Gå til innhold

Kan noen forklare meg alle Metal sjangerene?


gnav

Anbefalte innlegg

Aeternus kaller og sin musikk for Dark Metal. Og den er en blanding av Death og Black. De første platene er Black, og jeg vet ikke om de alltid har kalt musikken sin for Dark, men hvis de gjorde det så var det kanskje fordi de ikke var sataniske, og det var mange på den tiden som mente at Black Metal måtte være satanisk.

 

Bethlehem er og Dark Metal. Men denne musikken er ikke bare en gimmick. Fordi deres musikk passer ikke helt verken hos black eller death. Den er virkelig spesiell.

 

Cradle of Filth er hvertfall ikke Dark Metal.

Blanding mellom black metal og death metal? Synes det er latterlig å lage en ny sjanger (dark metal) og plassere den i et så ekstremt snevert tomrom musikalsk sett som eksisterer mellom black og death.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare beskrive musikken?

I dette tilfellet kunne man sagt "En blanding av black og death metal"

 

:shrug:

 

Det er mange band som går lengre enn sjangerens grenser og da blir det og bare putte de i en sjanger slikt begrensende, dessutens så kan ikke sjanger si alt om et band uansett.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Fordi Dark Metal er ikke en skikkelig sjanger som kan forklares. Det er bare sånn 4 band som tilfeldigvis har kalt musikken sin for Dark Metal. Jeg kan starte et solo band som spiller heavy metal-ish musikk med tekster om Barbie dukker og kalle det Dark Metal.

 

Edit: Misforstod TLZ litt.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...