Gå til innhold

Lefdal vil ikke heve kjøpet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pavilion ze2103 er ikke noe "monster" akkurat, så det med hastighet har nok mest med forventningene å gjøre, dessverre. Men prøv maskinen etter en full gjenoppretting. Kjør CDene i følgende rekkefølge:

1) Operativsystem CD (Windows XP installasjons-CD)

2) Applikasjons- og driver DVD

 

Når det gjelder trådløst, er 3com et merke som vanligvis fungerer veldig godt sammen med HP-maskiner. Man bør holde seg unna D-Link, Jensen og Belkin. Altfor ofte at disse har problemer med å fungerer sammen med laptop fra HP når du bruker PCMCIA.

 

Dersom du vil ha hjelp til å kjøre recovery, men ikke liker folka i butikken, ta kontakt på 815 62070, så har vi helt sikkert en eller annen vennlig fyr på telefonen som kan hjelpe deg ;) Du kan spørre om hjelp til å få igang det trådløse nettverket også, men det kommer helt an på hvor travelt det er om du får hjelp til det av HP, siden det ikke er et integrert WLAN-kort.

Lenke til kommentar
Alltid noen i alle aldre som ikke kan det, men det var heller ikke denne posten om.

 

---

 

Ingrid, send gjerne PM hvis du lurer på noe annet om pcen, kan sikkert prøve å hjelpe deg og lykke til i morra med gjenopprettingen, får håpe det løser seg. :)

 

God natt!

Eg vet ikke hva alder har med dette å gjøre. Men poenget mitt var uansett at unge(les: nye i butikken/yrket) og uerfarne(les: ikke jobbet lenge i butikk og/eller med kunder) under opplæring(les: lærer om butikkyrket og produktene) ofte kan være usikre og vise noe de tror eg god oppførsel/kundeservice. Men som i en butikk ikke er noen av delene. Og en som kanskje er ny ikke er vant/kjent med andre merkene butikken fører, og kan derfor fort anbefale/si feil ting. Usikkerheten kan dessuten fort føre til missforståelser og eventuell skjuling av feil/mangler ved å ikke si sannheten/lyve. Og da tenker eg først og fremst på oppførsel og kundebehandling etter at salget var gjennomført, når kunden fikk problem og kom tilbake.

 

De sa at jeg kunne få penger igjen for nettverkskortet, og da jeg spurte om hvorfor jeg kunne få pengene igjen for det men ikke pc'en sa han at det var fordi det var noe feil med det. Dette sa han rett etter at han hadde prøvd å overbevise meg om at det hverken var noe gale med kortet eller pc. Når jeg bemerket dette ombestemte han seg og sa at de kunne ta det tilbke fordi det ikke var brukt?!
Her har jo selger tydelig rotet med hva han tidligere har sagt, og sier usannheter(lyver). Kanskje fordi han ikke vet noe om produktet eller kundeservice?

 

Jeg har hatt pc'en inne til testing 1 gang, men de kom frem til at det ikke var noe galt med pc'en.

Når vi var der på torsdag skulle de vise at pc'en fungerte bra, men de klarte heller ikke å komme seg på nettet. De hevdet at det var på grunn av at det trådløse nettverket deres ikke var i orden. Om dette er sant eller ikke vet jeg ikke.

Men de sa at under testing fungerte det helt fint.

Dette vil eg påstå er en hvit løgn. Her har selger selv problemer med kortet, men prøver å ro seg unna ved å si at "nei, nå fungerer ikke VÅRT nett gitt". Kunden får da ikke se at det fungerer.

 

Det som ville vært god kundeservice i dette tilfellet var å si til kunden første gang at hun kan komme ned med utstyret, så kan vi se på det mens du ser på. Eventuellt vise kunden bevis for at det har blitt testet og at det nå fungerer. Men dette blir litt off-topic, men ikke så veldig mye. Da mye av denne saken/problemet går på selgers vanskelige oppførsel. Eg vil tro at butikken(ok kunden) har tapt mer penger på bortkastet timearbeid en de ville tapt på å hjelpe kunden direkte med problemet med en gang, i stede for å ro seg bort i fra "feilen".

 

En gjennoppretting vil nok hjelpe, så du får begynne der IngridLouise. :yes:

Hva trådløse nettverkskort anngår har datating kommet med gode forslag, men det forutsetter kjøp over nettet.

Lenke til kommentar

Så det er lefdal på lagunesenteret? Husk at der har det vært en stor vannskade denne uka pga flommen..og der vet jeg at pcklinikken har tatt stor skade av dette. Det kan jo være en god forklaring på hvorfor det trådløse nettverket der ikke var helt godt..:)

 

Og husk også at stressnivået på de ansatte kan stige betraktelig når sånt som det her skjer..flom på arbeidsplassen er ikke akkurat det som roer ned folk!

Lenke til kommentar
de hadde kun vannskader på lageret... Ikke i butikken. At de er stresset burde ikke gå ut over kundene i den grad

lager samt pcklinikken.

 

EDIT: at de som jobber der kan være stresset når noe sånt som dette skjer vil jeg faktisk si KAN skje. At man er utafor en dag kan faktisk føre til at noe blir feil mot kundene. Det bør ikke skje, men det kan skje. og når ting som store skader på butikken og slikt er årsaken, vil jeg si man kan ha forståelse for det, og prøve på nytt en vakker annen dag :).

 

Merk at jeg ikke sier noe om du har blitt dårlig behandlet eller ei, jeg sier bare hva jeg tror er årsaken til dette.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg har ikke penger til det desverre. Hvis jeg skalfikse den opp på det vente til i slutten av oktober, og da har den stått her ubrukt i over en måned. Poenget var jo at jeg skulle ha en pc som jeg skulle kunne bruke til skole og internett - er jeg heldig kan jeg ha denne fikset til de 2 eller 3 siste forelesningene...

 

Jeg kunne gått hatt mindre plass, bare den hadde vært klart til bruk på nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...