Gå til innhold

Hva synes DU om salg av konto/gull?

Anbefalte innlegg

Skrevet
salg av konto = hvorfor ikke? vil ikke tro det er ett særlig stort problem for blizzard. Månedsavgiften får de jo uansett...

salg av gull er derimot moralsk forkastelig og bør slås så hardt ned på som mulig.

Nettopp fordi ingen andre skal tjene penger på at de har spilt World of Warcraft. Har du sett prisene halv-gode lvl 60 chars går for?

Støtter Blizzard fullt ut på dette punktet.

Hva med salg av spill+konto da? jeg mener..det er jo fullt lovlig å selge brukte spill ellers... men i wow tilfellet må jo konto følge med for at kjøper skal dra nytte av kjøpet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå får du jo ikke akkurat så store fordeler ved å kjøpe gull på lvl 60. Greit nok du kan kjøpe epic mount men du kan ikke kjøpe deg inn i et bra MC guild eller kjøpe Grand Marshal rank osv. De beste tingene kan du IKKE kjøpe... tenker da på lvl 60 er selvfølgelig gode boe epics som hide of the wild,krol blade o.l. men de aller fleste gode epics er i MC/BWL o.l.

Endret av Xtra
Skrevet
Hva med salg av spill+konto da? jeg mener..det er jo fullt lovlig å selge brukte spill ellers... men i wow tilfellet må jo konto følge med for at kjøper skal dra nytte av kjøpet?

Hm, er det ikke dette som har vært quota opp og i mente fra EULAen da? Dette med at en konto skal beholde samme eier? Kan vel i og for meg ikke si noe på noen som selger bort CD'en sin og at kjøper da eventuelt lager en ny konto.

Skrevet

For meg må man gjøre hva man vil. Å selge kontoen sin kan jeg ihvertfall ikke se noen skade i. At Blizzard mener at andre ikke skal tjene penger på wow er helt greit det. Det mener vel alle bedrifter, men det betyr ikke at man trenger høre på dem.

Blizzard gjør en kongejobb med wow. Helt klart det, uten tvil. Men dem må tåle litt konkurranse.

Å selge kontoer ødelegger ikke for noen og jeg tror ikke blizzard mener dette er noe problem heller. Det som potensielt kan skape litt "uro" i økonomien er jo hvis folk selger gull. Men litt "uro" i økonomien er jo bare sunt...så lenge det ikke preger server økonomien totalt.

Skrevet
Ser egentlig ikke helt det moralske problemet her. Noen folk har level-60-kamerater som kan pløye gjennom en instance på 0,svisj og la folk få imba-våpen så snart de har mulighet til å bruke dem. Andre har ikke slike venner, og betaler heller irl-penger for ingame-fordeler. Big deal.

*Applaus*

Kunne ikke vært mer enig.

Og de som sammenligner å kjøpe gull med vinningskriminalitet, som å stjele biler å selge dem osv.. ta dere sammen!

For min del er det klinkende likegyldig om folk får pengene sine ved å 1: Tigge i IronForge, Orgrimmar, 2: Få en level 60 venn/alt til å farme for seg, eller 3: Kjøper dem av en 3.part.

Jeg synes alle tre er "umoralske", og jeg vil fremheve at noe av moroa med spillet er å jobbe seg til tingene sine selv. Ja, det er *jævlig* kjedelig å grinde Skeletals i WPL eller Yeti's i Hillsbrad i timesvis, men du verden så godt det er når du når målet og kan cruise inn på AH og kjøpe utstyret du har lyst på etterpå.

Skrevet (endret)
Ser egentlig ikke helt det moralske problemet her. Noen folk har level-60-kamerater som kan pløye gjennom en instance på 0,svisj og la folk få imba-våpen så snart de har mulighet til å bruke dem. Andre har ikke slike venner, og betaler heller irl-penger for ingame-fordeler. Big deal.

*Applaus*

Og de som sammenligner å kjøpe gull med vinningskriminalitet, som å stjele biler å selge dem osv.. ta dere sammen!

For min del er det klinkende likegyldig om folk får pengene sine ved å 1: Tigge i IronForge, Orgrimmar, 2: Få en level 60 venn/alt til å farme for seg, eller 3: Kjøper dem av en 3.part.

Jeg synes alle tre er "umoralske", og jeg vil fremheve at noe av moroa med spillet er å jobbe seg til tingene sine selv. Ja, det er *jævlig* kjedelig å grinde Skeletals i WPL eller Yeti's i Hillsbrad i timesvis, men du verden så godt det er når du når målet og kan cruise inn på AH og kjøpe utstyret du har lyst på etterpå.

*dobbel applaus*

er så jævelig enig. det er ikke mulig og kjøpe seg imba våpen forde de fleste er BoP i instancer, ja det finnes noen men de er rett og slett så dyre at jeg ivertfall aldig hadde giddi og brukt 500spenn + for og få et item.

greit nok og kjøpe et par hundre gull så du får kjøpt spells og andre ting så du slipper døfødte timer med penge grind som gjør deg lei av spillet.

sant det du sier på slutten og. det er mere morro og cruise på ah når du vet du har jobba for og få penga. har gjort litt begge deler.

og selge kontoen til en kammerat er også greit. men og kjøpe en lvl 60 :thumbdown: det er bare ufattelig lame.

Endret av digitalglenn
Skrevet

*Applaus*

*dobbel applaus*

er så jævelig enig. det er ikke mulig og kjøpe seg imba våpen forde de fleste er BoP i instancer, ja det finnes noen men de er rett og slett så dyre at jeg ivertfall aldig hadde giddi og brukt 500spenn + for og få et item.

greit nok og kjøpe et par hundre gull så du får kjøpt spells og andre ting så du slipper døfødte timer med penge grind som gjør deg lei av spillet.

sant det du sier på slutten og. det er mere morro og cruise på ah når du vet du har jobba for og få penga. har gjort litt begge deler.

og selge kontoen til en kammerat er også greit. men og kjøpe en lvl 60 :thumbdown: det er bare ufattelig lame.

Fader og dere skulle ta orda ut av munnen min da. Kunne ikke vært mer enig.

Skrevet

Jeg mener man bør faktisk gjøre seg fortjent til gull og items, ikke bare kjøpe det på nettet.

Folk kan forsåvidt gjøre akkurat som de vil så lenge det ikke ødelegger min spillopplevelse, men jeg liker ikke kjøp/salg av gull/items med ekte penger.

Kjøp/salg av kontoer kan jeg ha mer forståelse for (kanskje du har gått lei spillet og selger det videre, hvem vet?). Og om det følger med masse level 60 chars så mener jeg kjøper går glipp av en stor del av spillet.

For å si det slik, om de som driver med kjøp/salg av gull/items blir banna så kunne det ikke brydd meg mindre.

Og i tillegg så er det jo imot blizzard's EULA (men det tror jeg vi har fått med oss nå).

Skrevet

Om folk har eit stort behov for å betale for ein WoW-konto så plagar det meg ikkje så frykteleg mykje. Å selge ein konto, gull eller items hadde eg glatt gjort om nokon hadde vært lur nok til å kjøpe den\det.

Bryr folks seg seriøst om ein annan spring rundt med ein epic eit-eller-anna som han kjøpte over nettet?

Skrevet
salg av konto = hvorfor ikke? vil ikke tro det er ett særlig stort problem for blizzard. Månedsavgiften får de jo uansett...

salg av gull er derimot moralsk forkastelig og bør slås så hardt ned på som mulig.

Nettopp fordi ingen andre skal tjene penger på at de har spilt World of Warcraft. Har du sett prisene halv-gode lvl 60 chars går for?

Støtter Blizzard fullt ut på dette punktet.

Man kan jo slette karakterene som er inne på accounten da, for så å selge spillet + en clean account.

Skrevet

signed

Skrevet

Salg av gull fører til inflasjon, som ødelegger for alle på serveren, det er ikke bra. Det er også feil at andre FIRMA skal tjene penger på noe som er Blizzards produkt.

Men salg av hardt opparbeida kontoer, blandt privatpersoner, ser jeg personlig ikke problemet med, det ender jo bare opp med at kjøper dummer seg ut uansett :p

Skrevet (endret)

Mine synspunkter:

1. Wow er ikke reality, ikke virkelighet. Det er et spill!

2. Jeg tar selv ingen skade av å se 60 char'sa løpe rundt med feite epic's, selv om sikkert mange spillere blir litt misunnelige.

3. Halve poenget med spillet er å bygge seg opp fra scratch, og bli en sinnsyk (60) kriger! Ikke kjøpe selg til deg!

4. Hvis folk rundt om kring i verden og Europa har veldig lyst til å bruke mer penger, enn de allerede har gjordt ved å kjøpe World Of warcraft, og betale den mnd. utgiften. Hvis det gir deg, som person mer glede i livet: Vær så god, go ahead! ;)

Endret av bigben247
Skrevet

Salg av account er jo greit nok, for da får man igjen litt penger for det man har gjort, om man skulle finne på å slutte..

Men blir jo ikke helt riktig at andre folk enn Blizzard skal tjene penger på spillet heller.. :hmm:

Skrevet
Salg av gull fører til inflasjon, som ødelegger for alle på serveren, det er ikke bra. Det er også feil at andre FIRMA skal tjene penger på noe som er Blizzards produkt.

Men salg av hardt opparbeida kontoer, blandt privatpersoner, ser jeg personlig ikke problemet med, det ender jo bare opp med at kjøper dummer seg ut uansett :p

Feil. Salg av gull fører ikke til inflasjon.

Det tilføres ikke noe nytt inn i spillet om man kjøper X antall gull fra en 3.part. Det er bare noen andre som har farmet det for deg.

Om noen hadde hatt en formel for å produsere gull derimot, DA kunne vi ha snakket om inflasjon.

Det hadde for eksempel ikke blitt inflasjon i Norge om Kjell Inge Røkke hadde overført et par av sine millioner til meg. og det er akkurat det som skjer når man kjøper gull i spillet.

(Om du synes dette var en god ide, Kjell Inge, nøl ikke med å ta kontakt, så skal jeg være behjelpelig med å gi deg mitt kontonummer)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...