Gå til innhold

Jeg trenger en ny PSU. Hjelp?


jaden

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny PSU. Den jeg har nå er en NoName drit som fulge med kabinettet. 400 Watt. Spenningsverdiene er ikke bra, og den bråker altfor mye. Kan noen komme med forslag til gode og ikke minst Stillegående strømforsyninger. Skal heller ikke koster så altfor mye. Systemet mitt består av:

 

AMD 64 3500+ Winchester (2,51 mhz)

1024 MB Value RAM

XFX 6800 GT 256 Mb PCI-E (425/1150)

En 200 Gb Maxtor disk

 

Driver med Rimelig moderat overklokking

 

Tror alt i maskinen er så godt som lydløst for mine ører utenom den PSUen. Hjelp.

Endret av jaden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mye å velge i, bare hold deg unna Q-tec. Til ditt oppsett holder det med vel... tja.. t.o.m. kanskje med en ordentlig en på 300W, men gå opp til 400W du. Skal du ta i litt, og kanskje kjøpe inn en for fremtida, så gå for Mist 500W (Microplex har den).

 

Du har en enorm skriveleif forresten. CPU istedet for PSU. ;)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

bZerk psu'ene på microplex skal visst være stillegående og gode. (De med 120mm vifte)

Det er ikke lurt å kjøpe en "billig" strømforsyning. En strømforsyning er en viktig komponent i maskinen, som mange undervurderer. Så jeg har ville lagt noen kroner i det, for å få en god strømforsyning.

En MIST 500W på microplex er et godt alternativ. Mye effekt og meget stillegående.

NorthQ sine psu'er bruker en 120mm vifte, og bruker å være stillegående. Men har lest at noen har problemer med støyen fra enkelte NorthQ psu'er, men hvilke husker jeg ikke.

Har ikke ville kjøpt en strømforsyning som "akkurat takler systemet du har nå", men er strømforsyning som du også kan bruke ved evt. oppgradering/overklokking. 100W ekstra er kjekt å ha.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg vil anbefale mist 500watt. Ikke så alt for dyr, og veldig stabile spenningeR!

Når du skriver spenninger med stor -R. Tenker du da på Hiper type-"R" og vil anbefale denne. Ble litt nyskjerrig nå :ermm:

Lenke til kommentar

He he ikke for å ødelege for trådstarter men er lite vits i å starte en tråd bare pga det jeg skal spørre om nå. Hvor kraftig PSU trenger dette systemet?

 

AMD Athlon 64 X2 4400

2GB Ram

2 Hardisker

1 DVD-Brenner

Enten et Nivia eller ATI toppkort(når denne kommer i morgen)

2 kabinettvifter

 

Holder en god 400 Watts PSU som denne eller må jeg opp til denne (som ser fett ut, men koster skjorta) ;)

Lenke til kommentar
Pentium 4  Skrevet 04/10/2005 : 21:07

 

QUOTE (Chris_LoX @ 04/10/2005 : 15:29)

Jeg vil anbefale mist 500watt. Ikke så alt for dyr, og veldig stabile spenningeR!

 

Når du skriver spenninger med stor -R. Tenker du da på Hiper type-"R" og vil anbefale denne. Ble litt nyskjerrig nå ermm.gif

 

Har ikke noe erfaring med den, ble bare en aldri så liten leif der. Men vil anbefale mist!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...