Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, men det å si at sex ikke betyr noe, blir feil. Kan vi være enige?

6098029[/snapback]

Hvorfor skal det være feil? Hvis sex ikke betyr så mye for enkelte så må da det være lov? Igjen, det er jo ikke så fantatisk at det gjøre så mye ...

 

Edit: Den var vel sannsynligvis ikke myntet på meg? :shrug:

 

Hadde færre hatt en så kynisk oppfatning av sex så hadde kanskje færre blitt voldtatt.

Hvis jeg ikke tar feil så handler voldtekt i større grad om å nedverdigere en person enn om sex.

6097719[/snapback]

Joh, sikkert i mange tilfeller. Men for en del så handler det vel bare om å få seg noe?voldtekt er en forholdsvis lett metode. Spesielt i Norge hvor ca alle voldtektssaker blir henlagt eller man får en bot..

6097755[/snapback]

Voldtekt er mye mer enn å bare "få" seg noe. Det er en myte at voldtektsmenn er ute etter å "få" seg noe. Hvis man bare vil ha seg et ligg så stikker man på byen og sjenker noen dritings. Det man ikke får er kontroll og makt over et annet menneske, eller mulighet til å utagere for traumatiske opplevelser seksuellt.

 

Kort sagt: Faktum er at voldtekt ikke er sex, men rett og slett vold.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Jenta er like mye med på sexen som gutten er og de er like kåte som gutter og dette handler IKKE om voldtekt og mannfolk uten respekt for kvinner!

 

Hva er meningen med livet sett fra naturens side? Hvorfor blir vi kåte? Vi skal formere oss og det er like normalt med sex som å spise mat og drikke vann.

 

Du som spurte: "Hva faen er det som feiler deg?", du er bare sjalu og det er heller jeg som skal spørre deg om akkuratt det spørsmålet.

Lenke til kommentar

Har en litt kjedelig situasjon.. Er forelsket i ei, som jeg er ganske god venn med.. Har vel vært forelsket så å si siden før jul en gang.. kanskje oktober/november.. har jo omgått henne en del etter den tid.. men vi har et ganske greit forhold som venner..

Burde jeg si til henne at jeg er glad i henne osv. eller roe det litt?

Er kjett å ha det inni seg så lenge.. Kan jo hende hun veit det òg egentlig, men..

 

Bah, man kan bli gal av forelskelse.. Selv om jeg "lever med det" nå :p

Lenke til kommentar
Har en litt kjedelig situasjon.. Er forelsket i ei, som jeg er ganske god venn med.. Har vel vært forelsket så å si siden før jul en gang.. kanskje oktober/november.. har jo omgått henne en del etter den tid.. men vi har et ganske greit forhold som venner..

Burde jeg si til henne at jeg er glad i henne osv. eller roe det litt?

Er kjett å ha det inni seg så lenge.. Kan jo hende hun veit det òg egentlig, men..

 

Bah, man kan bli gal av forelskelse.. Selv om jeg "lever med det" nå :p

6098630[/snapback]

 

Sånn har skjedd med meg en del ganger før... Vi var gode venner og jeg trodde hun likte meg pga masse ting som skjedde, men så satt vi å drakk og da spurte jeg henne bare rett ut om hu likte meg, for jeg gidder ikke å like ei som ikke liker meg tilbake. Ho ville ikke svare men til slutt sa ho at jeg bare var en god venn. Og da var det jo ikke noe mere å mase om og vi var fortsatt venner.

Lenke til kommentar

Ting kan komme lettere da man drikker.. da det ofte blir mer "uskyldig.." men jeg tror kanskje ei felles vennine av oss har snakket med henne.. som jeg også har snakket med.. (på en måte sånn barneskolestadiet, bare at det er ufrivillig fra min side ;p )

 

Men, får vel se det ann litt.. åssen det blir.. har ikke snakket med henne på en stund av litt forsjellig grunner..

Lenke til kommentar
Hadde færre hatt en så kynisk oppfatning av sex så hadde kanskje færre blitt voldtatt. Vel, til en viss grad. Sex er blitt for..jeg vet ikke helt, men det er nok ikke det sammen som det en gang var. Det er som om det ikke betyr noe lengre, det er bare noe man benytter seg av for en liten stunds nytelse. Mennesker med følelser blir tråkket ned og brukt for å dekke et "behov".

 

Når begynte man å knulle istedet for å elske?..bleh..kanskje det aldri har vært slik. Men jeg skulle likevel ønske at det betydde mer enn det gjør i dag. For meg gjør det i hvert fall det.

6097698[/snapback]

 

Folk må vel få lov til å ha sex bare for skøyens skyld. Trenger ikke være så dønn seriøst vel. Hvis begge parter er klar over hva det dreier seg om, og at den ene parten ikke blir utnyttet ser jeg ikke helt problemet.

Lenke til kommentar
Joda, mener mer den typen sex hvor det like godt kunne vært en plastdokke som lå der.

6099061[/snapback]

Dvs. absolutt alle "one night"-erne? Må da være lov å ha det litt morro med andre også da :wee:

6099079[/snapback]

Neh, one night er vel om å møte noen og ha kjemi der og då. Eller bare å være full og kåt :p

Lenke til kommentar
Er så utrolig lei av at folk plasserer sex oppå en pidestall som om det skulle vært verdens mest fantastiske ting. Faen heller, det finnes mange ting som er bedre enn et ligg (og det sier jeg før jeg faktisk har gjort det ...).

6098018[/snapback]

 

Du er morsom.

 

 

Å knulle når følelser ikke er inne i bildet (kjæreste og sånt tull) kan være mye bedre om du vil "trekke den litt lengre". Lettere å spørre om sære ting om man slipper å være redd for å støte vekk personen som betyr mest i hele ditt liv just nu.

 

Sex trenger ikke å bety en dritt. Selv om begge er enig om at det er/var herlig. Og for dere som er veldig uenig uten å ha testet sex på akkurat den måten, vel, give it a go.

Lenke til kommentar
Velger å tro at mennesker har bevegd seg litt videre fra neandertaller nivået da Sir Winston. Alt gjelder ikke bare om å formere seg for å hindre at rasen dør ut lengre.

6098567[/snapback]

Jo. Det er ikke det du tenker på hverdag, men hva du er innstilt til og gjøre.

Lenke til kommentar
Å knulle når følelser ikke er inne i bildet (kjæreste og sånt tull) kan være mye bedre om du vil "trekke den litt lengre". Lettere å spørre om sære ting om man slipper å være redd for å støte vekk personen som betyr mest i hele ditt liv just nu.

 

Sex trenger ikke å bety en dritt. Selv om begge er enig om at det er/var herlig. Og for dere som er veldig uenig uten å ha testet sex på akkurat den måten, vel, give it a go.

6103371[/snapback]

Sex behøver ikke bety noenting. Sammenlign det med å ta en Berg- og dalbane; det er morro, og du blir (vanligvis) ikke skadet. Det er det monogamfundamentalistiske samfunnet vårt som har gjort sexen til noe så spesielt. Men Ernie, du mener vel kanskje at kyss/klining også er noe du bør spare til du er forelsket/elsker noen? I mine øyne er det bare det praktiske som skiller sex og kyss, ellers er det to sider av samme sak.

Lenke til kommentar

Sex betyr forsjellig for forsjellige personer. Enkelte kan aldri tenkte seg å ha sex med noen uten at det skal være masse følelser og ett langt forhold inne i bildet, og andre tar det ikke så tungt. Selv synes jeg ikke sex er så big deal liksom. Ikke det at jeg ligger rundt med hvem som helst bare for pule, men jeg har hatt sex utenfor forhold og angrer ikke.

Uansett bør en respektere den enkeltes syn på dette.

Lenke til kommentar
Uansett bør en respektere den enkeltes syn på dette.

6103479[/snapback]

Naturligvis, det går på menneskets frihet, og sex skal ikke overprøve menneskerettighetene. Men jeg forsøker å si at det at sex og kjærlighet knyttes så tett sammen, bare er på grunn av noe folk bestemte seg for i samfunn for sånn 6000 år siden eller noe. Og det SirWinston snakker om at de tidligere menneskene hadde sex mye mer hemningsløst, tror jeg ikke noe på. De hadde nok da som nå en forståelse av at det blir barn av sex, og de kunne derfor ikke bolle så mye siden de ikke hadde prevensjon.

 

Men som sagt ovenfor; Det er i mine øyne bare de praktiske problemene (hvor skal vi gjøre det? Har vi tid? Prevensjon? Er vi kåte?) som skiller sex og kyss/klining.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...