Gå til innhold

påstand: har ZG For bra drops?(lang)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er viktig at man først definerer hva en causal player er vs. en hardcore player.

 

Virker som at ikke alle her har samme definsjon.

 

I utgangspunktet kan en som spiller mer sjelden være minst like god som en som spiller ofte, men dette varierer selvsagt fra person til person.

 

Samtidig er det litt festelig å lese all sutringen her basert på at noen få items i ZG faktisk er veldig bra.

Endret av Heales
Lenke til kommentar
Casual Player - En spiller som spiller sjeldent, som oftest i helgene.

Hardcore player - En spiller som spiller flere timer hver dag.

Ja det er en måte å definere det på, men egentlig er oppdelingen i causal og hardcore mangelfull da det er en viktig type spiller som mangler, og det er core player.

 

En drøss av de som spiller WoW er klart innenfor definisjonen av core players, og da blir tingene en del annerledes.

Lenke til kommentar

En core gamer er en som spiller regelmessig, f.eks. 3-4 dager i uken. Bortsett fra de mest aktive uberguildene som ofte har en majoritet av såkalte hardcore spillere er det som regel core gameren som holder ting gående over lang tid. Han går ikke så fort lei, han blir ikke plutselig burned out og han kan være vel så dyktig som en hardcore gamer.

 

Begrepet core gamers er relativt nytt, og har dukket opp i etterkant av lanseringen av WoW og i forbindelse med utviklingen av Vanguard.

 

EQ1 ble sett på som et spill for hardcore gamere uten at dette egentlig var riktig. Samtidig ble WoW klart definert som et causal spill, noe jeg selv er helt enig i.

 

Vanguard redefinerer og utvider definisjonen av spillerne og har core gamer som primære målgruppe, noe som jeg tror er en riktig strategi.

Lenke til kommentar
Men for faen, det er ikke snakk om at den gjenge spiller får seg epics, men at man ikke får igjen noe for å ha spilt ti timer daglig i fire måneder, når en hvilken som helst kranskolt kan løpe inn i ZG og få seg våpen som er like bra som det som dropper av en av spillets aller vanskeligste fiender (Ragnaros).

Vil gjerne se deg "bare løpe inn i Zg og hente epicene..

 

Og jeg er helt enig i det som ble skrevet om tidligere, om at de "hardcore" gamerne lett blir overlegne osv. fatter ikke at folk kan bli så teite..x_X Bare fordi de har mere TID en "casual" spller...

Lenke til kommentar

Som mange andre her har sagt, MC er LETT. Enhver møkkaguild som klarer å stille 40 personer vil før eller siden klare å ta ned bosser. Det er bare et tidsspørsmål.

 

Hvorfor ikke heller se det slik: Vi har fått en ny morsom instance som _både_ store og små guilds (og også pickup-groups) kan kose seg med.

Heller det enn "Nå har jeg lagt inn 100-vis av timer i MC til ingen nytte".. Du hadde det ihvertfall litt gøy i løpet av de timene, hadde du ikke?

Lenke til kommentar

 

Blizzard har nerfet alle tier 1 og tier 2 items i forhold til sånn de var ved release, når tier 2 kunne droppe i MC samme med tier 1.

Ryktene går på at de vil finjustere tier 2 litt før de legger ut tier 3 i Ahn'Qiraj.

 

Og Ahn'Qiraj er bare 2 patcher unna (1.9). Dette har Blizzard selv bekreftet.

 

Det er utvilsomt mye snacks i Zul'Gurub og mye av dette burde skaffes for guilds som tar MC/Onyxya og BWL, rett og slett for at de vil hjelpe dem. Så ZG er en missing link. Både vanskelighets- og dropsmessig.

 

De som tar de store endgame instancene som klager over dropsa i ZG kan ta seg en bolle. Har dere sett alt som dropper i BWL? Der er det enda mer syke greier.

Og som sagt, det er bare 2 patcher til Ahn'Qiraj kommer og med denne patchen kommer det drops som overgår dine villeste fantasier, så la de som ikke har stor nok guild til å ta disse store instancene få litt loot. Eller kanskje du rett og slett skulle slutt å klage og heller farme ZG etter loot så dere kan ta MC/etc. lettere?

Ingen som har tenkt på det? :p

Sjekk underdev :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg synes ikke det er så horribelt at det er gode drops i Zul'Gurub, dette er en måte for mindre guilds å faktisk få tak i fete saker, og gjør at man ikke må være del av et gedigent guild.

Lenke til kommentar

Jeg synes detter er bra. Selv har jeg snart 3 lv 60 chars, og når blizzard tok vekk morroa med 'city raiding' ble det lite igjen å gjøre i guilds. Farme MC - med reset timer på 7 dager osv ? Nei takk T_T

 

Likevel er jeg hardcore, jeg var en av de første som plinga lv 60 på BB.

Store guilds krever tid og resusser, spesielt i MC / BWL og du må være med en 100 ganger får å kunne fylle deg opp med epic. Spesielt hvis guilden er litt av den større typen og man bruker drage poeng.

 

Her slår blizzard et slag i tryne på store guilds men likevel en større triumf for ALLE andre. Ca 90% av flesteparten av folk på serveren har ikke tilgjengelighet til slike guilds.

 

Dette gir også en ny grunn til å bryte opp litt større guilds.

Lenke til kommentar

Frem til en stund siden loka jeg rundt, uten noen spessiell guild og kost meg.. noe man fort blir lei når man hører om de store instancene. Joina en stor guild, og har vært med på ditt og datt. Joda, morro det men har en del irl venner som faktisk begynner å komme seg når det gjelder lvl, og vil gjerne ha noe å ta sammen med disse.

 

Et par av disse har så vidt vært inni instancer før.. De spiller ikke ofte og orker ikke lfg ditt og datt, de koser seg heller og quester litt med folk de kjenner, koser seg med profesions osv.

 

 

Da han ene hørte om noe som droppa i sm ville han gjerne dit, han prøvde å fikse gruppe, men de ble wip'a veldig fort ,så han og jeg tok oss en runde der. Vi tok det med ro og jeg lot han gjøre det meste, hjalp til så lite jeg kunne så han følte at han virkerlig spilte bra(noen han gjorde overaskende bra). Poenget mitt er at han sa etter på, har aldri hatt det så morro før, han smilte og spilte myyyye lengre enn det han burde i går :p tror han er litt trøtt på jobb i dag noe jeg også er :p Instancer som som grupper kan gjøre sammen og som faktisk dropper litt nice't er bra for wow, gjør som de andre her sier at folk uten stor guild og en billion i fire resitance også kan kose seg litt.

Lenke til kommentar
Hva skal casual players med alt det sinnsykt fete utstyret egentlig? :)

 

Jeg ser ingen nytte i å ha übergear hvis du ikke skal inn i en hard instance, noe en casual player ikke kan.

Tja..

 

Når det gjelder ZG er dette en ny instance der Blizzard virkelig har lagt seg i selen og tatt med seg det beste av MC og BWL og skalert det ned til en 20 manns instance. Må få lov til å si at det er herlig å få lov til å bruke skillsa sine igjen. Sheep, taunt, sleep, root, frost nova... etc

 

Når det gjelder vanseklighetsgrad... Slik det er idag vil en pickup group med eq fra strat/scholo/dm kanskje greie seg greit gjennom de 2 første bossene, deretter få det meget hardt. Dere som har vært i MC/BWL har skjønnt poenget med teamplay, og bruker sikkert ventrilo for allt det er verdt. I tillegg har MT + MT-healers flust med hp og mana, og er vant til healing rotasjon.

 

EN vanlig UBRS boss = heal tank, nuke boss. Dette er slett ikke tilfelle i ZG og gir en ny dimensjon til slossinga.

 

Dette merka vi godt i min guild. Tok de første 3 bossene rimelig greit. Duden på raptor dinga litt for mye de to første gangene før vi skjønte tegninga. :) Her hadde vi to MT med mye bra eq og mye hp.

 

Prøvde oss videre to dager etterpå og sleit betraktelig mere da vi ikke hadde de samme to tankene tilgjengelig. Spider bossen gikk etter litt viderverdigheter ned, mens vi dessverre ikke fikk tigerbossen over i fase 2. Summa summarum vil jeg dog si at vanskelighetsgraden kontra epics faktisk ikke er så ille.

 

Problemet med eqet er slik jeg ser det at faktisk mange av de blå itemsene holder epic kvalitet. Blant anna droppa det et par (cloth) bukser med +20 int, +20 stam +30 dam (Trur eg) Denne var kun blue.... Noe jeg synes er meeeeget bra. Har sjekka en del av dropsa og min konklusjon er at de blå dropsa er sinnsykt gode...

 

Men det skal bli moro å se fremover, om de mindre gode guildsa som fortsatt sliter å komme til majordomo kommer til å farme ZG. Jeg tviler faktisk litt på det.

 

-G

Lenke til kommentar

Synes ZG er svært moro og jeg skjønner ikke helt tankegangen om at hardcore-spillere nødvendigvis skal være så jævlig mye bedre enn de som bare spiller et par ganger i uken.

 

WoW er et relativt enkelt spill for mannen i gata og siden hovedandelen er casualspillere, så må jo innhold i spillet rettes mot disse.

 

Selv er jeg i en ganske grei guild med litt lite erfaring i MC. Tar vel domo i løpet av uken tenker jeg. Tok et litt dårlig balansert guildraid til ZG og det var skikkelig moro, ganske mye bedre boss encounters her enn i MC vil jeg si. Tok vel 3 bosser den tiden vi var inne og det droppet vel 1 bra epic.

 

Synes ZG er et friskt pust og skjønner ikke helt hvorfor folk som spiller flere timer hver dag syter over at andre får bra gear. So what? Det vil uansett ta en casual guild lang tid å få epics til alle spillerene hvis de tar ZG og hardcore guilds vil alltid ha bedre gear.

 

Må også si meg enig med geiran at dette er en mye festligere og mer variert instance enn MC. Her kan du jo faktisk leke deg litt med andre skills enn du pleier å bruke.

Lenke til kommentar

Stopp Whininga.

 

Nå har jeg ikke giddi å lest gjennom alle innleggene her, for har bare lunsjpause på jobb.

Så kan hende noe av det jeg sier er sagt før.

 

Zul Gurub fra Blizzards side er laget for å tilgjengeliggjøre bra gear for mindre guilds og pick-ups, slik at man ikke behøver å være i et guild som krever xx timer daglig/ukentlig med spilling, og det blir jo litt feil vis det bare skal være no life people som har bra gear, og ikke de som bare spiller litt imellom andre fritids aktiviteter og jobb/skole.

 

Jeg er i et guild nå som trenger et alliert guild for å kjøre MC, derfor er ZG et veldig artig tilskudd til Strath/Scholo/DM/Ubrs, som det går an å trene litt teamwork, med scriptede bosser.

 

Ser ikke helt problemet til dere som farmer MC og klager over drops i ZG, unner dere ikke mindre guilds noe bra? Mener dere at kun hardcore gamere skal ha bra gear?

Unn mindre guild den moroa ZG er, og de bra dropsa som er der, og kjør på og farm equipment der og, bruk det vis dere syns det er bedre enn MC drops, og hold kjeft :dribble:

 

Liker ikke den mentaliteten som enkelte spillere i store guild har fått etter hvert, dette er et spill for alle, i alle aldre, og ikke kun arbeids/skole løse folk som spiller 2 sifra timer hver dag.

 

Punktum.

 

Have fun

Lenke til kommentar
Poenget er vel at folk har tilbragt mye tid på å mestre MC for å skaffe fra gear, for så at blizzard lanserer en instance med til dels bedre gear, som man nesten kan gjøre i "pickup" raid. Skjønner godt at enkelte føler seg lurt, og snytt for den tiden man har brukt i MC.

Jeg gjentar igjen:

 

ZG er IKKE enkelt for pickup groups uten MC erfaring. Jeg tror selv mange gode guilds skal få svette endel før de overvinner instancen. Virker som det er mange som har glemt hvor forbanna vanskelig de syntes Magmadar var første gangen de tok ham ned...

 

-G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...