Gå til innhold

One Piece Anime - Spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

Tempoet for all del. Denne arcen har blitt strukket ut alt for mye. Virker av og til som om det nesten ikke skjer noe i noen episoder. Si det slik: Luffy har brukt omtrent fem måneder på å komme seg fra bukta på Marineford til skafottet. Dette her kunne lett vært ferdig i desmember.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tempoet for all del. Denne arcen har blitt strukket ut alt for mye. Virker av og til som om det nesten ikke skjer noe i noen episoder. Si det slik: Luffy har brukt omtrent fem måneder på å komme seg fra bukta på Marineford til skafottet. Dette her kunne lett vært ferdig i desmember.

 

 

Det gikk veldig mye raskere til frem til Water 7 arcen. Virker som om de drar det ut for å ikke "dra fra mangaen" om du skjønner. Og på den måten minimere fillers.

Lenke til kommentar

Tempoet for all del. Denne arcen har blitt strukket ut alt for mye. Virker av og til som om det nesten ikke skjer noe i noen episoder. Si det slik: Luffy har brukt omtrent fem måneder på å komme seg fra bukta på Marineford til skafottet. Dette her kunne lett vært ferdig i desmember.

 

 

Det gikk veldig mye raskere til frem til Water 7 arcen. Virker som om de drar det ut for å ikke "dra fra mangaen" om du skjønner. Og på den måten minimere fillers.

Lenke til kommentar

Fyfaen så trist episode..

For denne episoden føler jeg at det nærmest er obligatorisk å vente på 720p fil.

 

Ser kun i 720 her :)

 

 

Har bestemt meg for å legge OP litt på hylla etter denne arcen. Kanskje vente et halvt år eller.no, for å ha flere episoder å kose meg med. Lite artig å vente i en uke på en episode som varer i et kvarter (om du tar vekk intro og outro) hvor Luffy stort sett skriker ett eller annet flere ganger om igjen.

 

Synes det har tapt seg pga tempoet.

Lenke til kommentar
Ser kun i 720 her :)

For shounen der kvaliteten på animasjonen ryker opp og ned som en berg-og-dalbane, nøyer jeg meg som regel med stream. Noen episoder vet man likevel basert på mangaen at vil være animert med et godt budsjett. Da skader det ikke å vente en dag eller to på 720p nedlasting. Det var til og med en periode der jeg på forhånd sjekket hvilke personer som stod bak animasjonen som en indikator på kvalitet. Det har jeg sluttet med, etter hvert som shounen kategorien har fått mer en slags fjerdeprioritet hos meg. Litt kveldskos etter en kvalitetstittel eller to. Nå ser jeg f. eks. på NANA og Planetes, foruten Bleach og One Piece. Støtteroller kan de vel kalles. hmm.gif

Lenke til kommentar

One Piece 483:

 

Jeg vet ikke jeg. Følte egentlig utrolig lite gjennom denne episoden. Kanskje er det fordi jeg visste hva som ville skje ut i fra mangaen, men merkelig nok har jeg heller ikke noen triste følelser gjemt derfra heller. Kan godt være jeg rett og slett har blitt overbelastet av de slitsomme "Ace!... Luffy!" seansene som har dukket opp igjen igjennom hele de siste 10 episodene minst. Skal ikke tørre påstå at shounen ikke kan treffe hjertet, for det har One Piece gjort mange ganger gjennom Going Merrys gravferd, Dr. Hiluluks død, Namis knivstikking av sin egen arm, Sanji som gråter foran Zeff, Robin under bombinga av øya, Toms avskjed til Franky... Eksemplene er mange. I dette tilfellet føltes det likevel passe anstrengt ut.

 

Lenke til kommentar

Jeg vurderer faktisk å se HELE One Piece animen opp igjen på nytt. Men om jeg skal gjøre det, hadde det vært deilig å gjort det i bedre kvalitet enn alle de streaming sidene har, så jeg kanskje får med meg mer denne gangen enn den forrige gangen. Noen som har en side å anbefale der jeg kan enten laste ned 1 og 1 episode, eller ''pakker'' med mange serier?

 

Vet ikke om jeg har lov å si det her; Men, jeg finner ingen torrents som har en bra seed/leech ratio, med tanke på størrelsen.

Lenke til kommentar

Det synes jeg ikke ville vært særlig lurt av deg, XFXforce. One Piece er en shounen serie, altså en serie spesialisert på yngre ungdom. Før likte du serien genuint, mens nå spiller nostalgien inn som et viktig løft når du går nye episoder i møte. Å se mesterverk på nytt er en dårlig nok idé i seg selv, da førsteinntrykket som regel, nei egentlig alltid vil være sterkere enn din andre og eventuelt tredje gjennomgang av serien. Når du ikke vet hva som skjer, er du utrolig mye mer mottagelig for dens kvaliteter, og husker så og si kun det beste.

Den eneste serien jeg synes det har vært vellykket å se to ganger er Bleach. Dette fordi jeg fikk avsmak av de senere episodene og syntes at auraen dens hadde blitt totalt forandret. Da var det herlig å gå tilbake og få bekreftet at ja, Bleach var faktisk annerledes og mye bedre før.

Det mest overbevisene argumentet er nok likevel alle de små seriene som du kan se i stedet. Hellsing Ultimate, Black Lagoon, Baccano, Darker than Black, Gundam 00, Planetes, Clannad, Toradora, Neon Genesis Evangelion, Cowboy Bebop, Elfen Lied, Bakemonogatari, Macross Frontier og så to mellomlange serier som Monster og Legend of The Galactic Heroes utgjør tilsammen alle episodene til One Piece. Med tanke på den enorme mengden kvalitet presentert i disse rekkene, er det når jeg tenker på det faktisk det rene vanvidd at vi overhodet følger med på disse shounen seriene. =/

Lenke til kommentar

Gundam 00 kan sees separat fra de andre seriene, og de tre andre er forsåvidt mesterverk. Legend of The Galactic Heroes spesielt er perfekt for de som har sett mange serier fra før.

 

Om du ikke har flere serier som du har et ønske om å se, ville jeg seriøst vurdert å droppe alt av anime og manga framfor å se gamle serier på nytt. Det har jeg så absolutt planer om å gjøre når jeg føler meg "mett". Akkurat nå har jeg 12 filmer og 29 titler igjen som jeg ønsker å se. Forventer at det kanskje kommer 5-10 nye opp før jeg har fått sett alle, men etter det er det slutt. :)

Lenke til kommentar

Naruto Shippuden og Bleach i 720P ser jeg på Crunchyroll.com, streaming side. Koster litt penger i måneden, men er enkelt å betale med mobilen :-) Der er mange andre serier i tilegg med bra kvalitet, men er dumt at mye av det ikke går and å se i Norge. Noe som ikke går and å se her i landet er foreksempel Slam Dunk :-/

 

Alt annet jeg ser laster jeg ned som torrents (bakabt og animebytes).

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Animasjonene i One Piece er så dårlig nå at jeg blir nesten lei meg.

Det kommer av at det finnes så utrolige mange animatører for One Piece. Kvaliteten slik du opplever den, avhenger av stilen til hver enkelt som har ansvaret for akkurat den scenen. I det siste har Kenichi Fujisawa stått bak mye av animasjonen. Hans stil er preget av tynne ytterlinjer og lite detaljnivå egentlig. Det ser ut til at ledelsen liker ham, men jeg gjør det så absolutt ikke. Eksempel på hans arbeide her. Jeg liker i større grad Naotoshi Ishida og Yoshikazu Tomita. De er ganske like og har animert store deler av Water 7, samt en del åpninger. De er visstnok blant Japans flinkeste, så sikkert litt dyre i bruk for en ukentlig serie som OP. Man kjenner likevel igjen når de først er i gang, f. eks. når

Marco viste Phoenix kreftene, eller Ace brøt seg ut av håndlenkene i en ekplosjon av flammer.

.

 

Det som irriterer meg så sykt mye er hvor mye tid openingen og forklaringen på hva som har skjedd tidligere tar.. Venter i 1 uke på å se en episode, så varer den i kanskje 15 minutter uten opening, forklaring, ending osvosv..

Det er litt lengre enn vanlige serier, men ikke så mye. Som oftest starter handlingen 5 minutter inn i episoden, og da må man tenke på at 99% av andre serier har en sluttseanse også som OP mangler. :)

 

Syntes forresten denne episoden var ganske bra.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...