Gå til innhold

Den lille, søte Hammerfall-tråden.


TheDarkListener

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hammerfall er spesielt.

Nei, Hammerfall er svært ordinært. De representerer alle klisjeer sjangeren sin har å by på. De er så A4-power metal band at det er til å sovne av. Spesiell betyr noen som skiller seg ut, noget dette bandet absolutt ikke greier. (Var sikker på at jeg hørte Manowar første gang jeg hørte dem)

 

headcleaver: Hmm, det er sant. Det betyr vel at Briteny Spears heller ikke er overvurdert. :wee:

Lenke til kommentar

blant powermetal band, er ikke stilen til hhammerfall spesiell nei. men de klarer alikevel noe de andre bandene ikke klarer. musikken deres er nemlig veldig bra skrevet, med gode overganger og bra sammspill i bandet, er det ikke rart at de er et av verdens største power metal band!

 

edit:

foresten tlz:

hvis du trodde hammerfall var manowar, har du nok hørt veldig lite av manowar. joda stilen er identisk, men musikken skiller seg ut. spesielt vokalisten, hvor hammerfall helt klart har trukket det lengste strådet.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Grunnen til at de er såpass store innenfor sjangeren sin kan vel oppsummeres med -et- punkt:

- Ekstremt lavt nivå i en ekstremt liten sjanger.

 

Det eneste bandet jeg virkelig synes holder mål er Kamelot.

 

Det nærmeste du kommer skikkelig god powermetal er band som havner i prog.metal-sjangeren. (f.eks: Pagan's Mind)

Lenke til kommentar

Hammerfall-tråd og greier :D Hammerfall er et av de desidert beste banda jeg har hørt. Hvis du ser på tekstene så ser du at de er veldig godt skrevet, hører du på instrumentene er det genialt bra det også. JEg begynte vel å høre på Hammerfall i 2003 og har fått så si en daglig dose siden da. Eneste som gjenstår er å få sett dem live!

 

Som headcleaver sa; hvis du tror Hammerfall er Manowar så har du hørt ufattelig lite av enten Manowar eller Hammerfall. DU hører med en gang en forskjell i musikken, selv om stilen er så si det samme. Et hint: hør på gitarene i hammerfall og gitarene i manowar, store forskjeller der. Vokalistene er også veldig forskjellige.

 

Hammerfall er et av de beste bandene innen metal sjangeren spør du meg. Absolutt verdt å høre på!

 

\m/ A metal heart is hard to tear apart! \m/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...