Gå til innhold

påstand: har ZG For bra drops?(lang)


Anbefalte innlegg

ikke slik jeg tolker det

 

casual: spiller ikke 40man raid instancer

hardcore: spiller alle instancer i spillet

Det er kanskje slik det er ment fra Blizzard sin side, men for min del så stemmer ikke det. Jeg spiller egentlig ganske sjelden for tiden, kanskje 2 ganger i uken og da er det MC (eller ZG nå da).

 

Så lenge man har en guild som er mer "hardcore", så trenger man ikke selv å spille så veldig mye for å kjøre 40mann raids.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig er ZG lett ETTER man har farmet Mc i mange måneder og er vant med en guildstruktur på høyt nivå. Men de som dere ikke unner gode items er ikke vant til det, så.. hold kjeft. :)

Er det ikke dropsa man snakker om?

Hva er vitsen med MC stuff når man kan gå ZG og få bedre der? 2 dager cooldowns til og med, mindre folk også, noe som vil si at flere får items fortere

Lenke til kommentar

Er det ikke dropsa man snakker om?

Hva er vitsen med MC stuff når man kan gå ZG og få bedre der? 2 dager cooldowns til og med, mindre folk også, noe som vil si at flere får items fortere

Og hva så?

 

Hvis den eneste grunnen til at noen spiller MC er å få gear, så kan de bare ha det så godt hehe

 

Eneste gangene jeg spiller er når jeg synes det er gøy, spille bare for å farme er noe tull etter min mening.

Lenke til kommentar
Når ZG er enklere enn MC, så synest jeg at det er merkelig at folk kviner over at kun godt equipped guilds kan gjøre det bra i ZG

Grunnen til at de hviner er at de tror at folk som ikke spiller like mye som dem, bare kan gå inn i ZG og hente seg epics.

Gå inn i ZG som 10 mann, og drepe alle mobsene dere kommer over, bortsett fra bosser. Quest items dropper hele tiden, og om du skaffer nok, kan du få epic items veldig enkelt :w00t:

Lenke til kommentar
Når ZG er enklere enn MC, så synest jeg at det er merkelig at folk kviner over at kun godt equipped guilds kan gjøre det bra i ZG

Grunnen til at de hviner er at de tror at folk som ikke spiller like mye som dem, bare kan gå inn i ZG og hente seg epics.

Gå inn i ZG som 10 mann, og drepe alle mobsene dere kommer over, bortsett fra bosser. Quest items dropper hele tiden, og om du skaffer nok, kan du få epic items veldig enkelt :w00t:

Sikkert, men hvor enkelt er dette for en PuG av såkalte casuals? :p

Lenke til kommentar

Orka ikke lese igjeom alt som stå her men poster min mening om ZG..

 

Det er genialt på så å si alle måter!

Vi jobber med å bygge opp ett endgame guild (mc/onyx/bwl) men mens vi venter på at alle levler opp, får gear etc så kan vi faktisk ta den i "casual end-game" greit nok, noe er imba, dropper mye snadder der, men for de som ikke har 80+ lvl 60 folk og har muligheten til å kjøre mc så er dette ett friskt pust og for de syns jeg ikke at noe er for bra...

 

PvP kan kanskje endre seg litt nå, siden de som ikke bor i mc/onyx/bwl 24/7 har mulighet til å skaffe seg bedre gear, se på det som en balansering mellom casual og pro-gamerne..

Lenke til kommentar

haha, herregud så tragisk "whine whine, vi kjører mc og vil ikke at andre skal få like bra loot som oss" :p

Det er faktisk ikke SÅ lett å pløye igjennom zg...

Forskjellen på zg og mc er vel at i zg så må faktisk alle gjøre noe hele veien, mens i mc så er halvparten idle 50% av tiden :roll:

En annen ting er at det faktisk tar litt tid for guilds å gjøre seg klar for bwl om du bare skal kjøre mc, siden det bare er 2-4 / 40 som får loot for hver boss, det kan jo bare gjøres en gang i uken (det kan droppe random boe epics utenom og) og da er zg et bra sted å gå da andre enn maintanken faktisk trenger gear og

Hvis det er et problem for dere kan dere like godt slutte å spille.. Med neste patch kommer muligheten for å grinde seg til fine epic items i silithius =)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner faktisk begge sider av denne saken.

 

På den ene siden. De som sammenlignet spillet tid og jobb:

La oss si at to stykker går på samme skole og betalte det samme for å kunne gå på den skolen (kjøpe spillet og betale det det koster i måneden å spille).

De får samme opplæring (de begge levler til 60).

Den ene havner i en venne gjeng, den andre er venneløs (ene joiner guild, den andre ikke).

Selv om de gikk på samme skole og hadde likens opplæring så får den ene en bedre betalt jobb pga at han kjenner rette folkene (han er med i guild og kan gjøre MC runs, mens han som ikke er i guild kan kun gjøre UBRS/Strat/Scholo).

 

Er det noe rettferdighet i det?

 

Mens på den andre siden skjønner jeg at folk som spille kanskje 100-150 timer i uken blir irritert når folk som spiller kanskje bare 10-20 timer i uken kan får nesten like bra gear. Time antallet er kanskje satt litt på spissen, men dere skjønner tegningen.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt dataspill i 23 år så er noe av det rareste ved dataspill at det er så lett å glemme hva man holder på med. Når jeg grinder og grinder så glemmer jeg lett at jeg bare er ute etter å ha det moro. Jeg kan grinde i 8 timer og ikke hatt det artig en gang! Da er det greit å løfte hodet litt.

 

Se det fra Blizzards side. De eier WoW og Blizzard har tenkt å tjene penger på det. For Blizzard er powergamerne en mare. De består av 2% av inntektene men forlanger at store deler av spillet og utgiftene skal rettes mot disse 2%. Men hvor mye kan Blizzard endre før inntektsfallet fra de resterende 98% overstiger inntektsfallet fra de 2%?

 

Jeg er en casual gamer. Jobben krever mer enn 40 timer hver uke, de siste tre ukene har jeg jobbet hver helg og overtid i ukedagene oppå. Det sier seg selv at jeg ikke kan spille mer enn noen få timer enkelte dager her og der. Selv Scarlet Monastery var et flerdagsprosjekt da jeg aldri kan sitte ned i 4 timer på rad, 1t for å samle party og 3t for å kjøre gjennom. Jeg er inneforstått med at jeg aldri får se Molten Core. Antagelig får jeg ikke sett UBRS heller. De tar for mye tid å fullføre. Endgame kommer en gang neste år for meg og da får jeg gjøre de endgameinstanser jeg får tid til. Et fullt sett med epics får jeg aldri.

 

Men jeg er også en core gamer. Jeg holder min begrensede spilletid til et og samme spill over lang tid, gjerne flere år. Det er Blizzard med sin abonnementsmodell veldig, veldig interessert i. Jeg synes det er bra at jeg også kan få en eller to epics etter så mange måneders innsats. Det er noe av det som får meg til å gidde å betale månedsavgiften. Det var månedsavgiften min Blizzard tenkte på da de lagde Zul'Gurub.

 

Powergamerne kommer alltid til å ha mere greier enn meg, antagelig får de alle de verste itemsene, går lei og kansellerer kontoen før jeg når endgame. Men likevel vil de nekte meg et eneste tier 1 item. Hvor er rettferdigheten i det? Og hvorfor skulle Blizzard gå med på det? Det er også her det med å glemme hva man holder på med kommer inn. Dine måneder med innsats i MC var rent tidsfordriv. Å sammenligne det med skolearbeid eller med jobbtimer er ikke en gang på jordet, det er på feil jorde.

 

Hvis du synes Zul'Gurub hadde så bra items, stikk og hent dem. Og så går du tilbake til MC og grinder videre på det vi casuals aldri får se.

Lenke til kommentar

Herregud!

 

For nte gang, drit i MC!

Du kan ikke sammenligne en gammel letteid 40-manns instance med en splitter ny og nesten litt krevende 20-manns. Klart det vil være forskjeller!

BWL > ZG. Sånn skal det sammenlignes. Og som dere ser så eier BWL lille ZG.

 

Og som jeg har sagt før og noen andre har sagt før. Hvis du syns looten i ZG er bra, hent den i stedet for å klage. Det er jo så lett sier dere.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner faktisk begge sider av denne saken.

 

På den ene siden. De som sammenlignet spillet tid og jobb:

La oss si at to stykker går på samme skole og betalte det samme for å kunne gå på den skolen (kjøpe spillet og betale det det koster i måneden å spille).

De får samme opplæring (de begge levler til 60).

Den ene havner i en venne gjeng, den andre er venneløs (ene joiner guild, den andre ikke).

Selv om de gikk på samme skole og hadde likens opplæring så får den ene en bedre betalt jobb pga at han kjenner rette folkene.

for å ta et annet eksempel, er det urettferdig hvis jeg ble kjent med en som solgt biler og fikk samme bilen som du måtte betale 100.000 for og jeg måtte betale 80.000?

Lenke til kommentar

Gå inn i ZG som 10 mann, og drepe alle mobsene dere kommer over, bortsett fra bosser. Quest items dropper hele tiden, og om du skaffer nok, kan du få epic items veldig enkelt :w00t:

For å få quest rewardene, så trenger du epic quest items som dropper fra bossene i tillegg til coins og bjou's som dropper fra random mobs.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner faktisk begge sider av denne saken.

 

På den ene siden. De som sammenlignet spillet tid og jobb:

La oss si at to stykker går på samme skole og betalte det samme for å kunne gå på den skolen (kjøpe spillet og betale det det koster i måneden å spille).

De får samme opplæring (de begge levler til 60).

Den ene havner i en venne gjeng, den andre er venneløs (ene joiner guild, den andre ikke).

Selv om de gikk på samme skole og hadde likens opplæring så får den ene en bedre betalt jobb pga at han kjenner rette folkene.

for å ta et annet eksempel, er det urettferdig hvis jeg ble kjent med en som solgt biler og fikk samme bilen som du måtte betale 100.000 for og jeg måtte betale 80.000?

Hvis han betalte 100.000 for veldig lenge siden å du betalte 80.000 nå ? Yess, verdien synker over tid, og samme med MC. MC drops kommer bare til å bli dåligere å dåligere fremover..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...