Gå til innhold

Lefdal vil ikke heve kjøpet


Anbefalte innlegg

1. Hvis selgeren har ljugd for deg/dere kan dere heve kjøpet grunnet mangler.

2. Prøve med et annet nettverkskort å se om det funker da? Helst et annet merke som f.eks. 3Com.

Det er akkurat det jeg prøvde å si til dem. De sa til meg at hva selgeren sa ikke var relevant...

 

Hvor mye koster de andre nettverkskortene?

350 kr.

ok. Kankskje jeg får prøve det hvis det blir umulig å få hevet kjøpet.

 

Men jeg vil helst få hevet kjøpet slik at jeg kan kjøpe en av de andre pc'ene som vi fant som var bedre... (og slik at jeg slipper å kjøpe nettverkskort og annet tilleggsutstyr utenom)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvis selgeren har ljugd for deg/dere kan dere heve kjøpet grunnet mangler.

2. Prøve med et annet nettverkskort å se om det funker da? Helst et annet merke som f.eks. 3Com.

Det er akkurat det jeg prøvde å si til dem. De sa til meg at hva selgeren sa ikke var relevant...

 

Hvor mye koster de andre nettverkskortene?

350 kr.

Det som jeg kjøpte kostet 500!?

 

Det burde jo ha funket, og særlig siden ruter er av samme merke... Jeg har prøvd to Belkin nettverkskort; det ene var det som var dårlig, og det andre funket ikke i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Bare for å slå det fast, du har ingen mulighet til å heve kjøpet på pcen før lefdal har utført -2- reparasjonsforsøk på pcen for å få den opp i normal hastighet. Om varen da fremdeles er tregere enn spesifisert, har du krav på å heve kjøpet.

Men de vil ikke reparere noe, fordi de hevder at det ikke er noe i veien med kortet eller pc... De fortalte meg at det var ikke noe jeg kunne gjøre...

Lenke til kommentar
1. Hvis selgeren har ljugd for deg/dere kan dere heve kjøpet grunnet mangler.

2. Prøve med et annet nettverkskort å se om det funker da? Helst et annet merke som f.eks. 3Com.

Det er akkurat det jeg prøvde å si til dem. De sa til meg at hva selgeren sa ikke var relevant...

 

Hvor mye koster de andre nettverkskortene?

350 kr.

Det som jeg kjøpte kostet 500!?

 

Det burde jo ha funket, og særlig siden ruter er av samme merke... Jeg har prøvd to Belkin nettverkskort; det ene var det som var dårlig, og det andre funket ikke i det hele tatt...

Vel, generelt er pris i butikk høyere enn på nettet da, men allikevel at det Belkin-kortet ikke fungerer ordentlig er merkelig, men kanskje du har vært maks uheldig... ;)

Lenke til kommentar
Bare for å slå det fast, du har ingen mulighet til å heve kjøpet på pcen før lefdal har utført -2- reparasjonsforsøk på pcen for å få den opp i normal hastighet. Om varen da fremdeles er tregere enn spesifisert, har du krav på å heve kjøpet.

Men de vil ikke reparere noe, fordi de hevder at det ikke er noe i veien med kortet eller pc... De fortalte meg at det var ikke noe jeg kunne gjøre...

Du har rett til å få sendt den inn til service, men hvis teknikeren slår fast at det ikke er noe feil må du betale minimum 250 kr. + frakt, vanligvis 6-700 kr...

Lenke til kommentar
Bare for å slå det fast, du har ingen mulighet til å heve kjøpet på pcen før lefdal har utført -2- reparasjonsforsøk på pcen for å få den opp i normal hastighet. Om varen da fremdeles er tregere enn spesifisert, har du krav på å heve kjøpet.

Men de vil ikke reparere noe, fordi de hevder at det ikke er noe i veien med kortet eller pc... De fortalte meg at det var ikke noe jeg kunne gjøre...

Krev bevis. De er pliktige til å bevise at det ikke er noen feil på pcen så lenge pcen er under 6 måneder gammel.

Lenke til kommentar
Bare for å slå det fast, du har ingen mulighet til å heve kjøpet på pcen før lefdal har utført -2- reparasjonsforsøk på pcen for å få den opp i normal hastighet. Om varen da fremdeles er tregere enn spesifisert, har du krav på å heve kjøpet.

Men de vil ikke reparere noe, fordi de hevder at det ikke er noe i veien med kortet eller pc... De fortalte meg at det var ikke noe jeg kunne gjøre...

Krev bevis. De er pliktige til å bevise at det ikke er noen feil på pcen så lenge pcen er under 6 måneder gammel.

De hevder at de har bevist det... :cry: De mener at det ikke er noe feil med hastighet, pc eller nettverkskort, og at de har bevist dette...

Lenke til kommentar

Og beviset var iform av "dette mener vi er sånn"...? For det er ikke noe bevis :).

 

Om situasjonen er som den er hadde jeg bare tatt kontakt med forbrukerrådet, send de en mail, og orienter lefdal om at du har gjort dette. Jeg vet ikke om varen virkelig har en mangel eller ei, men de kan hjelpe deg på en litt annen måte enn vi, og du slipper å stå helt alene.

 

Uansett, jeg hadde prøvd å utføre en full recovery selv. I bruksanvisninga til hp står det en del om hvordan dette utføres, dette medfører at alle brukerdata på maskina og alle filer blir slettet, og maskina blir innstallert på ny. Noe som kan luke ut softwarefeil :).

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg 100% sikker at jeg har rett info. har, men en pc med under 1,5GHz Intel Celeron M prosessor vil aldri være kjapp...

Det at maskinen kun har 256mb ram er mye større flaskehals en prossesoren.

 

Celeron M 1.5GHz holder massevis til lettere oppgaver.....

( kan ikke sammenlignes med desktop celeron )

 

Kan vere en ide å prøve å opdatere alt av drivere...

 

Men syns Lefdal er merkelig stae her. Har selv hevet kjøpet av et digitalt kamera på Elkjøp, trengte ikke noe mere begrunnelse enn at jeg syntes bildekvaliteten var for dårlig. Og det er vel Elkjøp som er Lefdals naturlige konkurent...

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

off... jeg føler at denne saken står helt fast. Jeg bryr meg ikke så mye om hastigheten. Det jeg trenger er en praktisk pc, med trådløst nettverk som jeg kan bruke hjemme og på skolen. Og nå har jeg en idiotisk pc som ikke kan brukes til noe. Den er skikkelig upraktisk i forhold til det jeg skal bruke den til.

 

Jeg ville egentlig ha en pc med integrert nettverkskort, men selgeren påsto at dette vil jeg ikke få til den prisen, og at den bærbare pc'en var det beste for meg og mitt bruk. Dette viste seg å være feil...

 

Kan jeg kreve kjøpet hevet på grunnlag av de løgnene jeg ble servert av selger?

Lenke til kommentar

Hvor har du en pc med tilsvarende specs og integrert trådløst nettverk til under 6000?

 

Husk også det at et intregrert trådløst nettverkskort gjerne gir dårligere dekning enn et skikkelig pcmcia-kort.

 

Ser ikke helt det at selger har feilinformert deg, eller som du sier "kommet med løgner" (en rimelig sterk påstand for å være helt ærlig). Jeg mener maskina faktisk er utrolig god til prisen på 5995,-. (jeg har samme maskinen der jeg jobber, og har testet den godt der). Den har fine spesifikasjoner til prisen, men har også en følelse av kvalitet og har en svært god skjerm (kontrast og lyststyrke er god).

 

At det finnes en pc med trådløst nett til samme pris - ja det gjør det helt sikkert. Men da er det andre spesifikasjoner - gjerne skjerm og kvalitetsfølelse som det kuttes ned på.

Lenke til kommentar
Hvor har du en pc med tilsvarende specs og integrert trådløst nettverk til under 6000?

 

Husk også det at et intregrert trådløst nettverkskort gjerne gir dårligere dekning enn et skikkelig pcmcia-kort.

 

Ser ikke helt det at selger har feilinformert deg, eller som du sier "kommet med løgner" (en rimelig sterk påstand for å være helt ærlig). Jeg mener maskina faktisk er utrolig god til prisen på 5995,-. (jeg har samme maskinen der jeg jobber, og har testet den godt der). Den har fine spesifikasjoner til prisen, men har også en følelse av kvalitet og har en svært god skjerm (kontrast og lyststyrke er god).

 

At det finnes en pc med trådløst nett til samme pris - ja det gjør det helt sikkert. Men da er det andre spesifikasjoner - gjerne skjerm og kvalitetsfølelse som det kuttes ned på.

psdata og komplett. Jeg regner med 6500, siden nettverkskortet kostet 500, men psdata har til den samme prisen.

 

Selgeren sa til meg at det var nesten ingen pc'er med trådløst nettverk, og ihvertfall ikke i den prisklassen.

 

Jeg bryr meg ikke noe særlig om kvalitetsfølelsen. Jeg bryr meg om at den skal kunne være praktisk og bærbar, noe som den ikke er. Men jeg får prøve et annet nettverkskort.

 

Jeg har allerede skrevet e post til forbrukerrådet, og de ringte meg tidligere i dag, men 3 av telenors sendere er ødelagt, så telefonene våre virker ikke og defor hørte jeg ikke hva han sa. Jeg får skrive en ny mail...

Lenke til kommentar
Hvor har du en pc med tilsvarende specs og integrert trådløst nettverk til under 6000?

 

Husk også det at et intregrert trådløst nettverkskort gjerne gir dårligere dekning enn et skikkelig pcmcia-kort.

 

Ser ikke helt det at selger har feilinformert deg, eller som du sier "kommet med løgner" (en rimelig sterk påstand for å være helt ærlig). Jeg mener maskina faktisk er utrolig god til prisen på 5995,-. (jeg har samme maskinen der jeg jobber, og har testet den godt der). Den har fine spesifikasjoner til prisen, men har også en følelse av kvalitet og har en svært god skjerm (kontrast og lyststyrke er god).

 

At det finnes en pc med trådløst nett til samme pris - ja det gjør det helt sikkert. Men da er det andre spesifikasjoner - gjerne skjerm og kvalitetsfølelse som det kuttes ned på.

psdata og komplett. Jeg regner med 6500, siden nettverkskortet kostet 500, men psdata har til den samme prisen.

 

Selgeren sa til meg at det var nesten ingen pc'er med trådløst nettverk, og ihvertfall ikke i den prisklassen.

 

Jeg bryr meg ikke noe særlig om kvalitetsfølelsen. Jeg bryr meg om at den skal kunne være praktisk og bærbar, noe som den ikke er. Men jeg får prøve et annet nettverkskort.

 

Jeg har allerede skrevet e post til forbrukerrådet, og de ringte meg tidligere i dag, men 3 av telenors sendere er ødelagt, så telefonene våre virker ikke og defor hørte jeg ikke hva han sa. Jeg får skrive en ny mail...

og noen av de vi fant hadde bedre skjermkort og oppløsning...

Lenke til kommentar
Her har du en pc til samme prisen, men det er over nettet og du må regne med 200 kr. i frakt og husk at det er en ennå svakere prosessor og den har vel mindre HD også!?

Jeg ville helle hatt den. Jeg trenger ikke en pc med stor HDD eller rask prosessor - jeg trenger bare en som er enkel og praktisk..

 

Skulle ønske jeg hadde visst om dette forumet lenge før jeg kjøpte pc'en... Men jeg trodde jeg kunne stole på de i butikken

Lenke til kommentar
Her har du en pc til samme prisen, men det er over nettet og du må regne med 200 kr. i frakt og husk at det er en ennå svakere prosessor og den har vel mindre HD også!?

Jeg ville helle hatt den. Jeg trenger ikke en pc med stor HDD eller rask prosessor - jeg trenger bare en som er enkel og praktisk..

 

Skulle ønske jeg hadde visst om dette forumet lenge før jeg kjøpte pc'en... Men jeg trodde jeg kunne stole på de i butikken

Ser som sagt ingen grunn til at du ikke kan stole på de i butikken...De har jo ikke gjort noe galt? Maskiner i den prisklassen har som regel ikke trådløst nettverk, og pcen er en av de aller beste i sin prisklasse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...