Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Hun sa at du egentlig hadde vært perfekt for henne? Men hun har ikke nok følelser for deg til å bli forelsket?

 

Jeg syns dette virker ganske positivt det hun har fortalt deg. Dere er jo godt på veg, og kanskje du går for fort frem? Eller kanskje hun bare vil være venn?

 

- Slutt å ringe til henne - Da vil ho savne deg og begynner å lure på hva som skjer

- Bli sett sammen med andre jenter - Men IKKE prøv deg på dem

 

Husk; Hvis hun ikke er intressert, så drit i henne. Synd for hun!

 

Nå vet ikke jeg hva dere driver med når dere er sammen. Men det er jo viktig å flørte. Hvis dere bare snakker vanlig sammen, mens du snakker så tar du på jenta (F.eks hold handa di på skuldra hennes i 2 sekunder og så tar du den vekk igjen, det kan være å stryke på ryggen, ta tak i handa hennes og si det er en fin ring hun har, osv), bare subtilt ta på jenta nå og da når det passer, mens du forteller henne noe. Vanskelig å forklare hvorfor dette funker, men hvis du forestiller deg at en jente gjør slikt på deg, så vekker det jo en god følelse. Det er ikke snakk om å stryke på innsiden av låret og slikt :p Bare på plasser som det ikke er så "farlig" med.

 

Det er en vansklig situasjon, dere er venner og du vil ha en kjæreste.

De fleste gjør den feilen å blir venn med jenta først i håpet om å få det til å bli et fohold senere. Du sløser ikke bare bort tiden din, men du graver også din egen grav. Man går rundt med hodet senket i håpet om at jenta plutselig skifter mening og blir romantisk intressert i en.

 

Å være venn med deg betyr for henne: Hun har ingen sexuell tiltrekkning av deg eller er ikke romantisk intressert. Hun kan kanskje ha vært intressert i deg på ett punkt, men siden hun har brukt så mye tid sammen med deg, syns hun du er like utfordrende som et ludospill sammen med bestemor. Du rører rett og slett ikke på "elektrisiteten" i kroppen hennes og det er derfor du har blitt den du er; En venn.

 

Når en jente har gjort deg til en venn, så er det nesten umulig å få henne til å like deg som en kjæreste og det du vil høre da er: "Kan vi ikke bare være venner?". Foruten dette; Hun kjenner deg for mye allerede. All meningen med å være mystisk og utfordrende er borte.

 

Når du er intressert i en jente, ta henne med ut på en date. Ikke lur deg selv ved å late som om du skal være en venn i håpet om å få henne over på den romantiske siden.

5476073[/snapback]

 

 

Det som er problemet er at vi har de samme vennene så jeg kan ikke bli uvenn med henne, eller drite meg fullstendig ut. I og med at jeg har gådd for fort frem (gud hvor utålmodig jeg er!) vill jeg ikke prøve meg mer nå. Skal bare være meg selv og ikke prøve tenke på at det faktisk skjedde noe mellom oss. Så får heller hun ta intiativ viss hun blir intressert igjen!

 

Jeg var sammen med henne i helga. Det var noe jag aldri skulle gjort, fordi jeg følte meg helt elendig etterpå. Er bare så vidt jeg klarer å snakke med henne, men det går nok over! :)

 

 

Var mulig litt sen nå, men har vært borte lange nå. Takk for svaret Nicklas, det hjalp veldig! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja... Gjør som de andre sier. Ta det litt rolig i starten, ikke rush noe. Jenter liker ikke gutter som stresser...  ;)

5487997[/snapback]

Heisann, jeg heter Lars Pedersen og jeg liker å spise kyllingbryst mens min utkårede kryper opp på brystkassen min og sprer ekskrementer vilt rundt seg. Betyr det da at alle menn liker det samme (jeg vet av sikre kilder at Glint foretrekker kalkun)?

 

Denne tråden er fylt med små og store Dr. Phil-poder som enten leker Captain Obvious eller uttaler seg på vegne av alle som har samme kjønnsorgan plassert mellom lårene.

 

Fantastisk.

5489735[/snapback]

 

Her uttaler folk seg på vegne av egne erfaringer (Hvertfall jeg, og det virker som om de andre gjør det også). Du tenker sikkert om noen inlegg: "SE HER! Hobby-psykologen har talt!!", men jeg prøver hvertfall bare å hjelpe.

 

F.eks da jeg sa det med at det nesten er umulig å få en venninde til å like en romantisk, så var en del uenige. Da er det bra folk skriver at det ikke gjelder alle jenter. Men jeg har hvertfall aldri klart det. Det går sikkert ann men det er vel uansett litt vanskligere.

Lenke til kommentar
Ja... Gjør som de andre sier. Ta det litt rolig i starten, ikke rush noe. Jenter liker ikke gutter som stresser...  ;)

5487997[/snapback]

Heisann, jeg heter Lars Pedersen og jeg liker å spise kyllingbryst mens min utkårede kryper opp på brystkassen min og sprer ekskrementer vilt rundt seg. Betyr det da at alle menn liker det samme (jeg vet av sikre kilder at Glint foretrekker kalkun)?

 

Denne tråden er fylt med små og store Dr. Phil-poder som enten leker Captain Obvious eller uttaler seg på vegne av alle som har samme kjønnsorgan plassert mellom lårene.

 

Fantastisk.

5489735[/snapback]

 

Vet du hva jeg hater...? Gutter som leker stor og tøff på nettet , men i real life de taperne som alltid blir sittende igjen aleine i klasserommet i lunsjen. Ikke kult å leke tøff vennen... Skjønner det kan være greit å leve en "fantasi" verden her. Men helt ærlig, syntes ikke du det er en smule patetisk..?

Lenke til kommentar
Vet du hva jeg hater...? Gutter som leker stor og tøff på nettet , men i real life de taperne som alltid blir sittende igjen aleine i klasserommet i lunsjen. Ikke kult å leke tøff vennen... Skjønner det kan være greit å leve en "fantasi" verden her. Men helt ærlig, syntes ikke du det er en smule patetisk..?

5490127[/snapback]

Fint at du angriper meg som person istedet for å svare på innlegget mitt.

 

Jeg har forresten ikke så mye til overs for tenåringsjenter som prøver å fremstå som voksne kvinner når de faktisk var ute dagen før og kjøpte trenings-BH sammen med mammaen sin. :xmas:

 

Det jeg ville frem til var at mange i denne tråden uttaler seg utrolig skråsikkert uten å backe opp utsagnene sine med fakta (eller personlige/andres historier som bekrefter utsagnet). :)

Lenke til kommentar
Vet du hva jeg hater...? Gutter som leker stor og tøff på nettet , men i real life de taperne som alltid blir sittende igjen aleine i klasserommet i lunsjen. Ikke kult å leke tøff vennen... Skjønner det kan være greit å leve en "fantasi" verden her. Men helt ærlig, syntes ikke du det er en smule patetisk..?

5490127[/snapback]

Fint at du angriper meg som person istedet for å svare på innlegget mitt.

 

Jeg har forresten ikke så mye til overs for tenåringsjenter som prøver å fremstå som voksne kvinner når de faktisk var ute dagen før og kjøpte trenings-BH sammen med mammaen sin. :xmas:

 

Det jeg ville frem til var at mange i denne tråden uttaler seg utrolig skråsikkert uten å backe opp utsagnene sine med fakta (eller personlige/andres historier som bekrefter utsagnet). :)

5490186[/snapback]

 

Jeg bare følger opp dine metoder... Du er sjelden saklig selv så, ikke kom med den! Det er mange forskjellige folk i alle aldre som utaler seg i denne tråden Ja. Men folk har no rett til å svare på hva dem selv vil... Spør folk etter råd og hjelp så er det vel neppe opp til deg å bestemme hvem som er kvalifisert nok til å gi disse rådene vel? Folk snakker ut i fra personlige erfaringer og opplevelser og hjelper så best dem kan. Syntes no 99% av svarene her er oppriktige, oppmuntrende og er ment godt. Så får folk selv velge hvilke råd dem velger å følge...

 

Ps. Du svarte no ikke på mitt innlegg heller,men så jeg har jeg kanskje litt mer rett enn du er klar for å innrømme ... ;)

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar

Snart ringer Art Linkletter og Bill Cosby og spør om han kan bruke sitatene dine Crazykimmi. Du LESER jo rett og slett ikke det jeg skriver.

Loeve har heldigvis gjennomført barneskolen og har registrert innleggene mine. :)

 

Jeg ser forøvrig heller ingen grunn til å svare på innleggene dine som sikkert er et resultat av at du hadde en liten Carrie-episode etter gårsdagens gymtime.

Lenke til kommentar
Men for faen da, LarsP snakker om at du snakket som om du var representanten for alle jentene i verden. Ikke skriv at "jenter liker x", du kan ikke uttale deg på vegne av alle sammen.

5490243[/snapback]

 

Det var no mer "generelt" ment... Når jeg sier at jenter liker ikke gutter som stresser så mener jo jeg ikke at hver eneste jente i hele verden hater dette. Det er bare en skrivemåte... Det skjønner no de fleste. Håper no iq på forumet er såpass høy.

Lenke til kommentar

Skrivemåte? Du hevder jo faktisk at jenter flest ikke liker gutter som stresser. Jeg har -aldri- opplevd at du får deg ei jente ved å drøye for alltid. Grip øyeblikket osv, men hevder jeg at "alle gutter får jenter ved å stresse"? Nei, fordi jeg vet at det ikke er sant.

 

Cut the crap og fortsett kjærlighetspraten, please.

Lenke til kommentar
Skrivemåte? Du hevder jo faktisk at jenter flest ikke liker gutter som stresser. Jeg har -aldri- opplevd at du får deg ei jente ved å drøye for alltid. Grip øyeblikket osv, men hevder jeg at "alle gutter får jenter ved å stresse"? Nei, fordi jeg vet at det ikke er sant.

 

Cut the crap og fortsett kjærlighetspraten, please.

5490322[/snapback]

 

Sier ikke det er noe smart å drøye ann til jenten går lei. Men gutter som maser og er skikkelig innpåsliten er bare skikkelig turn off....

Lenke til kommentar

Jeg føler at dette har noe med hvor godt jenta liker deg å gjøre. Liker hun deg veeeeldig godt, liker hun sikkert at du er litt pågående... Men hvis hun bare er litt nysjerrig, så er det en annen sak.

 

Og jeg kommer SELVFØLGELIG med fasitsvaret her, ingen kan si imot meg... Hvis dere vil ha utsagnet mitt fremstilt grafisk, har jeg definert det med en matematisk formel:

 

Hvor lurt det er å være pågående (y, der y=0 betyr at man ikke enser henne), er beskrevet ved hvor interessert hun er (x, der X=0 betyr at hun ikke vet hvem du er) på denne måten:

 

Y=X^2

 

Denne formelen er bekreftet gjennom mange, MANGE forsøk...

 

Lenke til kommentar
For DIN del, ikke alle som nødvendigvis føler det sånn.

5490339[/snapback]

 

Det er jo en selvfølge. Det er ikke alle som liker poteter heller. Men stort sett så liker veldig mange det og da syns jeg det er greit å si sånt.

 

Jeg er helt enig. Hvem er det egentlig som liker noen som stresser. Det er irriterendes og slitsomt. Så sier dere at man ikke skal vente FOR lenge heller. Jeg skjønner ikke hva dere mener, vente med hva? Hva med å flørte fra første stund så jenta vet hva du er ute etter, en venn eller en kjæreste. Jo tidligere hu finner ut det jo mindre tid trenger du å bruke på jenta, hvis ho faktiskt ikke er ute etter en kjæreste eller venn som du er... eller ikke er intressert i deg.

 

EDIT: Det virker som om det viktigste for dere er å fortelle jenta at du er intressert og hva du føler for ho, osv. Og så må dere sitte der å manne dere opp for å klare å si det til henne. Jeg mener at det er feil måte å gjøre det på. Hva forventer dere egentlig? At jenta skal kysse deg og si at ho elsker deg og at dere nå er sammen?

 

F.eks hvis du er mye sammen med en jente og dere kysser og koser veldig mye og du vet at begge er utrolig glad i hverandre. Da trenger du vel ikke å ha en muntlig bekreftelse på at dere er sammen som et kjæreste par?

 

EDIT2:

 

Dere som føler at du ikke kan vente med å si "hva enn dere absolutt MÅ si at dere føler", burde vite at jenta ikke er intressert. For hvis ho hadde vært det så hadde det sikkert skjedd ting ganske fort uansett. Og jenta merker helt sikkert når DU er intressert og da trenger ikke ho å få høre at du sier det. Og du trenger heller ikke å si det for du merker om hu er intressert.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
F.eks hvis du er mye sammen med en jente og dere kysser og koser veldig mye og du vet at begge er utrolig glad i hverandre. Da trenger du vel ikke å ha en muntlig bekreftelse på at dere er sammen som et kjæreste par?

5490505[/snapback]

 

Trenger ikke alltid være slik :( Jeg trodde helt sikkert at jeg og hun som jeg gnåler sånn om var i lag, men så spurte hun om vi ikke kunne ta det litt med ro. Jeg prøvde selvfølgelig å ta det med ro da, men det er ikke så lett når en er så gla i en persjon og du har trodd dere er sammen. Så det er ikke alltid det er slik heller. Føler det er best med en muntlig bekreftelse, særlig viss en ikke kjenner henne så godt eller har kjennt henne så lenge.

Lenke til kommentar
F.eks hvis du er mye sammen med en jente og dere kysser og koser veldig mye og du vet at begge er utrolig glad i hverandre. Da trenger du vel ikke å ha en muntlig bekreftelse på at dere er sammen som et kjæreste par?

5490505[/snapback]

 

Trenger ikke alltid være slik :( Jeg trodde helt sikkert at jeg og hun som jeg gnåler sånn om var i lag, men så spurte hun om vi ikke kunne ta det litt med ro. Jeg prøvde selvfølgelig å ta det med ro da, men det er ikke så lett når en er så gla i en persjon og du har trodd dere er sammen. Så det er ikke alltid det er slik heller. Føler det er best med en muntlig bekreftelse, særlig viss en ikke kjenner henne så godt eller har kjennt henne så lenge.

5490612[/snapback]

 

Ja, da er jo grunnen til det at du har gått for fort fram og ikke nødvendigvis alt annet. Da har du stressa og nå har vi et godt eksempel på at det ikke funker, spesielt hvis dere ikke er intressert i hverandre fra begynnelsen. Du føler det best med en muntlig bekreftelse, men det er ikke det beste for dere begge to alltid, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Kanskje dere bare flørter enda... Kyssing er også flørting.

Lenke til kommentar
En av forutsetningene for å kalle noen sin kjæreste er jo at en kjenner vedkommende godt. Hvertfall for meg; må like det indre såvel som det ytre.

Tar jo vanligvis litt tid for folk å slappe av og åpne seg.

 

Hilsen Dr. Phil  :thumbup:

5490677[/snapback]

 

Helt enig! :)

 

Kanskje jenta føler at ho ikke kjenner deg godt nok enda.

 

Den beste måten jeg syns om når det gjelder å tiltrekke seg jenta jeg har lyst på, er å vise henne hva jeg har å by på først. (F.eks vise hu at jeg er en morsom fyr å være sammen med, ærlig, "smart", selvsikker osv). Med andre ord vise henne oppmerksomhet med det første først.

 

Så trekker jeg tilbake denne oppmerksomheten fra henne, for å forvirre henne. Å ignorere henne gjør så jeg opptrer som mer verdifull, mer sterk. Grunnen til å gi henne oppmerksomhet i begynnelsen er å for å gjøre henne obs på hva hu kan gå glipp av. Hva hun har mistet. Hvis man ignorerer henne med en gang, så har det liten effekt for hun har ikke noe spesielt å miste.

 

Det er sant som de sier; "Du vet ikke hva du har før du har mistet det".

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...