Gå til innhold

påstand: har ZG For bra drops?(lang)


Anbefalte innlegg

Ja, jeg som mc farmer, mener at dere søndagspillere ikke skal ha bedre utstyr enn vi som har jobbet lenge med å skaffe oss phats fra MC. For å klare MC, så trenger du 40 mann som er gode og kan ta imot ordre fra raidleader. Til ZG så trenger du kun 20 mann og ZG er 10 ganger lettere enn MC.

Hvis du ikke ser at det er urettferdig, så vet ikke jeg.

 

ZG er ti ganger så lett som MC om du har erfaring fra MC/Onyxia osv.

 

De fleste dropene er ZG er ikke like bra som MC drops, det er bare noen drops som når opp på MC nivå.

 

Til ZG trenger du 20 mann som er gode og kan ta i mot ordre fra raid leader.

 

Ja, du får nesten like bra drops i ZG som i MC. Dette er et sjakktrekk fra Blizzard, pga. at det er mange som har etterlyst en slik instance, men om den hadde hatt for dårlige drops så ville den ikke vært noe særlig uansett.

 

Hvis du ikke likte den første sammenligninen, så her har du en ny en. Det er som at jeg jobber 80 timer i uka i et år og du jobber 10 timer i uka i et år. Men får den samme årslønna.

Skjønner poenget, men er ganske latterlig at du sammenligner et spill med en jobb :) Spill skal være morro. Phat loot er morro. ZG er morro. Ser ikke noe problem i at ZG farmere får noen epics som nesten kan måle seg med MC-epics. (Merk noen, fordi mye er ganske mye dårligere enn MC gear. Merk også nesten, pga. det finnes bedre av det meste i MC, bortsett fra kanskje den omdiskuterte daggeren)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære Pug. det er rosverdig at du slår ett slag for søndagsgamere.

 

Jeg skal prøve å angripe argumentene dine på en konstruktiv og pedagogisk måte.

 

Det er riktig som du sier at mange guilds er i MC og farmer epics, og at de ofte plukker med seg mange lilla items, mange flere enn det som vissnok skal droppe i ZG.

 

For det første må du huske på at MC forutsetter at 40 personer samarbeider, og ikke 20. Så må du huske at de fleste guilds wiper i ukesvis og månedsvis i Molten Core før de faktisk er i stand til å ta ned alle sjefene hver kveld.

 

Et eksempel på dette er nettopp Axemen. Det tok dem nøyaktig 24 timer å pløye igjennom ZG fra patchen ankom.

 

Til sammenligning wiped de i ukesvis i Molten Core, og det tok dem måneder å beherske instancen.

 

Uavhengig av gear så er det åpenbart at det er en markant forskjell i vanskelighetsgraden mellom ZG og Molten Core.

 

Det poengsystemet som er mest utbredt er DKP, og det er nettopp for å sikre at de mest aktive spillerne er de som får førsteretten på epics. Dette er for å motivere til mer aktivitet.

 

På samme måte er instancer lagt opp, Det er naturligvis bedre belønninger for å gjøre MC enn å gjøre UBRS, siden stedet åpenbart er en større utfordring.

 

Den røde tråden her er naturligvis at jo mer innsats, jo mer belønning.

 

Dette er jo bare helt fornuftig?

 

Og det er ikke veldig Fornuftig at en søndagsspiller har like bra utstyr som en aktiv spiller.

 

Ditt argument om at dere kommer til å wipe, mens vi farmer det uansett faller på sin egen urimelighet.

 

Søndagsspillere FORTJENER ikke like bra utstyr som vanlige spillere.

 

De har MULIGHETEN til å få det, hvis de selv blir aktive. men det sier seg selv at en med 70 dager playtime bør få igjen noe for det sammenlignet med en som har 30 dager?

 

 

Mitt spørsmål blir da dette:

 

Hvor ligger rettferdigheten i at casual gamers har like bra items som aktive MC\BWL spillere, sett fra deres synspunkt?

 

 

 

Hvis du ikke ser problematikken i at pick-up-groups kan få like bra items som dedikerte Guilds med hundrevis av timer og organisering på høyt niva kan oppnå,

 

da ser jeg egentlig ingen grunn til å prøve å argumentere for hverken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
La oss ta et guild som spiller sykt bra sammen (the axemen, kødda :p ) som er i ZG hver 3. dag, de bruker kun de samme spillerne hele tia og "alle" roguene i guildet har den daggern, mens i MC dropper daggern et sted kanskje hver 7. dag og 4-5-6 rogues skal sloss om den for så å vente en uke på at den kanskje dropper igjen, for så å sloss mot 3-4 rogues, mens ZG er det vel 2-3 rogues i gruppa? Noe som fører til at alle får de samme itemsene mye fortere.

Er ingen som vet drop raten på den daggeren, eller noen av de andre epicene som liksom er så mye bedre enn MC gear :) Kan godt hende drop rate bare er 2-3%. Da må man gjennomsnittlig gjøre ZG ca. 33-50 ganger for å se den droppe én gang. Det tilsvarer over 3-5 måneder for at daggeren skal droppe en gang. Om 3-4 rogues skal ha den blir det lett over et år med ZG farming for at alle 4 rogues skal få tak i daggeren.

Lenke til kommentar
De fleste dropene er ZG er ikke like bra som MC drops, det er bare noen drops som når opp på MC nivå.

Sier du f.eks at Obsidian Egded Blade er bedre enn Zin'rokh, Destroyer of Worlds?

Du har jo Spinal Reaper fra MC da, men den er kanskje litt verre å få tak i enn Zin'Rokh, så kan godt hende noen drops er litt for bra, men jeg synes folk overragerer. Har bare sett det sverdet du linket, i tillegg til en dagger og visstnok enda et 2h våpen som kommer opp på MC nivå. Resten har jeg ikke sett noe til.

Lenke til kommentar
Vel, jeg synes ZG er utfordrende og tar lang tid - Det tar mye lenger tid å ta et ZG run enn et MC run, og synes igrunn det er vanskeligere i ZG enn i MC. Så samme fan for meg hva som dropper der, skal ikke ha noe av driten allikevel :)

Nja. Nå har vi vært rimelig mange ganger i MC. Snart så tar vi sikkert ZG like enkelt som UBRS, og da er vel drops i ZG ganske bra.

Lenke til kommentar
For det første må du huske på at MC forutsetter at 40 personer samarbeider, og ikke 20. Så må du huske at de fleste guilds wiper i ukesvis og månedsvis i Molten Core før de faktisk er i stand til å ta ned alle sjefene hver kveld.

 

Et eksempel på dette er nettopp Axemen. Det tok dem nøyaktig 24 timer å pløye igjennom ZG fra patchen ankom.

 

Til sammenligning wiped de i ukesvis i Molten Core, og det tok dem måneder å beherske instancen.

 

Uavhengig av gear så er det åpenbart at det er en markant forskjell i vanskelighetsgraden mellom ZG og Molten Core.

Det er slettes ikke sikkert. The Axemen har månedsvis erfaring fra MC, så det er vel åpenart at ZG ikke skal være et problem for dem? ZG skal tross alt være lettere.

 

Det poengsystemet som er mest utbredt er DKP, og det er nettopp for å sikre at de mest aktive spillerne er de som får førsteretten på epics. Dette er for å motivere til mer aktivitet.

 

På samme måte er instancer lagt opp, Det er naturligvis bedre belønninger for å gjøre MC enn å gjøre UBRS, siden stedet åpenbart er en større utfordring.

 

Den røde tråden her er naturligvis at jo mer innsats, jo mer belønning.

 

Dette er jo bare helt fornuftig?

 

Og det er ikke veldig Fornuftig at en søndagsspiller har like bra utstyr som en aktiv spiller.

 

Ditt argument om at dere kommer til å wipe, mens vi farmer det uansett faller på sin egen urimelighet.

 

Søndagsspillere FORTJENER ikke like bra utstyr som vanlige spillere.

 

De har MULIGHETEN til å få det, hvis de selv blir aktive. men det sier seg selv at en med 70 dager playtime bør få igjen noe for det sammenlignet med en som har 30 dager?

Joda. Men jeg har ikke sett mange drops enda fra ZG som måler seg med MC gear. I tillegg så er det mest causal gamers som spiller WoW, derfor er det faktisk meget smart av Blizzard å lage en slik instance; de tjener faktisk mer penger fra causal gamers enn fra hardcore spillere.

 

Mitt spørsmål blir da dette:

 

Hvor ligger rettferdigheten i at casual gamers har like bra items som aktive MC\BWL spillere, sett fra deres synspunkt?

 

 

Hvis du ikke ser problematikken i at pick-up-groups kan få like bra items som dedikerte Guilds med hundrevis av timer og organisering på høyt niva kan oppnå,

 

da ser jeg egentlig ingen grunn til å prøve å argumentere for hverken det ene eller det andre.

Jeg har som sagt bare sett 2-3 drops som er like bra som MC drops. Det kommer til å ta lang tid før ZG blir mulig å gjøre i pick-ups, om det i det hele tatt kommer til å skje.

 

Jeg ser problematikken, joda, og kan skjønne at MC/BWL guilds reagerer. Men hva ville poenget med ZG vært om det ikke hadde hatt noen skikkelig bra drops? Jeg har tross alt ikke sett så mange drops som er på linje med MC drops, og det er ingen som vet mye om drop rate enda.

Lenke til kommentar
De fleste dropene er ZG er ikke like bra som MC drops, det er bare noen drops som når opp på MC nivå.

Sier du f.eks at Obsidian Egded Blade er bedre enn Zin'rokh, Destroyer of Worlds?

Du har jo Spinal Reaper fra MC da, men den er kanskje litt verre å få tak i enn Zin'Rokh, så kan godt hende noen drops er litt for bra, men jeg synes folk overragerer. Har bare sett det sverdet du linket, i tillegg til en dagger og visstnok enda et 2h våpen som kommer opp på MC nivå. Resten har jeg ikke sett noe til.

Spinal Reaper har droppet 1, EN, ONE, gang til oss. La oss si at Spinal har 10% droprate og Zin'rokh, Destroyer of Worlds har også 10% droprate. MC er det 7 dager CD. ZG har 3 dager. Du kan prøve å få Zin'rokh, Destroyer of Worlds 2 ganger i uka, mens spinal 1 gang. nuff said...

Lenke til kommentar

Det vil alltid være enkelt items som er bedre enn set items. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være.

 

Blizzard har nerfet alle tier 1 og tier 2 items i forhold til sånn de var ved release, når tier 2 kunne droppe i MC samme med tier 1.

Ryktene går på at de vil finjustere tier 2 litt før de legger ut tier 3 i Ahn'Qiraj.

 

Og Ahn'Qiraj er bare 2 patcher unna (1.9). Dette har Blizzard selv bekreftet.

 

Det er utvilsomt mye snacks i Zul'Gurub og mye av dette burde skaffes for guilds som tar MC/Onyxya og BWL, rett og slett for at de vil hjelpe dem. Så ZG er en missing link. Både vanskelighets- og dropsmessig.

 

De som tar de store endgame instancene som klager over dropsa i ZG kan ta seg en bolle. Har dere sett alt som dropper i BWL? Der er det enda mer syke greier.

Og som sagt, det er bare 2 patcher til Ahn'Qiraj kommer og med denne patchen kommer det drops som overgår dine villeste fantasier, så la de som ikke har stor nok guild til å ta disse store instancene få litt loot. Eller kanskje du rett og slett skulle slutt å klage og heller farme ZG etter loot så dere kan ta MC/etc. lettere?

Ingen som har tenkt på det? :p

 

Kan dere vennligst slutte å sammenligne en level 60 instance fra release med en splitter nye level 60 instance? Skal du sammenligne, må du sammenligne BWL og ZG og da taper ZG. Og for det andre er MC lett. Like lett som ZG.

Og for de som måtte lure, jeg tar MC/BWL/Onyxia.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
De fleste dropene er ZG er ikke like bra som MC drops, det er bare noen drops som når opp på MC nivå.

Sier du f.eks at Obsidian Egded Blade er bedre enn Zin'rokh, Destroyer of Worlds?

Du har jo Spinal Reaper fra MC da, men den er kanskje litt verre å få tak i enn Zin'Rokh, så kan godt hende noen drops er litt for bra, men jeg synes folk overragerer. Har bare sett det sverdet du linket, i tillegg til en dagger og visstnok enda et 2h våpen som kommer opp på MC nivå. Resten har jeg ikke sett noe til.

Spinal Reaper har droppet 1, EN, ONE, gang til oss. La oss si at Spinal har 10% droprate og Zin'rokh, Destroyer of Worlds har også 10% droprate. MC er det 7 dager CD. ZG har 3 dager. Du kan prøve å få Zin'rokh, Destroyer of Worlds 2 ganger i uka, mens spinal 1 gang. nuff said...

Ingen vet drop rate på Zin'Rokh enda. Kan got hende den er som Felstriker for alt vi vet, og om den ikke er det, kan vi være 100% sikker på at enten drop rate eller våpenet blir nerfet, for ja, jeg sier meg enig i at et våpen som er like bra som Spinal Reaper ikke bør være så lett å få tak i.

 

Men det er tross alt ikke så mange våpen/gear som kan måle seg med MC drops. Og ingen vet drop rate enda på noen ting.

Lenke til kommentar
Det vil alltid være enkelt items som er bedre enn set items. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være.

 

Blizzard har nerfet alle tier 1 og tier 2 items i forhold til sånn de var ved release, når tier 2 kunne droppe i MC samme med tier 1.

Ryktene går på at de vil finjustere tier 2 litt før de legger ut tier 3 i Ahn'Qiraj.

 

Og Ahn'Qiraj er bare 2 patcher unna (1.9). Dette har Blizzard selv bekreftet.

 

Det er utvilsomt mye snacks i Zul'Gurub og mye av dette burde skaffes for guilds som tar MC/Onyxya og BWL, rett og slett for at de vil hjelpe dem. Så ZG er en missing link. Både vanskelighets- og dropsmessig.

 

De som tar de store endgame instancene som klager over dropsa i ZG kan ta seg en bolle. Har dere sett alt som dropper i BWL? Der er det enda mer syke greier.

Og som sagt, det er bare 2 patcher til Ahn'Qiraj kommer og med denne patchen kommer det drops som overgår dine villeste fantasier, så la de som ikke har stor nok guild til å ta disse store instancene få litt loot. Eller kanskje du rett og slett skulle slutt å klage og heller farme ZG etter loot så dere kan ta MC/etc. lettere?

Ingen som har tenkt på det? :p

 

Og for de som måtte lure, jeg tar MC/BWL/Onyxia.

Indeed, bra skrevet.

 

Jeg driver også på med MC atm, skal dit for andre gang noen gang i kveld (Lucifron is going down), og dropene fra ZG vil utvilsomt gjøre MC lettere for oss etter hvert.

Lenke til kommentar
Vel, jeg synes ZG er utfordrende og tar lang tid - Det tar mye lenger tid å ta et ZG run enn et MC run, og synes igrunn det er vanskeligere i ZG enn i MC. Så samme fan for meg hva som dropper der, skal ikke ha noe av driten allikevel :)

så kjenner du Bossene i MC bedre enn Morra di da Dag.

 

 

 

ZG bossene er like ukjente som damer på byen er for pinella :p

Lenke til kommentar

Slutt å whine da, at det går an, jeg syns Zul Gurub er en utmerket instance for de som ikke har MC/BWL instances, det gir jo en gylden anledning for spillerne som aldri kommer seg inn i BWL og kansje ikke MC engang til å skaffe seg loot så de faktisk kan hevde seg litt, ikke klag over at det er uretferdig mot dere som bruker mye mer tid etc.etc. Dere som er i MC/BWL guild kommer altid til å ha bedre utstyr men ikke forvent at blizzard overlater "The casual gamer" til seg selv, det er som sagt tidligere i tråden, de Bliz tjener penger på.

 

Så seriøst, unner dere ikke "the casual" gamer etpar epics som kanskje ser bra ut, men aldri vil få utstyr som er like bra som dere? vil dere at de uten MC/bwl guild skal løpe rundt med blåe items mens dere med MC/BWL guild har tjukt av epics, legendary og noen artifacts om noen måneder?

 

herregud så egosentrisk man kan bli.

Lenke til kommentar
Slutt å whine da, at det går an, jeg syns Zul Gurub er en utmerket instance for de som ikke har MC/BWL instances, det gir jo en gylden anledning for spillerne som aldri kommer seg inn i BWL og kansje ikke MC engang til å skaffe seg loot så de faktisk kan hevde seg litt, ikke klag over at det er uretferdig mot dere som bruker mye mer tid etc.etc. Dere som er i MC/BWL guild kommer altid til å ha bedre utstyr men ikke forvent at blizzard overlater "The casual gamer" til seg selv, det er som sagt tidligere i tråden, de Bliz tjener penger på.

 

Så seriøst, unner dere ikke "the casual" gamer etpar epics som kanskje ser bra ut, men aldri vil få utstyr som er like bra som dere? vil dere at de uten MC/bwl guild skal løpe rundt med blåe items mens dere med MC/BWL guild har tjukt av epics, legendary og noen artifacts om noen måneder?

 

herregud så egosentrisk man kan bli.

du snakker som om det ikke koster oss noe å unne dem det.

 

 

Vi tilbringer faktisk uendelig mye mer tid i spillet enn dem, skal ikke vi ha et fortrinn for det?

Lenke til kommentar
Slutt å whine da, at det går an, jeg syns Zul Gurub er en utmerket instance for de som ikke har MC/BWL instances, det gir jo en gylden anledning for spillerne som aldri kommer seg inn i BWL og kansje ikke MC engang til å skaffe seg loot så de faktisk kan hevde seg litt, ikke klag over at det er uretferdig mot dere som bruker mye mer tid etc.etc. Dere som er i MC/BWL guild kommer altid til å ha bedre utstyr men ikke forvent at blizzard overlater "The casual gamer" til seg selv, det er som sagt tidligere i tråden, de Bliz tjener penger på.

 

Så seriøst, unner dere ikke "the casual" gamer etpar epics som kanskje ser bra ut, men aldri vil få utstyr som er like bra som dere? vil dere at de uten MC/bwl guild skal løpe rundt med blåe items mens dere med MC/BWL guild har tjukt av epics, legendary og noen artifacts om noen måneder?

 

herregud så egosentrisk man kan bli.

du snakker som om det ikke koster oss noe å unne dem det.

 

 

Vi tilbringer faktisk uendelig mye mer tid i spillet enn dem, skal ikke vi ha et fortrinn for det?

Haha, dere har jo fortsatt et fortrinn, men bare ikke et kjempefortrinn lenger. Ta det med ro, snart kan dere sikkert skaffe dere legendary gear, nothing to worry about :roll:

 

Som jeg nevnte i en tidligere post synes jeg utrolig mange hardcore-spillere har en veldig egoistisk og overlegen holdning (i hvert fall en god del), blir nesten slik at dere ser ned på casual spillere pga. at dere har masse phat lewt, og med det samme casual spillere også får tak i epics blir det ramaskrik.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Men for faen, det er ikke snakk om at den gjenge spiller får seg epics, men at man ikke får igjen noe for å ha spilt ti timer daglig i fire måneder, når en hvilken som helst kranskolt kan løpe inn i ZG og få seg våpen som er like bra som det som dropper av en av spillets aller vanskeligste fiender (Ragnaros).

Lenke til kommentar

Haha.. Folk klager på Zul'Gurub.

Hva da med 'nye' Silithus? Blizzard har sagt at de skal bruke Silithus mer og gi masse 5-manns quests, ja til og med quests som kan soloes for å få epics. EEEK!!

 

Nei seriøst. Vi hardcore gamers vil ALLTID ha bedre utstyr. Og som jeg har sagt før. Slutt å sammenlign ZG med MC. MC er gammelt nytt og kjempelett.

BWL gruser ZG når det kommer til loot. Så slutt å syt og ta BWL i stedet.

Og i 1.9 kommer Anh'Qiraj som har ENDA fetere loot enn BWL igjen.

 

Så jeg syns ærlig talt ikke synd på oss (hardcore gamers) og har ingenting imot at casual gamers får litt loot.

 

Og, jeg liker å repetere meg selv, hvis du syns det er så forbanna overpowered loot i ZG så skaff deg looten da! Er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Haha.. Folk klager på Zul'Gurub.

Hva da med 'nye' Silithus? Blizzard har sagt at de skal bruke Silithus mer og gi masse 5-manns quests, ja til og med quests som kan soloes for å få epics. EEEK!!

 

Nei seriøst. Vi hardcore gamers vil ALLTID ha bedre utstyr. Og som jeg har sagt før. Slutt å sammenlign ZG med MC. MC er gammelt nytt og kjempelett.

BWL gruser ZG når det kommer til loot. Så slutt å syt og ta BWL i stedet.

Og i 1.9 kommer Anh'Qiraj som har ENDA fetere loot enn BWL igjen.

 

Så jeg syns ærlig talt ikke synd på oss (hardcore gamers) og har ingenting imot at casual gamers får litt loot.

 

Og, jeg liker å repetere meg selv, hvis du syns det er så forbanna overpowered loot i ZG så skaff deg looten da! Er ikke verre enn det.

*Applaus*

 

/salute

/cheer og alt det der

 

Deilig å se at det finnes end-game spillere som unner andre spilleglede også =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...