Gå til innhold

Billig Packard Bell på elkjøp. Bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, Aldri kjøp Packard Bell, har en PB sjøl, og de e nokke drit, vanskelig å oppgradere og skal du i det hele tatt oppgradere seinere, skal du oppgradere MÅ du ha nytt kabinett (fordi det alrdi pleier å være ekstra ledige plaser for hdd og cd/dvd. og då MÅ ha nytt HK grunnet det er bare 1 ram slot, derfor vanskelig å oppgradere RAM. og HK har intigrert skjermgkort Huff Huff, styr unna.

Lenke til kommentar
IDE (Totalt)  2 

IDE (Ledige)  1 

PCI (Totalt)  3 

PCI (Ledige)  3 

AGP (Totalt)  1 

AGP (Ledige)  1 

Antall USB 2.0  6 

 

Dette er da ikke så ille som enkelte vil ha det til. På hvilket grunnlag kan man hevde at det ikke går an å oppgradere denne? Det er jo både agp-spor og 3 ledige pci-spor. Og agp/pci er ikke noe proprietært fra Packard Bell så vidt jeg vet.

 

Greit nok at den ikke er veldig fremtidsrettet, og at den har for lite minne samt kun en minneslot ledig. Men det får da være grenser for lite etterettelig svartmaling. Det blir ikke så mye billigere enn dette.

 

EDIT: Dell-maskinen det linkes til er billigere og har mer ram, men den er mindre fremtidsrettet enn den trådstarter vil ha vurdert. Det er bl.a. ikke agp-spor, og dermed kan den ikke oppgraderes til å kjøre 3d-spill.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Packard Bell kan ikkje oppgraderes av den enkle grunn at de ikkje bruker standard deler, men spesialproduserte hovedkort og strømforsyninger. De passer ikkje sammen med standard ATX deler.

 

MerkePCer er i det hele tatt noe forbanna møl, og noe alle fornuftige mennesker burde holde seg veldig langt vekke ifra.

 

Bygg sjølv :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er dumt å uttale seg om noen man ikke har så mye peiling på !

Hvis noen klarer å sette sammen en like komplett pakke for samme summen så bevis det. Dette handler jo nettopp om pris og ikke at du skal ha en "gaming pc" med vannkjøling og super dupper ting og tang.

 

..men når du spør slike spørsmål på et slikt forum så må du også forvente at folk er negative til alt datautstyr generelt fra Elkjøp og Lefdal.

 

Sånn er det bare :!:

 

Jeg har selv brukt en Packard Bell pc i snart 2 år. Den kjøpte jeg på Lefdal til 3990,- og den har aldri sviktet meg (aldri reformatert/reinnstaller XP e.l.). Grunnen kan være at jeg har oppgradert den med både minne (to minnespor), harddisk (plass til to 3,5 IDE hd'er), skjermkort (AGP 6600GT), tv kort (2 ledige PCI spor), pluss diverse USB deler. Kabinetsstøyen er omtrent fraværende (i motsetning til MEDION) og powersupplyen gir 280 W som har vært mer enn nok hittil. Den største begrensingen har vært hovedkortet/CPU fordi P4 478 400mhz ikke selges lenger. Hovedkortet på min pc var forresten levert av Gigabyte som burde være en annerkjent leverandør.

 

Men altså; min mening er at til den prisen (3490,-)det er snakk om her, tror jeg du gjør et godt kjøp.

 

Hvis du derimot trenger å ha noe bedre (og selvfølgelig dyrere) så må du nok gå ett annet sted.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Styr unna Elkjøp/Expert PC'er. De fleste kommer med integrert grafikk, eldre socket og et dårlig chipset og er ikke verdt halvparten av pengene. Skal du ha deg ferdig maskin få en nettbutikk til å bygge for deg, da slipper du den integrerte grafikken. Jeg har en HP selv og den er helt elendig, bare prosessoren som er bra.

iMedia 2340 har et pent og stilfullt design. Den passer godt inn sammen med resten av ditt elektroniske utstyr.

Haha, hva vet de om hvordan resten av mitt digitale utstyr ser ut?

Endret av lovehater
Lenke til kommentar
Skal du ha deg ferdig maskin få en nettbutikk til å bygge for deg, da slipper du den integrerte grafikken.

Hva har det med saken ? Er det ikke innebygd grafikkort i de fleste hovedkort i dag ?

 

Igjen: Vil du ha en gaming pc så må du også betale for det, dvs. du må ha et dedikert grafikkort. Og et slikt kort må du jo betale for uansett om det er en merke pc eller selvbygd.

 

Tenk også på at ikke alle ønsker å kjøre pirat utgaver av XP og at slikt også koster penger hvis du velger selvbygd.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
Packard Bell kan ikkje oppgraderes av den enkle grunn at de ikkje bruker standard deler, men spesialproduserte hovedkort og strømforsyninger. De passer ikkje sammen med standard ATX deler.

Det hindrer dog ikke at agp og pci-kort samt rambrikker passer. Så at de ikke er oppgraderbare er direkte feil.

MerkePCer er i det hele tatt noe forbanna møl, og noe alle fornuftige mennesker burde holde seg veldig langt vekke ifra.
Verste tullet så langt i denne tråden. Du er klar over at vi som bygger utstyret selv er i ufattelig mindretall i forhold til de som hverken har tid, interesse eller kompetanse til å bygge selv? For ikke å snakke om de som kjøper pga support/garantiavtaler?

 

Det finnes faktisk flere pc-brukere enn 14-årige nerder vettu...

:p

Lenke til kommentar
Styr unna Elkjøp/Expert PC'er. De fleste kommer med integrert grafikk, eldre socket og et dårlig chipset og er ikke verdt halvparten av pengene. Skal du ha deg ferdig maskin få en nettbutikk til å bygge for deg, da slipper du den integrerte grafikken. Jeg har en HP selv og den er helt elendig, bare prosessoren som er bra.
iMedia 2340 har et pent og stilfullt design. Den passer godt inn sammen med resten av ditt elektroniske utstyr.

Haha, hva vet de om hvordan resten av mitt digitale utstyr ser ut?

Tror du trenger å tenke gjennom ting før du legger inn meningsløse innlegg som det her..

Lenke til kommentar

Du kan sette inn en ekstra rambrikke, tre pci-kort og et agp-skjermkort. Det betyr at maskina skulle kunne bli ganske bra om du velger å oppgradere, selv om den aldri vil kunne bli det "hotteste". Med WinXp bør du sette inn minimum 256MB ekstra med en gang, problemet er at da har du brukt opp begge minneslot`ene så det er kanskje greit å fleske til med mer med en gang. Så slipper du å ta ut noen brikker ved behov for senere oppgradering. Det kan kobles til en ekstra harddisk, men det står ingenting om det er plass til å feste den eller evt. kjøling. Slike ting finner man uansett en løsning på om man er litt fingerferdig.

 

Hvis maskina ikke bråker for mye kan den være rimelig grei, men sjekk størrelsen på strømforskyningen - om den er veldig liten kan det bli problemer med å dra strømkrevende skjermkort som f.eks. et 6800 ultra...og det er ingen selvfølge at det er en psu som følger atx-mål som står i slik at den kan byttes uten videre. Men det kan godt hende.

Lenke til kommentar

Min første PC (som var bare min) var en HP Pavilion 784, som jeg hadde i nesten 2 år, før jeg turte å bygge min egen (ja det er litt skummelt :p). den var ikke noe problem, veldig grei PC. Mamma har en PB iXtreme 6205, og jeg må si at PB har noen skammelig dårlige løsninger på programvareinstallasjon, reformatering o.l.

 

Når du leser Elkjøp-avisen, kan en PC se veldig billig ut. Men det er i detaljene de ikke nevner, at den billige prisen ligger. De opplyser aldri hastighet på RAM, socket, chipset o.l. Det er her de sparer penger med relativt utdaterte deler. Slike PC-er er sjelden bygd ment for oppgradering, derav sparsomt med DIMM-slots, og små kabinetter.

 

Jeg skal ikke stoppe deg fra å kjøpe en merkePC, men selv ville jeg ikke kjøpt en Packard Bell ;)

 

Jeg tror jeg var ganske heldig med HP-en min...den er nå inne i sitt 3 år, og funker som bare det (vel, det er det broren min forteller meg, han som sitter med den :))

Lenke til kommentar

Noen folk her på forumet snakker som om det er umoralsk og noe lureri å lage en pc som er bygget for å være så billig som mulig, og tilby denne til meget lav pris, så her er en liten vekker: Det er fullt lovlig. Problemet her ligger vel i hva trådstarter legger i "bra", og folks generelle forventninger. Selvfølgelig vil ikke dette være mye til spillmaskin hvis du er nødt til å kunne kjøre alt det siste nye på bånn gass, men den er mye for pengene. Det du ikke kan bruke denne til er:

De aller siste spillene på fullt sug

Tunge bilde/videoredigeringsprogrammer

generelt krevende software

 

Ellers gjør denne akkurat det samme som en pc til 20000, bare mye billigere og noe treigere. :)

 

Edit: dessuten går det helt fint å oppgradere den med komponenter som ikke Packard Bell selv har produsert. Det finnes mange myter om sånt blant produsenter, noen er sanne, de fleste er tøys.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...