Gå til innhold

Den lille, søte Hammerfall-tråden.


TheDarkListener

Anbefalte innlegg

Velkommen alle Hammerfall-fans og nyskjerrige forumbrukere (De som ikke liker Hammerfall har ikke noe her å gjøre).

Har sett at det finnes en del tilhengere her og til nå har all diskusjon gått gjennom msn, pm ol., men nå har jeg endelig tatt mot til meg og laget en diskusjonstråd.

 

Selv har jeg vært HF-fan i snart et år, og har vel hørt det som er å høre, men har fortsatt til gode å være på en konsert (Mye takket være Rockefellers fine 18-års grense( HF skal dit 1/11)).

 

 

Hammerfalls offisielle side.

 

Anbefalinger for nye lyttere:

Av meg:

  • Templars of steel
  • Renegade
  • Glory to the brave
  • I Want Out

Av MGS3:

  • Legacy of kings

Av: lolminator^

  • At the end of the rainbow
  • Angel of mercy
  • Dreams come true
  • The unforgiving blade

Av headcleaver:

  • Stone Cold
  • The Dragon Lies Beeding
  • Hearts on Fire
  • The Way of the Warrior

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh endelig :)

 

Den låten de fleste kjenner hammerfall fra er vel hearts on fire, men jeg mener det er ikke en så fult bra låt fra hammerfall i forhold til andre..

Syns faktisk ikke live låtene er like bra som de som er spilt inn i studio :(

 

 

Mine anbefalte låter:

 

- At the end of the rainbow

- Angel of mercy

- Dreams come true

- The unforgiving blade

Og mange flere

Endret av lolminator^
Lenke til kommentar

Hohahaha,

 

STRATOVARIUS-HAMMERFALL

Rockefeller, OSLO

tir, 01.11.05 kl.20:00

Arrangementskode: ORF0111

din(e) billett(er)

 

 

Kategori: Unummerert

(UNUMMERERT)

dine ordredetaljer

 

Bestilling Totalpris inklusiv billettavgift

 

Billett(er) (STRATOVARIUS-HAMMERFALL)

VOKSEN 275,00 NOK x 1

TOTALBELØP

 

hydre :) Så endel furtne søte små gothjenter som sto på andre sida av gata og vifta med billetten sin før Nightwish-konserten. Kjøpt billett online, slapp ikke inn døra.

 

For en gangs skyld er jeg glad for å være 27 :w00t:

Lenke til kommentar

Jo, de er det, men det er nettopp derfor de er så populære. Alle de "andre" bandene er band som var på høyden for 15-20 år siden. Hammerfall er så konsekvente og diehard i sin vilje til å levere klassisk powermetal, at det bare blir bra. Og istedet for å gå og mimre om gamle dagers Helloween, Stratovarius, Rage og Dokken, kan man dra fram ei ny Hammerfall-plate, eller dra på HF-konsert.

 

Veit det finnes mye anna powermetal nå også, men de fleste er ikke i nærheten av Hammerfall's nedslagskraft og popularitet. De fleste får et par gode anmeldelser så forsvinner de i mengden. Mens HF er så gjennomført at det stikker hodet opp uansett, hvis du skjønner.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ikke på plate nei, men Rhapsody er så komplisert at de spiller aldri live. Det kan Hammerfall :) Rhapsody har spilt live bare en eller to ganger på festival, og det var IKKE et pent syn..Fabio sang så gjennomført surt at det bare ble flaut å høre på.

 

Jeg syns også Rhapsody ble litt for mye symfonioverkill etter de to første platene. Har ingenting imot klassisk musikk, men det ble slitsomt i lengden.

 

Forresten trenger man ikke se utenfor landegrensene for å finne bra powermetal heller. Vi har Highland Glory , Gaia Epicus

Guardians of Time som spiller klassisk speed/powermetal så det suser.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg ser sånn på det: Iløpet av en 8-timers arbeidsdag tjener jeg nesten 1000 kr.

Da er 250 kr + togbillett forsvinnende lite i mengden. 2-3 timer jobb, og vel verdt å dra på konsert for. Det er jo en unik opplevelse, og det er faktisk dritmorsomt å stå nede i mengden og hoppe og rope. Det er så milevis unna å se det samme på DVD som man kan komme.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...