Gå til innhold

Den lille, søte Hammerfall-tråden.


TheDarkListener

Anbefalte innlegg

Kjøpte min første hammerfall cd på lørdag, som var live albummet "one crimson night". valgte å kjøpe et live album for å se om jeg kan "tillate" meg å like de ;) et band skal være bra live for at de skal være bra, og hammerfall EIER live! det er sikkert og vist!

200_200.jpg

 

vil da anbefale sangene:

-Stone Cold

-The Dragon Lies Beeding

- Hearts on Fire(er det virklig ingen som har anbefalt denne før? er jo deres mest kjente!)

- The Way of the Warrior

 

:)

 

edit:

men jeg må si at det syntes i hele musikkstilen deres, at de er en ren kopi av Manowar. Men jeg må også si at de er den beste kopien som har sett verdens overflate!

Ligger på en klar nummer to, når det kommer til power metal hos meg, bare slått av nevnte Manowar!

 

edit2:

vi må heller ikke glemme at hammerfall er det klart beste som har snodd seg ut av de svenske skoger!

 

ps:

sier dere hammerfall på norsk eller sier dere hammerfall på engelsk?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med LarsP, svenskene kan det med rockemusikk, dog er tyskerne enda bedre.

 

Har lagt merke til at ingen sanger har blitt anbefalt to ganger, viser bredde det.

 

Edit: Herlig signatur headcleaver :thumbup: .

"Let your voice speak for the revolution

All join forces with all the powers that you feel

Let your heart beat for the revolution

Led by the Templars of Steel" :love:

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Hammerfall må være et av tidenes mest overvurderte band.

De prøver å være Manowar, men feiler.... noe helt sinnsvakt.

(forøvrig så er ikke Manowar så enormt bra heller, så det var i utgangspunktet dømt til å mislykkes)

 

Jan-Erik: De er i hvertfall en av de fremste metalnasjoner. (Selv om England også har mye bra ;))

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Edit: Herlig signatur headcleaver :thumbup: .

"Let your voice speak for the revolution

All join forces with all the powers that you feel

Let your heart beat for the revolution

Led by the Templars of Steel" :love:

takk takk :)

Hammerfall må være et av tidenes mest overvurderte band.

De prøver å være Manowar, men feiler.... noe helt sinnsvakt.

(forøvrig så er ikke Manowar så enormt bra heller, så det var i utgangspunktet dømt til å mislykkes)

vel, både hammerfall og Manowar er da kjempe kjenta band, spesielt i sør-øst europa, så ingen av de har misslyktes. men ja de spiller veldig likt som manowar

Lenke til kommentar
Hammerfall er ikke, og jeg gjentar IKKE et kjempekjent band.

hm, veldig rart, med tanke på at de selger ut konsertlokaler fra sverige til mexico uten problemer.

Det gjør TNT også, det gjør de ikke akkurat til superkjendis av den grunn. :shrug:

 

Metalfolk må begynne å skjønne at artistene (som regel) KUN er kjente innenfor metalmiljøet.

Lenke til kommentar

1. nei, tnt selger ut klubber, eller små scener. hammerfall selger ut lokaler på størelsen med oslo spektrum, og oppover.

 

2. hva skal det bety? selvfølgelig er metalband, best kjent innenfor metalmiljø. det sier seg selv. men slik er det med alle andre band også. en som hører på bare klassisk, vet ikke hvem morten abel, eller aha er.

den går begge veier.

Lenke til kommentar

1. at de har spilt for mange i japan er ingen overaskele, der går jo norske sanger til tops på listene, men jeg har vanskeligheter for å tru at de spiller store konserter i resten av verden. muligens i tyskland, der hører de jo på alt fra günter til scooter.

 

2. ja, det stemmer. men hammerfall er et av de aller største power metal bandene i hele verden. de slår til og med manowar, som strengt tatt grunnla sjangeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...