så har det dukket opp 2 døde pixler. En svart og en Blå.

 

Synes det et MEGET dårlig at det skal være slik at skjermen holder 100% i 3 uker, for så å begynne å falle på skalaen..! :thumbdown:

Lenke til kommentar
EDIT: Hvordan har du tatt bilde? Er det med digital kamera eller print screen knappen?

 

Er det med print screen knappen så er feilen ett annet sted, da denne tar bildet av hva PCen viser, og ikke hva skjermen viser. Det var en annen her inne som tok print screen bilde av sin defekte skjerm, og markerte hvor det var også videre, men vi så ingen feil fordi det var selve skjermen og ikke PCen det var noe feil med. Men du har nok brukt kamera siden pikselen vises. hvis du har ikke har satt en inn med paint shop.

Og ja - det er et printscreen fra desktoppen, bare for å markere området :)

Så det er ikke den sorte prikken i midten av det markerte området du mener? I så fall ville det selvfølgelig vært som AndersT2 skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...