Gå til innhold

Lefdal vil ikke heve kjøpet


Anbefalte innlegg

Nei, og det har jeg heller aldri påstått.

 

Pcen koster forresten 5995,-, ikke 6500,-

Man kan få en maskin med WLAN og samme kvalitet/ytelse til 6000kr. Vil dessuten påstå at at 6500 kr er i samme prisklasse, men for å gjøre saken enklere kan vi godt holde oss til 6000. :)

 

Edit: Med WLAN-kortet er jo prisen oppe i 6500 kr. Maskinen kostet 5995 kr og kortet 499 ikke sant?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det har blitt nevnt tidligere i tråden at det er å anbefale å ikke kjøre HP sin recovery, men i stedet legge inn systemet selv fra bunnen av. Man bør tenke seg om før man gjør dette. Hadde det vært min egen PC hadde jeg installert alt fra bunnen av, men det er fordi jeg er brukeren av PCen og jeg har forholdsvis god greie på det jeg holder på med. Med andre ord, jeg trenger ikke support fra produsenten med mindre PCen tar fyr (satt på spissen). Hvis man derimot ikke har så god greie på PCer, og man får problemer med PCen (ytelsen oppleves som dårlig, nettverkskort fungerer ikke, spill henger seg, programmer henger seg osv osv) så må man være klar over at produsenten mest sannsynlig kommer til å nekte deg support på PCen da de, selvfølgelig, ikke kan være ansvarlig for all mulig programvare du måtte ha stappet inn på PCen.

Lenke til kommentar
Ser det har blitt nevnt tidligere i tråden at det er å anbefale å ikke kjøre HP sin recovery, men i stedet legge inn systemet selv fra bunnen av. Man bør tenke seg om før man gjør dette. Hadde det vært min egen PC hadde jeg installert alt fra bunnen av, men det er fordi jeg er brukeren av PCen og jeg har forholdsvis god greie på det jeg holder på med. Med andre ord, jeg trenger ikke support fra produsenten med mindre PCen tar fyr (satt på spissen). Hvis man derimot ikke har så god greie på PCer, og man får problemer med PCen (ytelsen oppleves som dårlig, nettverkskort fungerer ikke, spill henger seg, programmer henger seg osv osv) så må man være klar over at produsenten mest sannsynlig kommer til å nekte deg support på PCen da de, selvfølgelig, ikke kan være ansvarlig for all mulig programvare du måtte ha stappet inn på PCen.

Samtidig er ikke det gyldig sett fra butikkens siden. Om man legger inn en clean windows install og drivere selv, så er ikke dette det samme som når det ble levert fra produsent. Maskinen er med andre ord ikke lik den du kjøpte. Samtidig så er det en fare for brukerfeil ved en slik installasjon.

 

Det enkleste og tryggeste (samt det som gir deg flest krav med tanke på reklamasjon), er å kjøre HP gjennoppretning.

 

Som nevnt tidligere i tråden er det bare til å ringe til HPs support-telefon, om det er noe man lurer på. Dessverre er det noe altfor få kunder gjør, og heller forventer at butikken skal bidra med.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Kort spørsmål til IngridLouise:

 

Hva gjør du om du kjøper en bærbar med integrert nettverkskort, og det ikke fungerer opp mot access-pointet (Belkin basestasjonen) ditt? Det er nemlig ikke garantert at det gjør. På samme måte som du hadde problemer med det kortet du kjøpte av Lefdal.

 

En anbefaling vil være å få hjelp av noen som har mye peil på området. Få hjelp til å sette det opp hjemme hos deg selv. Fint om personen har tilleggsutstyr med seg slik at man kan få feilsøkt dersom det oppstår problemer.

 

Kjøp maskinen (og evt. et kort) på et sted som har "åpent kjøp". Da kan du innefor en tidsfrist levere produkene tilbake om du ikke er fornøyd, eller ikke får de til å fungere. På nettet har du 14 dagers angrefrist, og du må kun betale for frakten tilbake. I noen butikker slik som Elkjøp, Siba, ComputerCity og Expert har man enten bytterett eller pengene tilbake. Varierer fra kjede til kjede, og noen tar et lite gebyr for tilbakestilling av maskinen.

 

Edit: Tilleggsinfo

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere i tråden er det bare til å ringe til HPs support-telefon, om det er noe man lurer på. Dessverre er det noe altfor få kunder gjør, og heller forventer at butikken skal bidra med.

Kundene skal forvente at butikken er første linje for support. Hvertfall hvis det er fra HP og kjøpt hos Lefdal, Expert, Elkjøp, Siba, ComputerCity eller en av de andre store. De store kjedene er servicepoints, og skal hjelpe kundene sine med produkter de har solgt.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere i tråden er det bare til å ringe til HPs support-telefon, om det er noe man lurer på. Dessverre er det noe altfor få kunder gjør, og heller forventer at butikken skal bidra med.

Kundene skal forvente at butikken er første linje for support. Hvertfall hvis det er fra HP og kjøpt hos Lefdal, Expert, Elkjøp, Siba, ComputerCity eller en av de andre store. De store kjedene er servicepoints, og skal hjelpe kundene sine med produkter de har solgt.

De fleste butikkene nå gir med 3 års support, f.eks. fra InfoCare isteden for å bruke butikken som har max 1-2 datakyndige...

Lenke til kommentar
De fleste butikkene nå gir med 3 års support, f.eks. fra InfoCare isteden for å bruke butikken som har max 1-2 datakyndige...

Da kan de like godt gi med en Carepack fra HP. Gjett hva InfoCare sine telefonsupportfolk gjør når de sier "jeg skal sjekke litt og ringe deg opp igjen" ;) Like greit å ringe HP support med en gang da, så slipper man forsinkelsen :p

Lenke til kommentar
De fleste butikkene nå gir med 3 års support, f.eks. fra InfoCare isteden for å bruke butikken som har max 1-2 datakyndige...

Da kan de like godt gi med en Carepack fra HP. Gjett hva InfoCare sine telefonsupportfolk gjør når de sier "jeg skal sjekke litt og ringe deg opp igjen" ;) Like greit å ringe HP support med en gang da, så slipper man forsinkelsen :p

Vel, akkurat den tjenesten skal visst være ganske bra. Bl. a. Expert og Elkjøp tror jeg betaler jo en god del til IC for at de skal gi support til sluttkundene.

Lenke til kommentar
Ser det har blitt nevnt tidligere i tråden at det er å anbefale å ikke kjøre HP sin recovery, men i stedet legge inn systemet selv fra bunnen av. Man bør tenke seg om før man gjør dette. Hadde det vært min egen PC hadde jeg installert alt fra bunnen av, men det er fordi jeg er brukeren av PCen og jeg har forholdsvis god greie på det jeg holder på med. Med andre ord, jeg trenger ikke support fra produsenten med mindre PCen tar fyr (satt på spissen). Hvis man derimot ikke har så god greie på PCer, og man får problemer med PCen (ytelsen oppleves som dårlig, nettverkskort fungerer ikke, spill henger seg, programmer henger seg osv osv) så må man være klar over at produsenten mest sannsynlig kommer til å nekte deg support på PCen da de, selvfølgelig, ikke kan være ansvarlig for all mulig programvare du måtte ha stappet inn på PCen.

Samtidig er ikke det gyldig sett fra butikkens siden. Om man legger inn en clean windows install og drivere selv, så er ikke dette det samme som når det ble levert fra produsent. Maskinen er med andre ord ikke lik den du kjøpte. Samtidig så er det en fare for brukerfeil ved en slik installasjon.

 

Det enkleste og tryggeste (samt det som gir deg flest krav med tanke på reklamasjon), er å kjøre HP gjennoppretning.

 

Som nevnt tidligere i tråden er det bare til å ringe til HPs support-telefon, om det er noe man lurer på. Dessverre er det noe altfor få kunder gjør, og heller forventer at butikken skal bidra med.

Det er mulig jeg ordla meg rart, men det var akkurat det jeg prøvde å si :)

Lenke til kommentar

Det er allerede kommet mange gode tips på hvordan "fikse" denne maskinen.

 

Når det gjelder at maskinen venter 1 minutt med velkommen på skjermen så kan det godt skyldes at den venter på at Belkin kortet skal bli tilgjengelig. Så kjør en full gjennoppreting fra HP cdene for å bli kvitt Belkin driverne og evt. annet rusk. Se så om maskin starter og kjører som normalt (uten nettverk koblet til).

 

Skaff så et WLAN kort av et annet merke (Linksys, 3com og SMC har blitt foreslått) og prøv dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...