Gå til innhold

Kan noen forklare meg alle Metal sjangerene?


gnav

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Doom metal er treig, tung og melodiøs metal som skal skape en atmosfære av mørke og melankoli. Nøkkelbands: Candlemass, Cathedral, My Dying Bride.

 

Thrash metal er litt vanskelig å forklare...man kan si at thrash metal er en blanding av tradisjonell metalriffing og speed metal (tidlig Metallica og Anthrax). Nøkkelbands: Slayer, Destruction, Exodus.

 

Stone(r?) metal er vel egentlig bare en mer "metallisk" versjon av stoner rock. Tyngre og seigere riffing og "mørkere" tekster. Nøkkelbands: Crowbar, Eyehategod.

 

Dark Metal, Poem Metal, Fairytale Metal, Hollywood Metal, Entertainment Metal, Vampyric Black Gothic Metal og Forest Metal? Jeg ser ikke på dette som sjangre, men gimmicks...

Lenke til kommentar

Dark Metal er en idiotisk sjanger, men som Sathonys fra Agathodaimon sa: "Det er en sjanger for mediene. Vi i Agathodaimon valgte å kalle musikken vår for Dark Metal, fordi det ikke var helt Black Metal. Vi har for eksempel alltid en ballade med på albumene våre, noe som ikke er vanlig for typiske Black Metal-band. Jeg bryr meg ikke. Det er som sagt en sjanger for mediene." Nåvel, han sa noe ganske likt dette uansett.

 

Så hvis Dark Metal er ikke-helt-Black-Metal-Metal, kan vi vel slenge Cradle Of Filth med i den kategorien.. eller eventuelt lavær å snakke om sjangeren, slik som jeg velger å gjøre.

 

Du må nesten velge selv hvilke sjangre du vil bry deg om, men målet med sjangre er vel å få andre til å forstå? Derfor kan det være greit å holde seg til de mest kjente, og heller bruke andre sammenligninger og beskrivelser. F.eks. et annet band.

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva Dark Metal, Poem Metal, Fairytale Metal, Hollywood Metal, Entertainment Metal, Vampyric Black Gothic Metal, Forest Metal, Doom Metal, Thrash Metal og Stone Metal er hva som kjenneteigner de.

fjollete navn, på sjangere som egentlig ikke eksisterer. er nok noe de forsjellige bandene finner på for å gjøre seg selv "store" innen for den selvpåfunnede sjangere.

 

"YEYh, vi er størst innenfor mongosatanretardlyricssodarkthathitlerdontlike'em metal, fordi vi er de eneste som spiller det! YEYh"

Lenke til kommentar

Også har vi Power Metall. Fra Wiki:

Power metal -- Features fantasy or science fiction themes, and it is often characterised by falsetto vocals. The most famous bands include Helloween, Stratovarius, Blind Guardian, and Hammerfall, all of them continental European, and Jag Panzer and Iced Earth coming from the U.S.

Må også nevne Sonata Arctica

 

Dette synes jeg er digg :)

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Dark Metal er en idiotisk sjanger, men som Sathonys fra Agathodaimon sa: "Det er en sjanger for mediene. Vi i Agathodaimon valgte å kalle musikken vår for Dark Metal, fordi det ikke var helt Black Metal. Vi har for eksempel alltid en ballade med på albumene våre, noe som ikke er vanlig for typiske Black Metal-band. Jeg bryr meg ikke. Det er som sagt en sjanger for mediene." Nåvel, han sa noe ganske likt dette uansett.

 

Så hvis Dark Metal er ikke-helt-Black-Metal-Metal, kan vi vel slenge Cradle Of Filth med i den kategorien.. eller eventuelt lavær å snakke om sjangeren, slik som jeg velger å gjøre.

 

Du må nesten velge selv hvilke sjangre du vil bry deg om, men målet med sjangre er vel å få andre til å forstå? Derfor kan det være greit å holde seg til de mest kjente, og heller bruke andre sammenligninger og beskrivelser. F.eks. et annet band.

Aeternus kaller og sin musikk for Dark Metal. Og den er en blanding av Death og Black. De første platene er Black, og jeg vet ikke om de alltid har kalt musikken sin for Dark, men hvis de gjorde det så var det kanskje fordi de ikke var sataniske, og det var mange på den tiden som mente at Black Metal måtte være satanisk.

 

Bethlehem er og Dark Metal. Men denne musikken er ikke bare en gimmick. Fordi deres musikk passer ikke helt verken hos black eller death. Den er virkelig spesiell.

 

Cradle of Filth er hvertfall ikke Dark Metal.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...