Gå til innhold

DivX til SVCD

rablegalt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ah.. og merk deg at det er svært få europeiske/amerikanske/kjente stasjnære dvd-spillere som takler SVCD. XVCD og spesiellt VCD er mer vanlig.

Skrevet

Quote:

Den 2002-08-16 09:45, Domino skrev:

ah.. og merk deg at det er svært få europeiske/amerikanske/kjente stasjnære dvd-spillere som takler SVCD. XVCD og spesiellt VCD er mer vanlig.

Pioneer er konge! Tar alt!

Skrevet

Min 2 år gamle pioneer til 3000 tar "alt". Ser vcd og svcd uten problemer :smile: I tillegg er den sone valgbar, så jeg får sett de DVD filmene med ekstra sonebeskyttelse (eks. A Knights tale) som ikke fungerer på sonefrie spillere.

Det eneste som mangler er muligheten for DivX :grin:

Skrevet

De fleste (nyere) Phillips DVD spillere klarer SVCD (selv om det kanskje ikke står trykt på selve spilleren). Min DVD612 håndterer ikke helt ffw/frw (scan) og tidsangivelsen stemmer ikke helt. Men avspilling funker bra.

En annen ting er at konvertering fra DivX til SVCD som regel forverrer kvaliteten litt.

Skrevet

Quote:

Praetorian skrev (2002-08-16 09:46):

Quote:

Pioneer er konge! Tar alt!

Min Pioneer 717 tar ikke SVCD...

Skrevet

Quote:

Tror ikke dette stemmer helt?

VCD og SVCD er standard formater (mpeg1 og mpeg2).

XVCD / XSVCD er utenfor standard. (derfor med X foran).

Fant ikke linken akkurat nå, men søk litt på nettet så finner du det.

Joar

edit: fant linken:

http://www.vcdhelp.com/xvcd.htm

[ Denne Melding var redigert av: Joar på 2002-08-16 13:04 ]

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...