Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.impetushjem.com/burnoutsig.jpg

Kjedelig med så få farger!

5441778[/snapback]

Se på ditt eget bilde i posten over. Synes du at du var den rette til å si noe? :lol:

5441813[/snapback]

Jeg er så enig, så enig.

Er så å si det samme, bare at Acolyt3 har litt rødt i stede for blått.

5441907[/snapback]

oransje kanskje...

5441924[/snapback]

Ok, hvis man skal være så detaljert, så kan man si at Impetus90 også har oransje ;)

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg til å lage sånn skrift det står i ringenes-herre-ringen?

Sånn at det lyser i flamme på en måte?

5428404[/snapback]

*bump*

Ingen som veit hvordan jeg får gjort det?

5442334[/snapback]

Vet at det ligger en tutorial på nettet, men den er nede.

Kan prøve å finne ut.

 

EDit: Du kan gjøre det slik da:

 

 

 

PSD-filen

LoTR-font ( Legges i C: -> WINDOWS -> Fonts)

Endret av Joakim.
Lenke til kommentar

Ikke noe dårlig forsøk til å være aller første gang. Det er jo viktig å lære seg hvordan ting funker i starten, så bare prøv deg fram med metoder.

Personlig syns jeg ikke den tekst-effekten og lensflare-effekten var så spennende, men lek deg, så finner du ut ting som funker ganske kjapt. Bruk gjerne tutorials for opplæring, men ikke bli fastlåst til dem, eksperimentèr på egenhånd.

Lenke til kommentar
Hva syns dere om denne da? Det skal stå QuaKie, lagd i GIMP(gratis). Første gangen min husk det! :)

5451164[/snapback]

Hvorfor spør du om det her? Dette er photoshop-tråden :roll:

5452679[/snapback]

 

Forsåvidt enig, men Gimp er jo GNU/Linux platformens svar på photoshop.

 

Han ville nok også få frem at open sourche også er veldig bra fremfor programmer som f.eks. photoshop.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Syns SirMaximus sitt hodeskallebilde var skamrått og tenkte jeg skulle prøve selv, men jeg er langt unna hans resultat. Hvordan får man bildene til å gli inn i hverandre? Jeg brukte eraser-tool med ca 30-40%, men det funket bare delvis for min del. Fikk heller ikke til å gjøre kantene mykere, hvordan fikser man kun kantene på et bilde? Tenker da på at man merker noe med Magic Wand og kun yttersiden i det merkede området blir gjort mykere.

post-17606-1137980750_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Syns SirMaximus sitt hodeskallebilde  var skamrått og tenkte jeg skulle prøve selv, men jeg er langt unna hans resultat. Hvordan får man bildene til å gli inn i hverandre? Jeg brukte eraser-tool med ca 30-40%, men det funket bare delvis for min del. Fikk heller ikke til å gjøre kantene mykere, hvordan fikser man kun kantene på et bilde? Tenker da på at man merker noe med Magic Wand og kun yttersiden i det merkede området blir gjort mykere.

5483456[/snapback]

 

Ser ganske så bra ut!

 

Du kan bruke "Bevel And Emboss"/"Contour", som ligger i "Blending Options", for å få litt rundere kanter. Du kan også bruke Eraser-Tool med 10-20% helt ytterst.

 

Hvis du mener at to layers blir til én layer, så merker du de layerene du vil merge(slå sammen) og trykker "Ctrl + E".

Lenke til kommentar

Veldig tøft :thumbup:

 

Det jeg gjorde var å sette det ene layeret til overlay. Nå husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde det, dessverre, men eksperimentèr med det.

Jeg brukte også clone stamp til å fjerne munn, nese og øyenbryn, slik at det ser ut som selve hodeskallen har hud utenpå. Deretter fjernet jeg de delene av hodeskallen jeg ikke trengte med en myk eraser, samt fjernet noe av ansiktet der jeg skulle ha tenner, blant annet.

 

Jeg er så frustrert fordi jeg ikke aner hva jeg gjorde, men skal finne det ut og få gjort det skikkelig.

 

Edit: Hvor fant du den hodeskallen? :innocent:

Var veldig tøff!

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...